Varför får man inte tycka att alkohol är äckligt?
Varför är det så tabu att tycka att alkohol är äckligt? Verkar som att man trampar på en massa ömma tår när man säger att man inte dricker sprit/öl för att det helt enkelt är äckligt.
Jag är inte på något sätt provocerande och jag brukar för det mesta bara komma undan vidare diskussioner genom att bara vara tyst och diskret. men så fort någon frågar varför jag inte dricker och jag lugnt säger att jag inte tycker om sprit/öl så börjar tjafset och tjatet...
att jag är tråkig som itne dricker har jag aldrig hört - utan det tjafsas och tjatas om att jag inte vet vad jag pratar om osv och massa människor lobbar för att jag ska ta en smutt ur någons glas och tycka att det inte var så farligt och rentav tycka att det är gott.
Varför??
Ni som itne gillar blodpudding, fiskbullar, maränger, kaffe, smågodis osv - inte äter ni det ni inte gillar? varför måste då jag tvingas i en äcklig öl??
Sprit och öl ÄR äckligt. Thats it! Varför får jag inte tycka det?
och allt prat om att man lär sig tycka om det osv... BULL!!!
Vore jag nykter alkoholist skulle ingen tvinga i mig något eller ens ifrågasätta varför jag partar nykter - men att inte tycka om verkar vara jättekonstigt...
Jag har provat diverse vinsorter - äckligt
Jag har druckit mig igenom världens ölsorter - skitäckligt
Jag har berusat mig på sprit och diverse drinkar - döäckligt
Min erfarenhet och min slutats är att jag inte dricker. Punkt.
Varför är det så provocerande? varför är det så konstigt att tycka sånt är äckligt?
Varför så upprörda röster?