Inlägg från: misslindis |Visa alla inlägg
  • misslindis

xtravaganza

Här kör man med mycket stark curry i svampsoppan :-P (till middag)
    ...snart blir det cappuccino till frukost och på kvällen blir det jordgubb :-P

Någon mer som börjat ta tag i vad man får äta sedan?
    Jag har aldrig lärt mig hur man läser innehållsförteckningarna och vad som e bättre än det än det andra, så har lite att lära mig men är ju ett tag kvar =)

• misslindis

Gumman grön - att ersätta med soppa fick jag till mig att det var ok...berätta gärna om du får något bra tips om frukost att bli mer mätt på =)

• misslindis
    mozilla skrev 2009-09-24 10:26:34 följande:
    Gumman grön & misslindis: Det är helt okej att byta ut ett mål mot soppa men helst inte de lagade målen sa man till min sambo. Ett tips på det där med att läsa innehållsförteckning är att läsa boken "Den hemlige kocken" - man får lära sig en faslig massa om mat o produkter som man ska undvika rent allmänt. Jag har denna samt (minst) två veckor till på helfarten o jag har snart läst klart boken o den är väldigt läsvärd o en riktig väckarklocka
    Tack för tipset...ska spana in boken =)
  • misslindis

gumman grön skrev 2009-09-24 14:24:44 följande:

Åhh den boken har ju jag köpt en gång i tiden, men bara bläddrat igenom den. Så den får jag ta och leta upp här I kväll är det gruppmöte, och jag har ju vägt mig varje vecka sen jag började, men vet inte om jag vågar ställa mig på vågen idag eftersom jag fuskade så häromdagen...
    Varför väger du di varje vecka? Vi får bara väga oss var tredje vecka...bortsett från den vi har hemma då *hihi*
  • misslindis

Var tredje vecka på deras våg och sen tycker de att vi ska slänga ut den vi har hemma...och använda sina kläder som våg/måttband...
    Vill bara berätta att jag kom hem från Xtravaganza's Insperiationskväll(som suger)
    Dags att mata hungrig dotter...

• misslindis

Lesarha - fattar det som att du kommit till en vikt du tidigare stått på under en tid. Min coach gissade att jag precis varit med om liknande för då vill kroppen gärna stanna där eftersom man en gång tidigare vägt det under en tid och kroppen "känner sig hemma då"...vet inte om det var till hjälp...men visst fixar du det och tycker att promenera låter som en toppen idé

• misslindis

GoldMD - lät inte roligt alls...självklart går hälsan före men vi får hoppas att det är fritt fram att fortsätta...

• misslindis

Låg oxå och funderade på vilken frisyr jag ska ha snart ...någon som vet om man kan gå in hos en frisör och fråga vad de skulle vilja göra med mitt hår och sedan gå vidare till nästa för att sedan välja en...har som sagt väääldigt långt och rakt hår och vill ju göra något nytt till mitt nya jag

Började läsa "Den hemliga kocken" igår kväll och den verkade väldigt bra...hoppas få en stund på dagen idag då jag kan läsa oxå =)

• misslindis

mozilla - tackar o bugar...har jag något att göra(ytterligare) efter en trevlig promenad med lite shopping om en stund

• misslindis
    testade lite olika frisyrer och till min förvåning så passade jag bäst i kort/snaggat(tror det var sångerskan Pink's frisyr som blev bäst)
    Har haft kort page när jag gick i mellanstadiet och lovade mig att aldrig skaffa det igen...vi får väl se nu

Tack för länken...

MissB - lite mjölk i någon gång och då liten mängd kan ju inte göra så stor skada tycker man...grattis till de inköpta kläderna!
    Jag blev förälskad i en klänning/leggins o tillhörande kofta på Lindex idag men vågar ju inte handla än...har ju minst 10kg kvar
Svar på tråden xtravaganza