• BHJE

xtravaganza

Ojoj...idag är denna tant trött! Har varit på busfabriken med dottern och lekt i tre timmar. Tror det är godkänt om man skippar gymmet idag

Ang min fråga innan om keson fick jag svar från min coach och enligt henne är det viktigt att man följer upptrappningsveckan så som det står i boken. Skumt att dom säger så olika!?

• BHJE
    kmh skrev 2009-11-06 21:09:00 följande:
    Nu har jag mätt mig också. Nu förstår jag varför byxorna börjar kännas fladdriga och höga i midjan. Har minskat 13 cm runt stussen och 8 cm över låren. Har alltid klagat på att byxorna är så låga, men det har ju varit pga att jag inte fått upp dem ordentligt.
    Härligt...grattis
  • BHJE

God morgon säger vi i detta hemmet trots det sena uret
    Var på gåsamiddag hemma hos svärisarna igår och det gick kanon. Jag hade med mig egen mat och största prövningen för mig var när stora chipsskålen åkte fram (chips har varit min last o drog) men jag klarade det superbt. Sambo nallade, men inte jag och det är stort *STOLT*

• BHJE

Miss Marillion skrev 2009-11-08 11:35:52 följande:

Mozilla, strongt gjort! Jag kan verkligen längta efter chips så jag blir alldeles gråtfärdig! Fast känslan av att klara av är faktiskt bättre än att äta en massa chips!
    Ja, jag var väldigt nöjd med mig själv...att jag lyckades stå emot. Har varit nervös för den här prövningen sen vi startade vår resa. Chips är bannlyst i vårt hem.
  • BHJE

Miss Marillion skrev 2009-11-08 13:26:08 följande:

Fast just nu längtar jag allra mest efter broccoli, kokt i grönsaksfond (vet att jag är tjatig om det, men jag längtar verkligen!!!)
    Men du, det är ju en bra o nyttig matlängtan
  • BHJE
    kmh skrev 2009-11-08 15:04:32 följande:
    Själv är jag förvånad att det går så bra med vikten under upptrappningen. Har gått ner ett par hekto även fast jag har börjat äta mat och är på dag 3. För en stund sedan åt jag rökt lax med lite wasabi på tillsammans med sallad, jättegott. Det konstiga är att jag inte är sugen på bröd, pasta eller potatis, är helt nöjd med att äta protein och grönsaker.
    Ahh...vi har fått strikta direktiv på att skippa vågen under upptrappningen samt första veckan på ren halvfart eftersom man kan gå upp eller stå still...så man inte ska bli besviken o tappa modet *ler*
  • BHJE

strommis:
    Delar du inte redan upp dina påsar så börja med det nu...så du får fler mål under dagen

• BHJE

strommis:
    Ja, och helst om man går upp tidigt på morgonen o sen har en lååång dag

Jag har precis rensat ut alla kläder som är förstora och nu ekar det i både byrå o garderob

• BHJE

kmh:
    Haha...ja, mutor är alltid bra Och visst känns det som om man inte gör annat än äter hela tiden. Kommer ihåg hur jobbigt o svårt det var när jag var viktväktare; man gick från att ha ätit två ggr om dagen till dessa fem mål. Det var därför jag från början delade upp påsarna och vår coach föreslog det, just för att det underlättar för framtiden

• BHJE

gumman grön skrev 2009-11-08 20:31:28 följande:

Tack så jätte mycket för riktigt bra peppning! Bestämde mig för att skita i maten denna helgen och så börjar vi om i morgon igen, känns bra Uppdaterar hur det går så fort jag får en stund över i morgon...
    Du gjorde helt rätt i att fatta ett beslut som känns bra för dig. Du har ju gjort en fantastisk resa hittills och sista milen kommer att gå galant den också, det är jag helt övertygad om
    Zhara skrev 2009-11-09 13:28:57 följande:
    Nu har det redan gått 2veckor! det är inte klokt hopas att resten går lika lätt! Har 6 v kvar på helfart detta året, har tänkt gå på halvfart under jul o nyår sedan helfart igen om jag orkar annars fortsätter jag med halvfart. Nästa vecka blir det vägning på XV!
    Visst går tiden snabbt, mycket snabbare än man kunde föreställa sig när man började. Folk i min omgivning led av att jag skulle äta soppor i 9v och visst fasade man själv för hur det skulle bli. Vips så hade 11v gått innan kroppen sa ifrån om att den behövde mat. Inget bakslag eller något sånt o ändå gick man och undrade när snubbelsnöret skulle dyka upp. Fixade jag detta så fixar alla *fniss* Jag ska tillbaka för vägning nästa måndag....smånervöst över vad vågen ska visa. Har man tappat i fett eller muskelmassa
Svar på tråden xtravaganza