• Uller

xtravaganza

Jag vet inte hur ni andra gör men jag låter bli att köpa nya kläder då jag annser det en onödig kostnad, snart har jag ju gått ner denna st också. Kör med kjolar och tröjor som fungerar trots minskad vikt.

Får väl införskaffa ngt extra par byckor när jag har nått en mellanvikt. men jag har ju över 30 kg kvar. skulle bli mycket kläder som aldrig skulle bli andvända igen om jag handlade nytt

• Uller

jag har inte blivit rekomenderad att gå på hälsokoll, däremot hålla koll på hur jag mår, och ta det lugnare om jag känner att kroppen säger ifrån.

Vägdag idag jag har gått ner 12,5 kg på 5 veckor. mår fortfarande bra och känner mig supermotiverad.

Varit iväg på fm och tränat kondition i 1 timme, så resten av dagen blir att ta det lungt eller så lungt som det blir med 3 små barn

• Uller

Jag berättar för alla som frågar att jag kör Extraz program. Men jag har fortfarande inte berättat för mina syskon eller mina föräldrar. Tänkte mig nog att det skulle bli en överaskning för dem.

Får se om min syster ser något i helgen då vi ska till Göteberog ocoh hälsa på. Måste ju berätta då jag äter soppor. Har fortfarande inte bestämt mig om jag ska äta ett litet mål då på lördag kväll eller låta bli.

• Uller

Känns rätt så hopplöst idag. Nu har vågen stått still i 4 dagar. Vet inte om det beror på mensen, men ngt borde ju hända.

Vet inte om jag hamnat på en sk platå då jag gått ner 14 kg på 6 veckor, men tycker ju inte den borde komma redan. Har ganska mkt mer att gå ner

Såg att ni bratade om ungefärligt viktminskning i veckan och min har tills nu legat på ca 1,5 om man tar bort 1:a veckan.

• Uller

Angående psyllisfrön. Ni som äter dessa. Lägger ni dem i blöt i ngn timme eller häller ni dem i vatten och dricker på en gång?

• Uller

Varit på gruppmöte idag. Det var dags att visa kollagen. Känner mig rätt så stolt över mitt. Känns riktigt peppande att se på det.

Har satt upp det på garderobsdörren så jag kan se det varje morgon. Det tror jag kan hjälpa mig med peppning.

Tränade innan mötet men det blev bara 30 min kondition då jag fick skynda mig hem innan maken skulle åka till jobbet.

Har inte vägt mig på extraz våg på någon vecka nu, men ska ställa mig på den nästa vecka för att se vad som änt. Väger mig ju hemma så jag vet ju att vikten går nedåt. Dock stått still i nästan en vecka. Platå eller ngt. men jag har ju gått ner 14 kg på 6 veckor.

Kändes peppande på mötet där är en man som gått ner 26 kg på 5 veckor så han ska bara köra helfart i 2 veckor till då han nästan är i mål redan. helt otroligt.

det jag har svårast för är den mentala träningen, hittare inte tiden att sitta och lyssna men jag ska ta tag i det. Nu ska jag börja lyssna dagligen.

• Uller

miss marillion: Man kan få en operation av överflödig hud bekostad av den allmäna sjukvården om man har mkt hud som hänger, tror det är 5 cm eller ngt sådant och så måste man ha besvär så som svamp och eksem osv.

Vet dock inte så mkt men har hört detta av andra.

Jag hoppas att min hud hinner med skapligt. Man får väl be om en besömning annars för att se om man skulle komma i fråga att bli opad i den allmnäna vården. Det är ju sjukt mkt pengar om man ska göra det privat

• Uller

Hemma från extra möte träff nr 5 redan. Passade på att träna kondition i 40 minuter innan. känns riktigt bra nu.

Ska bara göra mig iordning och sedna ska jag åka och arbeta till 23. ha en bra dag

• Uller

Såg att ni diskuterade era tröga magar. Jag tar 2 msk psylliumfröm/dag och dricker ca 4-41/2l vatten/dag och blandar mina soppor med 31/2 dl vatten men är fortfarande trög. Idag är det 3 dagar sedan jag skötte magen. Vad mer kan jag göra?

