• LillaBus

Tygsoffa vs skinnsoffa?

Vi har fastnat för Mios "Sit Down" 3-sitssoffa med divan...men frågan är ska man välja svart skinn eller mörkt tyg?
    Vi har två pojkar, 2 och 4,5 år gamla.

Hjälp önskas!

• Svar på tråden Tygsoffa vs skinnsoffa?
  • KramKalas

med småbarn är lädersoffor outstanding men själv tycker jag tygsoffor är både mysigare o snyggare...

• Angel1978

Jag skulle valt skinn.. Mycket enklare att göra rent, och i mina ögon mycket snyggare..

• Kristall V

skinn helt klart...perfekt att bara torka av (speciellt om man har småbarn)

• mammaNena

aldrig mer skinnsoffa i denna familjen! Måste vara fullt påklädd var gång du sätter dig i den, annars fastnar skinnet när du ska därifrån=AJ!
    Måhända att det e praktiskt. men vi har mörkt grå/svart grovt tyg på vår soffa och den e jätte praktisk! OCH SKÖN!

• annah75
    KramKalas skrev 2009-08-20 13:03:23 följande:
    med småbarn är lädersoffor outstanding men själv tycker jag tygsoffor är både mysigare o snyggare...
    håller med...mysigt med tygsoffa men skinn e helt klart tåligare..
    Sååå mycket som har sölats i vår skinnsoffa men det e bara att torka bort..
  • annah75
    mammaNena skrev 2009-08-20 13:05:28 följande:
    aldrig mer skinnsoffa i denna familjen! Måste vara fullt påklädd var gång du sätter dig i den, annars fastnar skinnet när du ska därifrån=AJ! Måhända att det e praktiskt. men vi har mörkt grå/svart grovt tyg på vår soffa och den e jätte praktisk! OCH SKÖN!
    Jag har då aldrig fastnat å vår skinnsoffa..
  • Ärla Minou

Jag har väldigt svårt för skinnsoffor! Blä. Så jag säger tyg. Har tre små barn och en vit tygsoffa.... med två klädslar så att jag kan tvätta ofta...

• Fiansess

Tyget !
    Vi har precis köpt en ljusgrå tyg soffa från Mio som är helt underbar. Den är lite melerad när man tittar nära och döljer på så sätt fläckar bra. Nu skulle jag aldrig låta barnen äta i soffan, men ngn vällingflaska har det blivit på kvällskvisten och en o annan droppe har då hamnat i soffan.
    Finns möbeltvätt att tvätta med om det nu skulle bli ngt som man inte får bort med lite såpavatten!

• tinkerbell

själv har jag just nu tygsoffa,,men kommer deffinitivt i framtiden att välja en i skinn.dels för att tygsoffor e så jävla jobbiga att ha rent utan att de luktar.jag har desutom en hund som fäller mycket och fan vad jag får dammsuga den jävla soffan,,visst e de snyggare men skinn skulle rädda mitt eviga dammsugande..så jag säger go for it(skinnsoffa)

• Rödklint

Jag föredrar tyg, men förstår att skinn är mer praktiskt. Men om ni väljer skinn, se till så det är en skinn som går att torka av och som inte får fläckar. Vi har en skinnsoffa som man inte ens kan spilla en droppe vatten i utan att det blir fläck. Inte så praktiskt...

Svar på tråden Tygsoffa vs skinnsoffa?