Inlägg från: gumman grön |Visa alla inlägg
  • gumman grön

xtravaganza

Vågen visad -1,3kg i torsdags, så nu är det sammanlagt 20,6 kg
    Bara 25 kg kvar till målet

Har varit hos mina föräldrar idag, och har en mamma som sparar på det mesta. Så jag fick en massa tröjor och 3 jackor av henne. Skönt nu när gaderoben börjar gapa tom inför hösten. Inte mycket kläder som passar längre, de är ju sååå stora. Vilket är en skön känsla.

Hoppas att det går bra för er andra!

• gumman grön

Jag håller fortfarande på, är nu inne på tolfte veckan. Men idag är det riktigt tufft, vill bara äta.
    Tror det beror på att min lilla dotter hållt i gång 3 nätter i rad så jag enbart fått 3-4 timmars sömn dessa nätter. Och är helt slut idag, så kroppen vill nog ha lite extra energi. Men jag ska allt ta och klara av den här dagen oxå!

• gumman grön

Fru Hennerdal skrev 2009-09-03 07:54:27 följande:

Här går allt bara bra. Inne på vecka 5 nu. Idag har jag totalt gått ner 12, 5 kg!Men kan bara konstatera att min mage med alla bristningar från graviditeten aldrig kommer bli slät och fin igen. Bikini kan jag glömma!
    Hmm. det där med magen känner jag igen, livrädd för att den skall bli riktigt hängig och degig
    Har en dotter på snart 6 månader. Och när hon skulle ha kommit ut hade jag knappt några bristningar, men så fick jag gå över i 2 veckor och då sista veckan sprack allt på magen kändes det som.

Vad gör ni andra för att gå ner så fort? För mig går det mycket långsammare känns det som. Har ju ca 20-25 kg kvar och de vill jag helst ha bort innan 1 december.
  • gumman grön

Jag tränade oxå styrka 2-3ggr/vecka men för ca 2 veckor sen sa mina muskler ifrån, dom bara ropade NEJ! Har tränat väldigt mycket tidigare i livet och aldrig varit med om detta. Så jag frågade på gruppmötet och då sa hon att det är inte alls konstigt för du har ätit soppor så länge och då kan kroppen säga ifrån när den behöver vila, hel konstigt. Såå nu har det bara blivit promenader. Men hoppas snart komma igång med träningen igen.

• gumman grön
    Uller skrev 2009-09-04 09:03:45 följande:
    Har till idag gått upp 1 hekto. Det är så förtretligt, nu har det inte hänt ngt på vågen på 2 dagar mer än lite upp. Hur kan man gå upp när man går på soppor.Vi får se resultatet på onsdag för då är det min riktiga vägdag. men det känns inte som det kommer att bli mkt.Undrar om det är kroppen som vill stabilisera sig. Allt som allt sedan januri har jag ju gått ner 16,7 kg. Även om jag bara kört extra i 4 veckor
    Du får se till hur mycket fett som har försvunnit och om du har byggt muskler. Jag hade bara gått ner 0,5 en vecka, men tappat lite mer än 4 kg fett och fått mer muskelmassa, vilket ju är jättebra. Men man stirrar sig gärna blind på enbart vågen tyvärr. Jag har ställt ner min våg i källaren så att jag inte springer och väger mig i tid och otid
  • gumman grön

Välkommna ni nya!!

Här flyter allting på som det ska. Tog en morgonpromenad och har sedan städat hela huset. Så skönt när det är gjort

• gumman grön

maleo: Haha känner igen det där med mat och bak, jag har blivit helt fixerad vid alla matagningsprogram som finns på tv. Och har planerat massor jag ska laga när jag börjar äta... Min sambo säger att skriver vi upp allt jag pratar om att äta, så har vi snart en matsedel för ett helt år!

För övrigt påbörjar jag min 4:de månad på soppor idag. Nu har jag klarat mitt mål att bara äta soppor i 3 månader. Och nu kör jag på sålänge kroppen tillåter, men max till sista oktober, efter det ska jag börja äta igen, men hoppas ju på att vara nära målvikten då

• gumman grön

Haha... ja du får nog unna dig lite om ni ska till Egypten, det är ju inte varje dag man åker dit!

Jag har gått ner ca 22 kg på 3 månader, men om jag jämför med många andra har det gått rätt så långsamt neråt tyvärr
    Räknade på det igår och fick att jag gått ner 1,8 kg i veckan i snitt på de månaderna.
    Hur mycket hade du tänkt att gå ner?

• gumman grön

Det är ju jättebra med 5 kg!!
    Och 20 kg tror jag inte blir några problem på de veckorna.

Ja när man tänker efter så är det rätt mycket på 3 månader Men man är ju otålig och vill i mål!!
    Jag har ca 20-22 kg kvar till mål. Beror lite på var jag känner mig bekväm, har inte vägt så lite sen tonåren...
    Så har inte en aning om var jag vill stanna

Svar på tråden xtravaganza