• Uller

Nu har jag kört helfart i 9 veckor och gått ner 16,6 kg. Det känns rätts så bra att förlorat så mkt av mig. Men på ngt sätt känns det som att varför kan det inte gå lite fortare för mig också. en kompis till mig kör också extra hon har redan gått ner 9 kg på 2 veckor.

Jag räknar väl att vara klar i slutet av februari eller så i den här farten dvs om det inte saktar av ännu mer. Har ialla fall 25 kg till helst 30 kg kvar innan jag är i mål. Vet inte om jag orkar med helfat hela tiden. Hitills har det ju gått bra.

Hade tänkt mig att träna denna veckan men har fått ont i halsen och blivit förskyld så jag avstår.

• Uller

jag varierar träningen genom att prommenera fler ggr/ veckoan och sedan tränar jag kondition 50-70 min 2-3 ggr/v. känns inte som jag kan träna så mkt mer då jag går på helfart. Kroppen orkar nog inte med.

Enligt vågen på extra har jag endast gått ner fett inga muskler, det känns väldigt bra det med. Det är ju den vikten man vill bli av med

• Uller

Min arbetskamrat som kör extra precis som jag har blivt dålig och fått ett syhögt bltr. Dr ville tilloch med lägga in henne men han skickade hem henne med bltr med. han trodde att det fanns ett samband med dieten och ehnnes symtom.
    Hon har kört ren kur i 3 veckor. Hade innan hon började ett blt på 120/80.

tycker så synd om hennne för hon tyckte verkligen det fungerade för henne. Nu måste hon börja äta lite igen

• Uller

jag har inte kommit iväg och tränat på 2 veckor. Förra veckan var jag hemma med sjuka barn och denna vecka har jag varit förskyld och ont i halsen.

Har ju tidigare varit duktig och tränat 2-3 ggr/v men nu ska jag ta tag i det igen nästa vecka

• Uller

Jag ska också ta nöff nöff sprutan idag. Men jag tror det ska gå bra. Varför skulle det inte om man mår bra redan innan

• Uller

Jag anser också att det är värt pengarna. mkt ja visst. Men om man tänker på allt som man lagt ut pengar på som inte är bra för en så blir det inte så mkt i slutändan, och hälsan är ju ändå det viktigaste.

Själv har jag nu på 10 veckor minskat 19,6 kg. Det känns helt ok måste jag säga. Jag har ju som mål att gå ner minst 23 kg till men helst 28 då jag ligger lite under normalt BMI då. Fortsätter på helfart så länge jag orkar hålla på men just nu känns det fruktansvärt lätt ska jag säga. Man behöver aldrig fundera på vad man ska äta.

• Uller

varit på extramöte idag och blev vägd efteråt. Har de sista 20 dagarna bar gått ner 2 kg och frågade min konsulent vad det beror på. Hon tyckte jag skulle försöka äta fler omega3 tabletter. Äter 3 nu. Kan inte dricka mer vtn då jag dricker 4-5l/d.

Har ni ngt tips på vad jag kan köra för att få igång förbränningen?

• Uller

Hej!

Har inte haft tid att vara här på ett tag. Fullt upp med sjuka barn osv. Ska bara berätta att jag trappade upp och började äta efter 10 veckor på helfart. frågade min konsult då jag tyckte att det gått långsamt de sista 3-4 veckorna, hennes förslag var att jag skulle prova att äta lite igen för att sedan köra igång igen om jag kände för det.

Har nu efter 4 veckor med mat kört igång igen med helfart. Gjorde det igår. Har under upptrappningen gått upp ca 2 kg antar att det var vätska men nu är jag redo för nya tag igen.

Har bestämt mig för att köra helfat ialla fall till jul. Inte för att jag älskar julmat men lite lax skulle ju smaka gott efter ytterligare 6 veckor med helfart.

Men vi får se nu tar jag en dag i taget igen för att komma i ketosfasen igen.

Svar på tråden xtravaganza