• kmh

xtravaganza

Miss Marillion: Vilket bra resultat!

Jag väger mig också varje dag, funderar på att ta bort batteriet eftersom vikten kan pendla något och att det oftast hoppar ner några hekton för att sedan stå still i flera dagar.

Idag blir första eldprovet, skall iväg och äta middag med familjen hos en kompis. Har inte varit iväg förutom på jobbet förut. Har nya byxor på mig som jag köpte för ca 1 år sedan och köpte dem lite för små. Har kunnat ha dem ungefär 2 veckor under denna tiden, men nu sitter de helt ok och jag kommer kunna ha dem åtminstone -6 kg till.

• kmh

GoldMD: Hoppas det ordnar sig med hälsan och att värdena är ok på måndag. Om du har klarat dessa dagar så klarar du att börja om också om du får ok på att fortsätta med helfart.

Muminlinan: Ta en dag i taget, julen är ju ändå en bit bort. Jag har en resa inplanerad i november och jag har bestämt mig för att gå på half-fart då. Tänker ändå göra bra val. Det finns aldrig någon toppenvecka att börja, sedan jag började har det varit mycket att göra på jobbet, uppbokade helger, maken bortrest och jag ensam med barnen, sjuka barn mm. Och jag gissar att det ser ut ungefär såhär för de andra också. Lycka till, det här är mycket enklare än man tror (i alla fall enklare än vad jag trodde.

Eftermiddagen och kvällen gick också bra fastän jag var bortbjuden, hade förvarnat innan om att jag hade egen mat med mig. Deras nya lilla bebis var pytteliten (3,5 kg) och väldigt söt.

• kmh

Idag har jag mått sådär, känner att mitt blodtryck är lågt för varje gång jag böjer mig ner och sedan reser mig upp känner jag mig yr. Det brukar svartna lite för ögon i vanliga fall, men inte så här. Min mage fungerar sådär också, vill ju egentligen gå på toaletten varje dag, men nu blir det ungefär var tredje. Finns det något mer man kan göra än att dricka mycket vatten, psylliumfrön och röra på sig? I vanliga fall hade jag ätit katrinplommon, men det fungerar ju inte nu.

Kul att ni tänker skaffa nya frisyrer, det kan vara roligt att ha ett före och efterkort om ni tänker klippa er mycket. Jag är ganska korthårig så någon större förändring blir det inte för min del, men skall bli kul att komma till frisören om en månad. Har gått hos henne i nästan 4 år och det skall bli spännande att se om hon säger något om vikten.

MissB: Visst är det härlig när man äntligen kan köpa vanliga storlekar.

• kmh

Jag räknade ut att det blir ungefär samma som om jag går på viktväktarna + träningskort (s0m jag redan hade). I gymmet (öppet varje dag) ingår gruppträning typ step, dans, box mm, tillgång till simhallen med simning eller vattenträning + barnpassning. Vi kan betala i förväg för ett helt år så det du kan göra är ju också att spara pengarna i förväg och sedan börja när du har tillräckligt för ett år eller åtminstone så att du vet att du klarar av det ekonomiskt. När det gäller maten kostar det 540 kr per vecka 2430 i månaden. Jag har tidigare ätit ute de flesta dagarna vilket kostar mig ca 1300 då blir det ca 1000 kr för frukost och lunch. Då har jag inte räknat med hämtmat, godis, dricka, fika osv.

Om jag blir av med min övervikt och blir normalviktig med normalt BMI, tränar regelbundet, äter ordenligt så tycker jag det är värt varenda krona. Har haft det så här sedan -97 och min vikt begränsar till viss del det jag gör och mycket hur jag har mått.

Det som kommer bli dyrt när jag om 14 kg kommer behöva köpa en helt ny garderob, dessutom kommer allting passa så risken finns ju att man blir shoppinggalen.

• kmh

Grattis Mozilla och Misslindis, visst är det härligt när man når jämna 10 kg eller när det står en ny siffra först på vågen.

Gumman Grön: Vilken skillnad det är på ditt första och sista kort, och den nya frisyren blev jättesnygg.

Pratade protein och träning på träffen igår och att man gärna skulle välja det som man tyckte var svårast/jobbigast för att vikten skall fortsätta att minska in en bra takt. Han sa också att när man har gått ner ett antal kilo är det ännu viktigare att öka belastningen i kilo och tempot på promenader osv eftersom som man inte har samma antal extrakilo längre.

• kmh

Har hormonspiral och har knappt någon blödning alls så jag vet inte hur det har påverkat, men jag känner mig ändå samma i kroppen som vanligt.

Vad duktig du är som springer så långt, jag kan knappt springa 5 minuter utan att det känns som jag skall dö. Däremot vara med på ett danspass på en timme fungerar. Har du trappat upp längden du springer successivt? Jag skulle gärna vilja komma igång med att springa.

Tjuvvägde mig imorse och har gått ner 7,5 kg, väntar tills på fredag att uppdatera resultatlistan. Idag tog på mig en kavaj över t-shirten för att snygga till mig lite. Blev sådär, den var alldeles för stor och för lång i ärmarna. Huvudet hänger nog inte riktigt med.

• kmh

Samma här, har för första gången i mitt liv använt microlax från apoteket ungefär 1 gång per vecka. Nu är magen bättre, men jag har inte mågot mer tips än att äta psylliumfrön och vatten. Massera magen har jag också testat, men inte märkt någon skillnad. Laktulos har jag inte testat.

Lesarah: Har inte kommit till vad man får äta mer än proteiner, men grönsaksstavar och några nötter kanske är ok. Grattis till nytt resultat!

• kmh

Lesarah: Jag har ju också en resa inplanerad och tänker göra som du. Räknar med att köra helfart 9 veckor, upptrappning + halvfart 2,5 vecka och sedan ytterligare 5 veckor på helfart. Jag har förmodligen en jobbresa inplanerad inom ett par veckor och där är det värre för jag vet inte hur jag skall göra. Svårt att äta soppa om man blir utbjuden på lunch och middag, men jag får fundera eller om någon kollega kommer åka istället. Det bästa hade varit om resorna blev ihop så att jag kunde ta halvfart 3 veckor istället. Däremot kanske det är bättre att inte vänta in jämna veckor? Utmana dig själv med att inte börja på en måndag eller jämna veckor. Jag gillar inte alls att jag har startdag på fredag, vill helst börja en måndag dag 1 i en månad. Men då blir ju antalet startdagar ganska begränsat :)

Muminlina välkommen hit, försök sysselsätta dig mycket de första dagarna så du tar fokus från mat (helst aktiviteter då du normalt inte äter). Om Du vill finns en resultattråd också, länk längst upp.

• kmh

Ikväll har jag förberett massa saker som skall säljas på en barnmarknad i helgen, svårt att sätta priser och hoppas jag får sålt en hel del.

Får ni mer mjölksyra än vanligt? Det känns som jag får det väldigt mycket fortare och vid en lägre belastning.

Nu har jag klarat 4 veckor på helfart och imorgon bitti blir det ny hemmavägning. Ni som har hållit på längre på helfart, har ni fortsatt ungefär samma viktminskningstakt efter ca 4 veckor som tidigare (om man tar bort första veckan) eller har takten stannat av. Skulle så väldigt gärna komma ner till 69,9 inom 5 veckor ca 8 kg kvar.

• kmh

-1,5 kg och totalt -7,9 kg, hade hoppats på ett ynka hekto till men det blir väl tills nästa vecka.

MissB: Toppenresultat, jag har nästan gått ner samma men på dubbelt så lång tid.

Svar på tråden xtravaganza