Inlägg från: Dinturiel |Visa alla inlägg
  • Dinturiel

ergo vs manduca för 4 månaders?

Vilken av dessa två passar bäst till en tös som kommer vara 4 månader när den börjar användas?

Hon är redan nu vid 2 månader väldigt stadig i kroppen. Bär henne i trikåsjal vanligtvis, men vill till kommande tågresa ha något mer smidigt att bära i.

Vad rekommenderas?

• Svar på tråden ergo vs manduca för 4 månaders?
  • Dinturiel

Ok, tack för svar

Jo vad jag har förstått så kan den klara redan från nyfödd, men med ergon däremot så kan det behövas ett inlägg.

• Dinturiel

Ok, ja lite mer att tänka på där då med andra ord...

• Dinturiel

frösöblomster: ok, har bara sett dem båda på håll.

Cat36: Är en svart/cranberry ergo och en helsvart manduca jag väljer mellan. Båda säljs begagnat, men manducan är endast provad en gång älltså helt ny.

• Dinturiel
    h80 skrev 2009-08-20 12:32:21 följande:
    Jag har en manduca, superbra. När vi köpte den kollade vi ergon också och enda skillnaden som vi såg att på manducan kunde man välja att ha banden korsade på ryggen (på ergon har man man dom som en ryggsäck)
    Upplever du att manducan avlastar bättre med tanke att det går att korsa axelbanden? Blir lätt trött i axlar och skulderparti så selar som babybjörn går ju bort på en gång för min del. Sjalen går ju i kors över ryggen och tycker den avlastar grymt bra.
  • Dinturiel
    Thursday skrev 2009-08-20 12:42:25 följande:
    Bär jag längre stunder i Manducan så korsar jag för jag tycker att det är skönare än att ha dem rakt, men eftersom det är lite pyssligare så är det som sagt oftast med raka.
    Ok, tack :)

Börjar luta lite åt manducan ändå...
Svar på tråden ergo vs manduca för 4 månaders?