• Anonym (hmmm?)

Han vill inte ha barn ännu, men använder inte kondom

Jag har precis blivit ihop med en kille... Han är medveten om att jag inte äter p-piller och inte heller har stenkoll på min ÄL, men ändå bryr han sig inte om att använda kondom. Han reagerade knappt inte ens när jag sa att jag inte åt p-piller. Han sa bara ok.

Han har själv sagt att han vill vara tillsammans med en tjej i flera år innan han skaffar barn. Varför är han då så likgiltig till att jag inte äter p-piller och att vi har oskyddat samlag?

Kan tillägga att även om situationen skulle bli lite komplicerad med ett barn så skulle inte jag tacka nej till ett litet knyte :) så för mig gör det inget att vi har oskyddat... men jag blir ändå lite förvirrad över honom... varför tror ni att han gör såhär?

• Svar på tråden Han vill inte ha barn ännu, men använder inte kondom
  • challe 1

Han kanske tror att du kommer göra abort? att det inte är någon stor grej. Ta ett ordentligt snack. Berätta hur det känns.

• Anonym (been there)

han tänker att "det händer inte mig" när frågan om graviditet kommer upp och
    han tror garanterat att du kommer göras abort ifall det blir nåt.

om du inte kan tänka dig att bli ensamstående, så använd skydd. tvinga honom till kondom om du inte vill äta piller.

• Anonym (hmmm?)

helt ärligt så om jag skulle bli gravid och han inte vill ha det så får jag väl bli ensamstående då, abort är iaf inte att tänka på. och jag är så sugen på att få ett eget barn att jag inte egentligen bryr mig om jag måste ta hand om det själv, känner att jag har ett tillräckligt starkt nät runt om mig för att klara av det.

grejen med honom är att han verkar vara en sån som tar sitt ansvar... han sa att han vill vara tillsammans med tjejen i några år men att shit happens...

• Niike

Anonym (hmmm?) skrev 2009-08-19 12:46:06 följande:

helt ärligt så om jag skulle bli gravid och han inte vill ha det så får jag väl bli ensamstående då, abort är iaf inte att tänka på. och jag är så sugen på att få ett eget barn att jag inte egentligen bryr mig om jag måste ta hand om det själv, känner att jag har ett tillräckligt starkt nät runt om mig för att klara av det. grejen med honom är att han verkar vara en sån som tar sitt ansvar... han sa att han vill vara tillsammans med tjejen i några år men att shit happens...
    Har du sagt detta till honom...
  • Anonym (hmmm?)

nej, det har jag inte... och jag vet att det är skitdåligt av mig, men när han sa att han vill vänta så pass länge med att skaffa barn så blev jag lite paff och vågade inte säga vad jag helst skulle vilja... förhållandet är så pass nytt så jag vill inte skrämma iväg honom... men jag vet att jag måste prata med honom om det väldigt snart...

• Anonym (ex)

Han är väl som alla andra killar som har skygglapparna på och när det väl händer börjar skrika om abort, det är ju inte en helt ovanlig situation.

• Anonym (ex)

Han är väl som alla andra killar som har skygglapparna på och när det väl händer börjar skrika om abort, det är ju inte en helt ovanlig situation.

• FrökenLenore

Det verkar val lite tokigt om han förväntar sig en abort... om han nu är en ansvarsfull kille som du säger så borde han inte använda abort som ett preventivmedel.

• Anonym (ex)

Oj det blev uppdaterat innan jag hade hunnit skriva klart.

... När jag träffade mitt ex så hade jag precis gjort en sen abort, ett barn jag ville ha men blev övertalad om att göra en abort, svag som jag var.
    Jag förklarade för den nya killen direkt att någon mer abort i mitt liv var inte alls aktuellt, så skulle jag bli gravid så skulle jag behålla. Han var helt med på detta, visste att jag ville ha barn och alltihopa.

Så efter ett halvår så hände det, jag blev gravid. Då helt plöstsligt fick jag höra att jag tvingat honom att ha sex, att jag skulle göra abort, jag fick brev från hans föräldrar, hans syster ringde och var otrevlig osv...

Så hur mycket man än talar klarspråk så kan det vändas lika fort som man blivit gravid.

• Anonym (hmmm?)

Anonym (ex) skrev 2009-08-19 12:54:45 följande:

Oj det blev uppdaterat innan jag hade hunnit skriva klart. ... När jag träffade mitt ex så hade jag precis gjort en sen abort, ett barn jag ville ha men blev övertalad om att göra en abort, svag som jag var. Jag förklarade för den nya killen direkt att någon mer abort i mitt liv var inte alls aktuellt, så skulle jag bli gravid så skulle jag behålla. Han var helt med på detta, visste att jag ville ha barn och alltihopa. Så efter ett halvår så hände det, jag blev gravid. Då helt plöstsligt fick jag höra att jag tvingat honom att ha sex, att jag skulle göra abort, jag fick brev från hans föräldrar, hans syster ringde och var otrevlig osv... Så hur mycket man än talar klarspråk så kan det vändas lika fort som man blivit gravid.
    usch vad hemskt :( hur gjorde du? behöll du?
Svar på tråden Han vill inte ha barn ännu, men använder inte kondom