• lindberg78

varför får vi inget barnbidrag??

Kollade kontot precis och fk har inte satt in barnbidrag för vår nya bebis som föddes 27 juli. Ska man inte få barnbidrag månaden efter födelse eller har jjag fattat fel?
    går dessutom inte att öppna deras hemsida justnu....

• Svar på tråden varför får vi inget barnbidrag??
  • LillaFlamman

Har haft både nordea och swedbank som barnbidraget kommit in på och aldrig har det reggats före den 20:e, som kommande utbetalning alltså

• MrsMurphy

Jag har swedbank och där syns utbetalningen den 20:e redan igår... Som kommande utbetalning.

Allt är såååååååå naturligt så...
  • lindberg78
    071001 skrev 2009-08-19 10:00:56 följande:
    2100kr, har de höjt barnbidraget?
    nä, men vi får ett extra flerbarnstillägg samt ett barnbidrag... hon e femte barnet
  • lindberg78
    Mela78 skrev 2009-08-19 10:01:55 följande:
    Jag fick barnbidraget för barn nummer två utbetald separat första månaden. Fick två utbetalningar samma dag från Försäkringskassan. Månaden efter kom det som det skulle, alltså bara en utbetalning.
    det kanske e så då
  • lindberg78
    LillaFlamman skrev 2009-08-19 10:03:24 följande:
    Har haft både nordea och swedbank som barnbidraget kommit in på och aldrig har det reggats före den 20:e, som kommande utbetalning alltså
    det registreras alltid den 18:e på mitt swedbank-konto, men bara som kommande utbet, jag kan alltså inte röra pengarna förräns den 20:e
  • 071001

Jaha, jag tänkte väl att en sån sak kan inte ens virriga jag ha missat.

• LillaFlamman
    lindberg78 skrev 2009-08-19 10:12:47 följande:
    det registreras alltid den 18:e på mitt swedbank-konto, men bara som kommande utbet, jag kan alltså inte röra pengarna förräns den 20:e
    Kan ju ha ändrat på sig, sen förra sommaren kommer vårat till nordea, och det hette föreningssparbanken då så kan ju vara därför.
    Men kolla i morgon på kontot o finns inte pengarna där då så ring FK, de heter ju inte förseningskassan för inget tyvärr
  • lindberg78
    071001 skrev 2009-08-19 10:14:26 följande:
    Jaha, jag tänkte väl att en sån sak kan inte ens virriga jag ha missat.
    nä sånt missar man nog inte
  • lindberg78
    LillaFlamman skrev 2009-08-19 10:17:43 följande:
    Kan ju ha ändrat på sig, sen förra sommaren kommer vårat till nordea, och det hette föreningssparbanken då så kan ju vara därför.Men kolla i morgon på kontot o finns inte pengarna där då så ring FK, de heter ju inte förseningskassan för inget tyvärr
    precis
  • La Lola

Fösta utbetalningen kan komma några dagar senare.
    Så var det för oss. Den kom typ 2 dagar efter.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • lindberg78

ringde förseningskassan precis............ den 2 sept betalas det ut. ja jusst det, FÖRSENINGSKASSAN!!
    trött jag blir.....

• LillaFlamman
    lindberg78 skrev 2009-08-19 10:26:20 följande:
    ringde förseningskassan precis............ den 2 sept betalas det ut. ja jusst det, FÖRSENINGSKASSAN!!trött jag blir.....
    Du får se det på den ljusa sidan, du fick ett datum och relativt snart o inte "hmmm vad pratar du om" eller "vi har inte avslutat ärendet än"

Jag har haft tur sista året *peppar peppar* då jag får all min ersättning från förseningskassan
  • lindberg78
    LillaFlamman skrev 2009-08-19 10:35:46 följande:
    Du får se det på den ljusa sidan, du fick ett datum och relativt snart o inte "hmmm vad pratar du om" eller "vi har inte avslutat ärendet än"Jag har haft tur sista året *peppar peppar* då jag får all min ersättning från förseningskassan
    Jo det är ju klart
Svar på tråden varför får vi inget barnbidrag??