• NY gift

Pris på doggy valpfoder

Någon som vet vad doggy valpfoder kostar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-19 21:50
    Får köpa doggy först då uppfödaren använt sig av det fodret, visade det sig. Först sa hon att de gett hundarna Lone Star. Sen när jag hämtade hem hunden igårså var det tydligen doggy... skumt

Så jag hr köpt Doggy valpfoder professional nu

Och får se vad jag fortsätter med sen .

• Svar på tråden Pris på doggy valpfoder
  • Mrs Winter
    NY gift skrev 2009-08-19 11:51:58 följande:
    Någon som vet vad doggy valpfoder kostar?
    Du kan  väl ringa din matvaruaffär och fråga? El "Granngården".
  • NY gift

Mrs Winter skrev 2009-08-19 11:58:14 följande:

Du kan  väl ringa din matvaruaffär och fråga? El "Granngården".
    Japp det kan jag göra
  • Mistys Daisy

Finns lite bättre foder annars....

• Mrs Winter
    Mistys Daisy skrev 2009-08-19 12:11:28 följande:
    TS kanske är nöjd med Doggy,och hunden mår bra av det?
  • Mistys Daisy

Tror inte TS, använder det än eftersom hon frågar vad det kostar, men visst!

• Niike

Mistys Daisy skrev 2009-08-19 12:11:28 följande:

håller med. Doggy är mat som bara fyller ut mättnad för hunden... Och det är absolut inget bra valp foder...
  • Mrs Winter

jag ger själv doggy valpfodret till mina och dom mår bra aldrig varit rejält sjuka.
    den ena är 6 år nu och hon är uppfödd på det fodret.
    sen fortsatte jag med den vanliga doggyn.

väntar valpar runt fredagen och tiken äter doggy junior nu.

jag vet ej om det är sån stor skillnad på fodrena, men mina vill inte ha carrier speciellt på heltid, knappt det duger till godis för mina hundar.

våran veterinär säger att det spelar inte så stor roll vad man ger för foder bara dom äter och växer m.m. som dom ska. än att det uppstår näringsbrist m.m. för att hunden inte äter som den ska. idagens läge så är ju de flesta fodetr en bra balans på.

vi hade en hund som hade fått ett bra foder men han gillade inte den maten alls ,så han såg ut som ett stort vandrande skelett.
    byte till doggysortimentet och han blev fin i hullet osv.
    vilket annat foder hade säkert funkat bara han hade gillat maten och åt som han skulle
    http://vovve.net/Rastplatsen/display_message.asp?mid=4982714

• Mrs Winter

Men nu var det priset på Doggy valpfoder ville veta.Jag gav förslag på hur hon skulle få reda på det i inlägg1.
    Forts jag ge kommentarer om det är bra el dåligt blir det bara OT
    Lycka till TS.

• valkyrie

ger minna hundar doggy och för det först dom har ätigt Royal canin innan men dom slutade äta det tyckte inte det va gott tror jag. sen gav jag dom doggy och dom älskar det. apsolut inget fel på det.

en stor säk kostar ca 180-200 kr för 10-15 kg

• kimsi

Mrs Winter skrev 2009-08-19 12:45:29 följande:

våran veterinär säger att det spelar inte så stor roll vad man ger för foder bara dom äter och växer m.m. som dom ska.
    Det var nog den första (och troligtvis enda) veterinär som inte anser att fodret och dess kvalitet spelar roll.

Alla veterinärer jag träffat genom åren kallar doggy för "ät-och-skit-foder"
  • Mrs Winter
    kimsi skrev 2009-08-19 14:00:37 följande:
    Mrs Winter skrev 2009-08-19 12:45:29 följande: Det var nog den första (och troligtvis enda) veterinär som inte anser att fodret och dess kvalitet spelar roll. Alla veterinärer jag träffat genom åren kallar doggy för "ät-och-skit-foder"
    Men för att återgå till TS fråga.Vad tror du det koster?
  • kimsi

Mrs Winter skrev 2009-08-19 14:03:27 följande:

Men för att återgå till TS fråga.Vad tror du det koster?
    Ingen koll eftersom jag inte kör Doggy till mina hundar.
  • Mistys Daisy
    kimsi skrev 2009-08-19 14:00:37 följande:
    Mrs Winter skrev 2009-08-19 12:45:29 följande: Det var nog den första (och troligtvis enda) veterinär som inte anser att fodret och dess kvalitet spelar roll. Alla veterinärer jag träffat genom åren kallar doggy för "ät-och-skit-foder"
    Vet när min hund fick magkatarr och innan vi hade fått diagnos testade jag ALLT foder för att få henne att äta!!
    (föddes upp på Doggy och var SÅ dålig i magen)
    Testade då åter igen Doggy, både torr och blötfoder, var desperat,  och berättade det för mina två veterinärer allt jag testat.... "Det där hörde vi inte...sa dom"

Och om man ser hur mycket foder det behövs av Doggy jämfört med annat foder, ex Hill´s, så är det väl som någon skrev, bukfylla....

Men, en del mår säkert bra på det, annars skulle ju det inte finnas kvar på marknaden om folk inte köpte...men jag vill ge min hund annat foder, fast det kostar 875kr/ 14 kg!
  • Mistys Daisy

Valkyrie hade ett prisförslag!

• Mrs Winter
    Mistys Daisy skrev 2009-08-19 14:08:09 följande:
    Vet när min hund fick magkatarr och innan vi hade fått diagnos testade jag ALLT foder för att få henne att äta!!(föddes upp på Doggy och var SÅ dålig i magen)Testade då åter igen Doggy, både torr och blötfoder, var desperat,  och berättade det för mina två veterinärer allt jag testat.... "Det där hörde vi inte...sa dom" Och om man ser hur mycket foder det behövs av Doggy jämfört med annat foder, ex Hill´s, så är det väl som någon skrev, bukfylla....Men, en del mår säkert bra på det, annars skulle ju det inte finnas kvar på marknaden om folk inte köpte...men jag vill ge min hund annat foder, fast det kostar 875kr/ 14 kg!
    ja och ingen ser ner på dig för det
  • valkyrie

doggy är som mycket annat kostar olika. tex är den dyras i djuraffären men bilig på maxi  men en stor säg ligger på 180-200 kr och en stor säk vara en månad till en stor hund.

• valkyrie

och ska man tänka på miljön som man ska. så är det bättre med doggy med tanke på att det är svenskt. och behöver inte skickas så långt i jämförelse med royal canin (vet ej var det kommer i från) men som skickas över hella värden. hur bra är det för miljön?

• NY gift
    kimsi skrev 2009-08-19 14:09:16 följande:
    TS, här har du priser på fodret www.doggy.se/sv/hund/produkter/doggy/ (tänk vad google kan vara användbart ibland )
    tack. ja googlade med men fick inte fram något därav trådstart! ofta går det snabbt att få fram svar på alla möjliga frågor här på familjeliv
  • NY gift

Mrs Winter skrev 2009-08-19 12:48:04 följande:

Men nu var det priset på Doggy valpfoder ville veta.Jag gav förslag på hur hon skulle få reda på det i inlägg1.Forts jag ge kommentarer om det är bra el dåligt blir det bara OT Lycka till TS.
    Tackar för lyckönskningen
Svar på tråden Pris på doggy valpfoder