• rosen76

Födelsemärke under foten

Någon som haft födelsemärke under foten och tagit bort det? Har ett ganska stort under min vänstra fot mitt på fotsulan ungefär. Har hört och läst att man ska vara extra vaksam om man har födelsemärken på foten. När man sytt under foten kan man väl inte gå på den? Du som tagit bort från fotsulan, kan du berätta lite?

• Svar på tråden Födelsemärke under foten
  • The Black Lady

Jag har födelsemärke under foten.. varför ska man vara extra vaksam mot dom??

• linnean

Jag har också ett under foten. Jag hade också hört att man skulle vara uppmärksam på dem så jag lät en hudläkare kolla på det när jag var där i ett annat ärende. Han sa att det inte var farligare att ha det under foten än någon annanstans. Mitt är ganska stort men det var ingen fara med det så det sitter kvar.

• Anonym (svärdotter)
    linnean skrev 2009-08-19 17:43:15 följande:
    Jag har också ett under foten. Jag hade också hört att man skulle vara uppmärksam på dem så jag lät en hudläkare kolla på det när jag var där i ett annat ärende. Han sa att det inte var farligare att ha det under foten än någon annanstans. Mitt är ganska stort men det var ingen fara med det så det sitter kvar.
    Konstigt hur läkare kan säga så olika saker. Min svärmor hade ett på sin fot och läkaren sa till henne att hon var tvungen att ta bort det omgående för att man ska inte ha något på foten i normala fall. Nu visade analysen dock inga förändringar för henne, men hon är glad att det är borta i alla fall.
  • Bodi

Varför är det farligt att ha födelsemärke på foten? Jag har två på ena foten. Ett ganska stort.

• KramMiiis

Jag har tagit bort ett litet födelsemärke under ena lilltån.. Det var bara där en dag så jag gick och kollade upp det och fick då omedelbart tid för att ta bort det.
    Vad jag förstår så är det om det plötsligt kommer något på foten som inte varit där, om det är svart och ser "argt" ut som man ska ta bort det.

Ett födelsemärke som du haft hela livet är ingen fara..

Mia, Håkan & Alexander - det är vi mot världen!
Svar på tråden Födelsemärke under foten