• Nyfiken gul

Varför får man inte tycka att alkohol är äckligt?

Varför är det så tabu att tycka att alkohol är äckligt? Verkar som att man trampar på en massa ömma tår när man säger att man inte dricker sprit/öl för att det helt enkelt är äckligt.

Jag är inte på något sätt provocerande och jag brukar för det mesta bara komma undan vidare diskussioner genom att bara vara tyst och diskret. men så fort någon frågar varför jag inte dricker och jag lugnt säger att jag inte tycker om sprit/öl så börjar tjafset och tjatet...

att jag är tråkig som itne dricker har jag aldrig hört - utan det tjafsas och tjatas om att jag inte vet vad jag pratar om osv och massa människor lobbar för att jag ska ta en smutt ur någons glas och tycka att det inte var så farligt och rentav tycka att det är gott.

Varför??

Ni som itne gillar blodpudding, fiskbullar, maränger, kaffe, smågodis osv - inte äter ni det ni inte gillar? varför måste då jag tvingas i en äcklig öl??

Sprit och öl ÄR äckligt. Thats it! Varför får jag inte tycka det?

och allt prat om att man lär sig tycka om det osv... BULL!!!

Vore jag nykter alkoholist skulle ingen tvinga i mig något eller ens ifrågasätta varför jag partar nykter - men att inte tycka om verkar vara jättekonstigt...

Jag har provat diverse vinsorter - äckligt
    Jag har druckit mig igenom världens ölsorter - skitäckligt
    Jag har berusat mig på sprit och diverse drinkar - döäckligt

Min erfarenhet och min slutats är att jag inte dricker. Punkt.

Varför är det så provocerande? varför är det så konstigt att tycka sånt är äckligt?

Varför så upprörda röster?

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Svar på tråden Varför får man inte tycka att alkohol är äckligt?
  • Nyfiken gul
    Reglementet skrev 2009-08-19 21:43:07 följande:
    Men bara för det är en dryck med alkohol i betyder väl inte att det är äckligt? Beror väl på hur mycket, hur den är gjord, vad som mer är i och sådant.
    och sen en annan grej... samma sak gäller för den som itne äter oliver, blodpudding, inte dricker mjölk osv...

"jamen det är ju bara att blanda oboy i mjölken så kan du dricka den"
    "jamen jag hackar oliverna så smått så du kommer inte ens att märka dom"
    "det smakar ju inte blod om blodpudding, det smakar ju bara typ stekt och föressten har man ju ändå lingonsylt till"
    "jamen jag har ju bara EN klyfta vitlök i maten, det kan väl inte vara så farligt"
    " jamen mitt recept har du inte provat, jag lovar att du inte känner smaken"

ja ni fattar...
  • Jazza

Det är för att folk är livrädda att umgås med nyktra om de själva dricker Nån jävel som kommer ihåg all skit man sagt/gjort....

• Reglementet

Tja, om det är så att du känner alkoholsmaken så väl. Man förstår väl inte för man inte känner den själv.

Jag har druckit drycker med alkohol i som smakat saft.

• Isnogood

Nu dricker visserligen jag sprit i de flesta färger o former...
    -Men, jag dricker inte öl för jag tycker det är äckligt o jag dricker inte vin för jag tycker det är äckligt...så på så sätt kan jag förstå vad du menar...

För MÅÅÅÅÅNGA är de gånger jag fått frågor/kommentarer om öl o vin...
    -Jag måste ha provat fel sort
    -Jag måste ha provat fel märke
    -Jag måste ha provat fel årgång
    -Jag måste ha provat fel färg

osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv ....ja du fattar....

Det är tydligen stört omöjligt att inte tycka om öl eller vin....

• Jazza

Isnogood: Jag håller med..... om den sista meningen i ditt inlägg Hehe.
    Jag kan fatta om man tycker det är jobbigt att bli packad, men smaken, liksom... jag förstår inte... å andra sidan är det inte noga att jag skall förstå, jag skulle inte tjata på någon som inte ville ha, oavsett om det var mat, sprit eller kattskit

• Isnogood
    Jazza skrev 2009-08-19 21:57:33 följande:
    Isnogood: Jag håller med..... om den sista meningen i ditt inlägg Hehe.Jag kan fatta om man tycker det är jobbigt att bli packad, men smaken, liksom... jag förstår inte... å andra sidan är det inte noga att jag skall förstå, jag skulle inte tjata på någon som inte ville ha, oavsett om det var mat, sprit eller kattskit
  • Jazza

Åh jag vet ett trick ni kan göra på folk som jobbar sig: Om ni har barn, annars får ni säga att ni fått av en kompis- ta ett glas mjölk och späd med lite vatten, häll i socker och sen kan niu gå runt och säga åt folk att smaka på denna bröstmjölksdrinken... hehe... "Vadå, inte gott, har du smaaaakat då? Jaha, men detta är ju min inte din gamla fruuugas"

• Reglementet

Men om andra inte vill ha, blir det mer champagne åt mig. Woho.

• Jazza

Eller denna fina: Jooo, men smaka nu på miiin driiink, jag får spriten levererad i en sko av gubben med vita käppen nere på gatan.... blind? njae, nåt hyfsat grovt brytningsfel är det kanske.....seså- smaka nu...

• Nyfiken gul
    Reglementet skrev 2009-08-19 22:06:58 följande:
    Men om andra inte vill ha, blir det mer champagne åt mig. Woho.
    ha ha.. så sant så sant..
Svar på tråden Varför får man inte tycka att alkohol är äckligt?