• livetlilla

Pergotjejerna som plussade i februari (nu är det snart dags!!)

Vi fortsätter att prata vidare i den här tråden vi som lyckades plussa med hjälp av pergotime i februari i år

Länk till senaste tråden (om vi blivit så glömska att vi inte minns vad vi sagt...):
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44222298.html

• Svar på tråden Pergotjejerna som plussade i februari (nu är det snart dags!!)
  • Sjöstedt

Hittat hit =) Svarar då p inläggen från förra forumet =) Lillalivet: Jag ha ul 1 september.. Usch ja med e lite slarvigare denna gången på järnet, glömmer lätt en dag.. Men får se om det e bra ändå.. va bra sist ju.. Åt 3 tabl. om dagen med dottern.. Än så länge bara 1 om dagen.. Åh vad snäll din karl e som städar själv o låter er åka iväg.. Så snäll e då inte min karl.. Han har lite svårt att förstå att jag har så ont som jag har.. Men ska tvinga han att putsa fönstrena till helgen.. då huset har blivit tvättat o målat i sommar så e fönstrena rätt skitiga nu..

• livetlilla

Oj, men det är ju bara en dryg vecka kvar till ul då!vad roligt! Har nog inte riktigt insett hur nära vi faktiskt är allihop nu..bara 2 månader eller under för oss alla:)

Ja han är en bra make! Men helt ärligt så har han alltid varit den som storstädat hemma hos oss, typ putsat fönster/våttorka golven/damma lister och jag den som mest vardagsstädat - det där varjedagstädandet och plockandet - och så lagar jag mat och diskar och tvättar och har koll på ALLT som rör familjen och planerar ALLT som rör familjen så jag tycker nog inte att det är mer än rätt att han sköter grovgörat emellanåt

Oj, det var väldigt mycket järn du fick äta sist då - minns du vad du hade för järnvärde på ett ungefär? Mitt låg på 106 nu sist (började på 123 i v 20, sedan 110 (har jag för mig) v 25, började med tabletter så det gick upp till 119 v 29, nu i veckan alltså nere på 106 v 32).

Ha en bra helg

• tinee

åt sist järntabletter hade riktigt dåligt som minnst 97 tror ja... inget bra alls... men jag åt morgon kväll... nu har hon inte kollat järnet de senaste två gångerna så men sist hon kolla hade jag ganska högt så vill vi avakta så länge de går då min mage är krånglig redan som den är... hon kikar la de nästa gång...
    den 1 sep ska jag börja vattengympa ska bli kul att träffa lite andra gravida....
    hade ni gått de?
    ursch igår var jag så dålig har sånna besvär med halsbrännan igår spydde jag upp allt jag ätit på hela dagen, de är hemskt mår riktigt pizz av de... de hjälper inte me nått känns de som... lite lindrigare ibland med hjälp av rennie tabletter, men ibland kommer de så plötsligt och då hinner jag inte ta något innan jag är i holken... och får riktigt andnöd.... de är hemskt... tur än så länge att de inte skett på jobbet... haft tur helt enkelt

• Sjöstedt

Lillalivet: Jag minns det eftersom jag läste igenom mina gamla jrnalaer häromdagen o jämförde lite, för skojs skull..
    Jag hade 104 i järnvärde på inksrivningen och set ökade lixom aldrig över 110, förrens i v.38 då jag hade 126.. Helt konstigt kom jag ihåg..
    Men denna gången har det legat lite stadigare,, Hade ju 114 tror jag på inskrivningen o sist var det vågot på 120...
    hÄRLIGt att ha en sådan karl, nej så klart inte mer än rätt men inte många som har det så ändå=)

Tinnee: Jag gick på vattengympa sist o det var underbart, synd att jafg inte kan det denna gången.. Startat alldeles föe sent..

Nja det känns som det e evigheter kvar.. men jag har ju längst tid att vänta av oss med.. om dom inte väljer att sätta igågn det tidigare vill säga.. få se vad 1:.a ul:et säger..

• Sjöstedt

Här var det tyst...
    Imorgon e det dags för ul =) *Spännande*

Ett par i vår umgängeskrets fick en liten pojke härom dagen, en liten Milton =)

• tinee

hej!
    Haft kräftskiva i helgen så vart helplanering hele förra veckan och massa jobb... har med en vän som fick en Fabian i lördags... vill med ha=)=) Fast fortfarande inte färdiga med rummet i källarn ännu så barnrummet är inte färdigt inte ens på planeringslistan på ett bra tag hehehe

• Sjöstedt

Tinee: Ja man blir allt mer sugen på bebismys när det kommer massa små omkring en.. Trots att det är MAX 2 månader kvar så känns det som evigheters evighet... men men...
    Okej men ni måste väl inte vara klara med rummet när bebbe kommer eller ?
    Eller hade ni tänkt att den skulle ha eget rum?

• livetlilla

Hur gick det på ul?????åh vad avis jag är!vill också se liten igen!!men har å andra sidan inte ens 40 dagar kvar tills jag får hålla och pussa och mysa med liten istället

"Skönt" att höra att man inte är värst med järnvärden då...men sköter mig jättebra nu och äter tabletterna dagligen, har glömt en gång och det var för att vi inte var hemma..

Gick inte på vattengympa (eller någon annat gravid-grej) förra gången, och ska inte på något denna gången heller. Men tror säkert att det kan vara roligt:) Första gången idag för dig tinee? Berätta gärna hur det var:)

• Sjöstedt

Lillalivet: Jodå det gick bra, vi såg vår "lilla" idag.. Vägde runt 2 kg nu... 7 % över kurvan sa dom... men själv tycker jag att 2 kg e mycket nu.. Men den lär väl liggarunt 4-4,5 fullgången.. Så får se vad bm säger imorgon.. om det finns möjlighet till tidigare..

Shit 40 dagar lät ju lite... Själv har man max 8 veckor o 3 dagar kvar.. åh det känns mycket.......

• Sjöstedt

Idag vart jag hos bm...
    Hjärtljud:146, Järnvärde sjunkit till 114, Vikt - 1kg (totalt 2kg + nu)
    Sf:mått 31, (bra med tanke på att det låg på 30 sist)
    Glukosbelastningen gick bra, ingen fara där..
    Skas till bm 22 sept. Nytt ul 12 oktober + besök hos läkare för planering av förlossning!!
    Kan inte göra nåhon bedömningen inna det ul.. då ser dom om den e stro eller ej..

Svar på tråden Pergotjejerna som plussade i februari (nu är det snart dags!!)