Inlägg från: januscha |Visa alla inlägg
  • januscha

xtravaganza

hej millan.

När kroppen förbränner fett så bildas ketoner.
    När du intar så lite som 450-500 kcal och max 50 gram kolhydrater (räknat på en kroppsvikt på 73 kilo) så går kroppen in i det som kallas ketonfas!

(OBS! Ska inte blandas ihop med den ketos som de med diabetes kan hamna i och som är ett sjukligt tillstånd!)

Det som händer i kroppen vid ketonfas är att kroppen tar hjälp av de sk ketonerna i förbränningen. Detta sparar muskelcellerna vid en viktminskning.Bäst av allt är att man blir nästan som "hög" av ketonfas. Hungern förvinner, man blir pigg och mår allmänt toppen!

För mej tog de nästan 6 dagar innan jag kom in i ketonfasen, är xv och märkte av de ganska snabbt...blir nästan lite hög/speedad av de endomorfiner som utsöndras i kroppen men de är en skön länsla och slippa va hungrig och frysa som jag gjorde de första 6 dagarna...usch=((

är inne på min 11 dag som xv på helfart...ska på möte ikväll-känns bra,behöver lite pepping från resten av gruppen!

Har läst den här tråden och tycker de känns kanonbra att man kan följa er andra som kämpar mot samma mål...vissa tycks ju tycka att man är lite patetisk som tar dietpulver och vill gå ner i vikt...många tror att man kommer gå upp lika snabbt igen men har förklarat att de bara är en start sen ska jag lära mej och äta rätt vilket är de viktigaste=))

lycka till millan o alla andra...hoppas du fick sva på frågan om ketos=)

• januscha

hej igen alla xv=)

tack kmh,känns skönt och följa bloggen ni skriver...får många goda råd/tips på vägen! Måste säga att jag är super imponerad av att ni lyckas köra helfart så många veckor i stöten...bra jobbat.

mgn; jag har inte vart xv så länge,bara i 11 dagar,går in på den 12 dagen imorgon och jag har mått otroligt bra men kom på mig själv att jag har blivit lite asocial...har svårt och hänga med vänner ut för en fika/middag/öl..sitter hellre hemma och pysslar än går ut..men jobbet och träningen funkar super så jag tycker verkligen att du ska prova och som en annan tjej skrev så är de ju 50 dagar kvar till jul och de hinner hända mycke på den tiden..innan ju ska jag gå på halvfart sen kanske köra en vända till av helfart=)) de ska va kul o gå ner i vikt så jag tar en vecka i taget och ser inte halvfart som ett misslyckande utan bara att de tar längre tid...men som sagt-kan ju alltid hoppa på helfarten igen när man har ätit 2 v eller nå...lycka till!!

• januscha

Är de nån som vet om de där psyllisfröna...blir man jättedålig i magen eller?? fundear på o prova men vill ju gärna inte ha rännskita på jobbe=))) fniss=))

• januscha

mozilla=)

Tack för tipset ang länken,superbra!! kul o intressant och läsa om alla,man kan ju känna sig lite ensam när man är xv-känns bra och veta att andra har klarat av de och att man kan få stöd via sådan här trådar...=))))
    ska nog prova de där fröna när jag är långledig och se om de ger nå resultat,hehe.

När ni har gått på helfart i flera veckor....har ni fortfarande ett socialt liv eller är de bara jag som känner (efter dag 11 ) att jag hellre håller mej hemma än att gå ut med vänner??

Blir ju inga direkta inslag av afterwork=)hahahah...som jag saknar!

• januscha

Kanske lika bra och inse att de är ok och ta med shakern och ändå va social,för de är de enda som jag tycker är jobbigt med dieten...är van att träffa vänner,kolleger och annat folk och göra massa roliga saker fast oftast så brukar vi träffas o äta/dricka...vi är ett gäng pubkompisar så de blir liksom lite knas på den fronten!

Men men...jag vet att jag kommer att klara de,kommer va så nöjd med mej själv när jag kliver över på halfart sen och fortsätter mot mitt mål=)

Förresten,välkommen strommis!

Kul att delta i en testgrupp,hoppas starten på torsdag går bra!

• januscha

zhara; min mage har ändå fungerat ganska bra...haahah....de lilla som kommer ut=) men tänkte ändå att de kan va bra med lite fibrer som håller igång tarmarna...stackars dej,finns inge värre än att ha problem med magen,va förstoppad som fan när jag va gravid och jag bara hatade de!! jättejobbigt o psykiskt påfrestande..
    fast jag är ioförsig rökare som gör att magen typ kommer igång varje morgon efter kaffe/cigg..

hur länge har du fröna i vatten innan du dricker?

• januscha
    Zhara skrev 2009-11-03 09:42:27 följande:
    Nu har jag gjort nr2!!!!!!! Så sköönt att få ut det Phsiliumfröna lägger jag i vatten innan jag gör iordning soppan så kanske 1minut eller så bara sen sveper jag alltihop! Provade att lägga fröna i soppan en gång men det blev jättevidrigt så gör inte det!
    Härligt=)

ok,ska prova i helgen och se vad som händer.

Hade en fundering kring helfart och vaccin...är de nån som ahr tagit de? funderar på om kroppen är i form för att ta vaccin nu när man går på helfart? har ju inte lika mycke energi,är rädd att bli sjuk av vacciner,feber o så...hade kännts bättre och ta de när man åt ordentligt och kroppen va i toppform..
  • januscha

dag 13,jobbig dag! känner mej helt uppblåst imagen och inte lika piggilin som jag brukar va=(( va på möte igår men bestämde mej för att inte väga mej ännu,väntar nog tills v 3 då jag förhoppningsvis har tappat en del=)

ska nog prova fröna iallafall...kanske bra för tarma så man inte har en stor uppblåst mage som irriterar än!

Är de så att de mesta tappar runt 10 kg på 4 v med helfart? själv ska jag ner från 78 kg till 62....hoppas att de går fort så man kan gå över på halvfart om ett tag=)

å tack för råden krinng vaccernationen=)

• januscha

hej!

har inte riktigt förtått de var man hittar resultattråden ännu=)
    vad de gäller vikten så försöker jag och inte fokusera på kg men de är svårt så här i början,är mest glad över de cm man minskar runt midjan,dock inte bröstcm`rarna=((

idag blir de förförsta gången fröna till frukost...tror jag börjar känna av de där med hård mage..hoppas dock inte man behöver springa på dass när man e på jobbe=)

lycka till alla xv!

• januscha

ps...ska dock bli spännande och se om de ger extra mättnad av 2 matskedar psyllimfrön=)) gäller o hålla andan och bara svälja fröna..hahahah

Svar på tråden xtravaganza