• BHJE

xtravaganza

Testade precis att ta lite kanel i vaniljsoppan och det var ju riktigt gott - har inte kunnat få i mig annat än chokladen o sparrisen på ett par veckor men när jag läste tipset om det där med kanelen var jag bara tvungen att köpa vanilj idag o nu är jag glad att jag tog tre påsar...smakade ju som äpplekaka med vaniljsås minus äpple o kaka då...haha

• BHJE

kmh:
    Inte gruppkort utan det kort som togs på en den dagen man skrevs in - tog man inget sånt på er? Jag har varit rätt slarvig med att ta kort på mig själv undertiden, något jag kan ångra smått.

Klunsen111:
    Det är två kilo i veckan och det är ju mycket

• BHJE
    Zhara skrev 2009-10-27 10:14:58 följande:
    Jag har heller inte blivit fotad. Har dock lite kort liggandes från i sommras så jag har att jämföra med! Kan vara kul att ta varje 5:e kg som försvinner!
    Trodde det inskrivningsfotot var standard på alla ställe
  • BHJE
    Emmsy skrev 2009-10-27 11:54:52 följande:
    Min mamma är nere på besök och hon gillar inte alls "metoden" som jag använder för att gå ner i vikt...men försöker ignorera vad hon tycker i frågan...
    Så trist när man möter motstånd o blir ifrågasatt på "hemmaplan" - jag tycker det är nog så jobbigt de fåtal gånger som man blivit ifrågasatt av arbetskamrater (har ett par överviktiga sådana som klankat ner på detta) och där man måste försvara sig o sitt val. Visst var ens familj skeptiska till detta men det var jag själv också innan jag såg grannens resultat o nu hurrar familjerna våra ikapp med att kilona minskar. Bra om du kan slå bort kommentarer o fortsätta kämpa på!
  • BHJE

Jag måste bara snabbt hoppa in och bräka lite! Jag sitter här, iklädd ett par jeans i storlek 42! Jag var så nära att buda på ett par jeans på Tradera i en liten stl.46 - vad har hänt? Jag hinner inte med ju! *GLAD*

• BHJE

Tack tjejer! Jag har svårt att fatta det...går o speglar rumpan hela tiden, tur man är hemma...haha

• BHJE

Gumman grön:

När jag har migrän o tar min medicin kan jag inte äta, mår mest bara illa o har en sjuk hjärtklappning

Det låter lovande det där med magen - jag har aldrig haft en platt en men detta sladdriga vill man ju gärna slippa. Och vad gäller min byxstorlek har jag inte haft den sen innan jag blev gravid med 13-åringen. Jag har gått ner en hel storlek utan att jag hängt med i svängen *ler*

• BHJE

Kmh:

Jag känner precis exakt så som du beskrivit i ditt inlägg! Dock så har jag nog inte insett att jag faktiskt är så pass mycket smalare än vad jag ser i spegeln. Och wow ang klädstorleken - den tanken har faktiskt inte slagit mig än, men det stämmer ju

När jag skrev in mig på XV så frågade coachen efter min tilltänkta målvikt och jag hade hela tiden sagt att jag skulle ner till 60kg då jag är en kort rackare (161cm) men då sa min coach L att det var alldeles för låg vikt till hur jag är byggd. Hon menade på att jag skulle väga 70kg +/- men den siffran lät alldeles förstor i mina ögon då jag enl BMI ska väga 52kg. Så jag satte 65kg som min målvikt. Nu väger jag 74,2kg och känner mig riktigt nöjd o fin...så kanske 70kg inte varit helt orimligt trots allt? Dock ska jag ner till mina tänkta 65kg och sen ha ett par kg som man kan tänkas gå upp, en 3kg eller så som max. Låter det knas?

Måste också berätta nått lustigt - igår när vi var på vår sista träff o jag stod o bytte om till träningskläder pratade jag friskt med en ur gruppen men inte förrens vi gick ut genom dörren insåg hon att det var jag; hon kände inte igen mig...hihi. Kvarten senare står jag o väntar på min sambo och när han kommer går han in i grupprummet utan att känna igen mig där jag stod med våra gruppmedlemmar...haha

• BHJE

Lesarah:

Hade jag varit som dig hade jag köpt laxermedel på apoteket. Microlax är att rekommendera. Där finns också laxeboraldroppar (tror jag det stavas) och OM du köper dessa så följ inte anvisningarna på förpackningen. Där står 10 droppar men ta bara fem.

Inget skoj alls när magen krånglar

• BHJE
    Emmsy skrev 2009-10-28 10:04:48 följande:
    Nu har jag lagt upp mig i resultattråden också, väger mig varje söndag. Väger ni er varje vecka eller väntar ni två veckor? På vårat xtravaganzacenter rekommenderar de att man bara väger sig varannan vecka, men så länge kan jag inte vänta. Jag väger mig oftast varje dag, utan att skriva upp det, men för att hålla lite koll och förhoppningsvis bli motiverad att fortsätta.
    Vi fick inte direkta förhållningsregler vad gäller vägning, dock sa man att en gång i veckan o på samma dag o våg var till räckligt. Hos mig förespråkade man mer måttbandet. Jag har förr vägt mig varje vecka men det steg mig åt huvudet och jag fick panik när den visade några gram upp - så den linjen kör jag aldrig fler gånger. Vi äger inte ens en våg men däremot tre måttband
Svar på tråden xtravaganza