• BHJE

xtravaganza

Här går det fortfarande bra, är inne på v.4 nu och den enda motgång jag haft är förkylningen som slagit sina klor i mig. Blir ingen träning på resten av veckan Ikväll ska vi på gruppmöte nr.3 och då blir det även vägning o den ser jag nyfiket fram emot

• BHJE

gumman grön skrev 2009-09-03 08:12:15 följande:

Vad gör ni andra för att gå ner så fort? För mig går det mycket långsammare känns det som. Har ju ca 20-25 kg kvar och de vill jag helst ha bort innan 1 december.
    Jag blev smått besviken då vågen bara pekade på -1,3kg igår. Trodde jag skulle ha gått ner minst 2kg (sen förra måndagen). Mätte också kroppsmåtten igår kväll o har minskat med totalt 30,5 cm i kroppsmåtten; 11 runt höfterna o 10 runt midjan Jag tränar på gym ca1,5 timme tre dagar i veckan o de andra dagarna är vi ute o går. Vår första soppdag var den 11/8 o sen dess har jag tappat totalt 7,7kg så vidare snabbt rasar det inte här heller. Har nu 20,5 kg kvar att tappa innan jag går i mål
  • BHJE

Uller:
    Visst vet man att det saktar av efter hand, men jag har ju denna + fem veckor kvar med soppor/shaker o då trodde ju jag att man skulle fortsätta gå ner i lagom takt.

• BHJE

Gumman grön:
    Ja, kroppen är ju känslig när man äter så få kalorier så det sa dom, att man skulle vara försiktig med träningen o inte ta i. Jag har dragit på mig en dunderförkylning o den vägrar släppa taget och det beror ju på att kroppen är extra skör pga träning o få kalorier...tror jag.

• BHJE

Men ni mäter väl er också? För där syns det ju att man går ner även när vågen står still

• BHJE

Vi fick tipset att både väga o mäta varannan vecka bara för att man inte skulle bli besviken om det inte rört sig nämnvärt från ena veckan till den andra.

• BHJE
    Uller skrev 2009-09-04 14:13:56 följande:
    Kört träning 65 minuter kondition på gymet idag cyckel 30 min 15 på crosstrainern och 20 min på löpbandet. Känns rätt så bra
    Använder du dig av databasen på deras hemsida; fyller i din träning under rörelseglädje? OM du gör det, vad sätter du upp crosstrainern som? Den finns nämligen inte med i listan.
  • BHJE
    Callina skrev 2009-09-04 15:12:07 följande:
    Hej en liten fråga till Er: Jag var sjuk förra veckan, blev lite bättre men har nu blivit lite sjukare igen, antibiotika för bihålorna fick jag idag och så tog dom svininfluensatest idag...Dom trodde nog inte att jag har det men ville kolla för säkerhets skull..  Det är förmodligen skitdumt att äta enbart VLCDsoppor när man är sjuk. Eller får man i sig all näring även då även när kroppen är hängig?? Någon som vet?
    Den frågan kom upp på en av våra gruppträffar o tjejen som håller i vår sa att det viktigaste var att man blev frisk o känner man att man inte klarar sig på bara påsarna ansåg hon att man skulle göra ett avbrott o äta, dock skulle man tänka på vad man satte i sig och sen när man är frisk igen skulle man börja om på nått.
  • BHJE

Fru Hennerdal skrev 2009-09-04 21:17:55 följande:

Idag har jag äntligen varit ute och löpt i skogen! Längtat så efter det, men saknat skor med bra dämpning. Nu har jag iallafall investerat i några supersköna löpskor som ger gott stöd, så idag blev det 3km. Var ett tag sedan jag sprang så jag är jättestolt att jag orkade hela vägen runt.
    Vad underbart! Jag ser fram emot när jag tappat så pass i vikt o centimetrar att jag också kan börja springa. Just nu är knäna prio 1 men snart så
  • BHJE
    Jujja skrev 2009-09-04 20:27:11 följande:
    Hej!! Får man hänga med er i resan till ett lättare liv?? Jag är inne på dag 11(helfart) o jag känner ganska stor skillnad på magen...inte alls lika degig o stor. Har ca 17 kg som ska bort, ska bli såå skönt. Hur ofta o mkt tränade ni i början? Jag tar promenader m hunden o cyklar en del, men min kondis är USEL o hungern gör sig ofta påmind. Ikväll har jag haft myskväll m sonen, han fick god mat o lite godis...myy goood vad jobbigt det är att orka stå emot, men hittills har jag inte fuskat nåt alls, o ska förstås försöka fortsätta så.
    Inte jag som startat tråden men såklart du får vara med

Min sambo LED i nästan två veckor, i morgon ska han få börja äta (efter fyra veckor på soppa), jag har då fem veckor kvar på soppa. Han har haft svårt med matsug, knappt klarat av att fixa käk till barnen medans jag inte haft några problem alls med varesig godis- o matsug
Svar på tråden xtravaganza