Bara en äggledare kvar, ledsen och deprimerad
Hej!
Opererades akut i Uppsala juli 08. Jag hade en helt vanlig mens först så jag misstänkte inte att jag var gravid förräns strax innan nästa mens. Testade positivt 1 dag innan äggledaren sprack. I vecka 7-8. Operationen gick bra men hade blödit 2,5 liter ut i buken så det var brådis. De opererade bort äggledaren där det satt.
Bemötandet från ambulanspersonalen var under all kritik vilket jag har haft svårt att glömma. De ville inte ens ta med mig först utan frågade mig om jag ville åka in. Då låg jag och var blek och hade fruktansvärda smärtor, plus att vi visade gravtestet!!
Tänker på vad som hänt om jag sagt nej då jag när jag åkte in i o.p-salen försvann helt... Fick bara ca 0,9 liter blod tillbaka så för mig var återhämtandet efteråt lång. Svag, trött, ledsen, orkeslös och smärtor i början då det fanns lite blod kvar som "retade". Var sjukskriven i en månad har jag för mig men arbetade på deltid i början innan styrkan kom tillbaka.
1 år har gått och inget har fastnat.
Nu är jag på dag 33 brukar ha ca 27-29 dagar så är supernervös. Testar negativt varje dag men HCgt kan ju stiga sakta om den sitter fel. Nu är jag iaf redo och kommer åka in om det händer ngt på en gång. Ska försöka få en gyntid imorgon, men är flera veckors väntetid överallt men man kunde ringa för att få återbudstider. Säkert ingen fara men man är på sin vakt när man har hållt på att förblöda en gång..
Om mensen kommer eller om det är ett x ska jag försöka göra en utredning snart.. Tiden går så fort så vill sätta igång ordentligt nu!