Inlägg från: Squeezetoy |Visa alla inlägg
  • Squeezetoy

ergo vs manduca för 4 månaders?

Och jag i min tur gillade verkligen inte att korsa banden på manducan. De halkade liksom lite lätt upp mot halsen och vid nästan minsta tryck där så får jag huvudvärk.

I huvudsak är de ju rätt lika men med Manducan får man liksom lite fler finesser. Något man kan tänka på är att om man är riktigt smal kan det vara svårt att dra åt manducan tillräckligt för det vadderade i midjebältet är så pass brett. Men är man åt det runda hållet är bältet bättre än ergons för det är rätt kort men det finns iofs förlängning att köpa. Jag drar ca 46 i stl nu och då är det på snudden med ergons bälte.

Har för mig att Ergon är lite bredare i sittdelen än Manducan.

I slutänden har jag sålt min manduca då jag bara valde Ergon när sonen "vuxit i den". Mest för att jag tycker att på mig avlastar ergon bättre, men det är en smaksak och manducan är på inget sett obekväm för det. Jag kommer sakna den massor när det är dags för en pluttis igen men tänkte att då kan jag köpa en i annan färg en den jag hade för den var suverän när man snabbt ville bära, jättebra att ha som komplement till trikåsjalen tyckte jag.

• Squeezetoy

Jo, förresten, det finns en sele som heter Pikkolo (om jag inte minns fel, tror Edenbaby har den) som det går att bära ergonomiskt framåtvänt också.

Svar på tråden ergo vs manduca för 4 månaders?