Kostar det ngt att byta en bokstav i namnet?
Hmm har ändrat mig lite ang min dotters namn. Hon heter Yasmine men vill skulle vilja byta Y:et mot ett J så att det stavas Jasmine...
kostar det något?
Hmm har ändrat mig lite ang min dotters namn. Hon heter Yasmine men vill skulle vilja byta Y:et mot ett J så att det stavas Jasmine...
kostar det något?
Ring skatteverket. Det är de som håller i sådana ärenden.
Nej, det kostar ingenting, min syster bytte bokstav i hennes namn helt gratis. Tror man kan göra det kostnadsfritt en gång.
vet att det kostar att lägga till en bokstav, 1500kr för 3 år sedan kostade det att lägga till en bokstav i vårat efternamn, men byta ut bokstav vet jag dock inte...
ring o fråga...
Min sambos familj bytte alla samtidigt ut ett V mot W i deras efternamn, och det är jag ganska säkert på att det inte kostade.
Det verkar vara gratis: www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/namnnamnandring.4.18e1b10334ebe8bc80004083.html
...fast tänk på att pass, körkort etc kostar.
Om bokstavsbytet ändrar uttal så kostar det. För oss skulle det kosta 1500 per skalle att lägga till ett ´ i vårt efternamn. Så vi kör efternamnet felstavat (det blev fel när svärfars efternamn registrerades och ingen hade tänk på det förrän hans sönder skulle gifta sig och reagerade på att ´ saknades ).
Vi bytte V mot W i efternamnet för nått år sedan och det kostade.
På skattemyndighet är mitt efternamn Lind och jag vill ha Lindh istället.
Tack i förhand.
Hälsningar,
Carmen Lind
carmen.lindh@gmail.com
På skattemyndighet är mitt efternamn Lind och jag vill ha Lindh istället.
Tack i förhand.
Hälsningar,
Carmen Lind
carmen.lindh@gmail.com