xtravaganza
hej millan.
När kroppen förbränner fett så bildas ketoner.
När du intar så lite som 450-500 kcal och max 50 gram kolhydrater (räknat på en kroppsvikt på 73 kilo) så går kroppen in i det som kallas ketonfas!
(OBS! Ska inte blandas ihop med den ketos som de med diabetes kan hamna i och som är ett sjukligt tillstånd!)
Det som händer i kroppen vid ketonfas är att kroppen tar hjälp av de sk ketonerna i förbränningen. Detta sparar muskelcellerna vid en viktminskning.Bäst av allt är att man blir nästan som "hög" av ketonfas. Hungern förvinner, man blir pigg och mår allmänt toppen!
För mej tog de nästan 6 dagar innan jag kom in i ketonfasen, är xv och märkte av de ganska snabbt...blir nästan lite hög/speedad av de endomorfiner som utsöndras i kroppen men de är en skön länsla och slippa va hungrig och frysa som jag gjorde de första 6 dagarna...usch=((
är inne på min 11 dag som xv på helfart...ska på möte ikväll-känns bra,behöver lite pepping från resten av gruppen!
Har läst den här tråden och tycker de känns kanonbra att man kan följa er andra som kämpar mot samma mål...vissa tycks ju tycka att man är lite patetisk som tar dietpulver och vill gå ner i vikt...många tror att man kommer gå upp lika snabbt igen men har förklarat att de bara är en start sen ska jag lära mej och äta rätt vilket är de viktigaste=))
lycka till millan o alla andra...hoppas du fick sva på frågan om ketos=)