Tygsoffa vs skinnsoffa?
Vi har fastnat för Mios "Sit Down" 3-sitssoffa med divan...men frågan är ska man välja svart skinn eller mörkt tyg?
Vi har två pojkar, 2 och 4,5 år gamla.
Hjälp önskas!
Vi har fastnat för Mios "Sit Down" 3-sitssoffa med divan...men frågan är ska man välja svart skinn eller mörkt tyg?
Vi har två pojkar, 2 och 4,5 år gamla.
Hjälp önskas!
Vi har en skinnsoffa, men jag föredrar tyg då dom är mysigare. Det var inte längesedan vi köpte våran snygga skinn soffa men då min man snarkar så in i så har jag bestämt mig för att sälja soffan vi har hemma och köpa en bäddsoffa och denna gången i tyg.
Vi fick en soffgrupp i skinn av mina svärförlädrar. Jag har aldrig gillat skinnmöbler och gör det inte nu heller, fem år senare. Jag är såååå less på denna skinnsoffgrupp och vill inget hellre än att ha en tygsoffa!
Vi har en dotter på två år och en bejbis i magen, min man förespråkar hur praktiskt det är med skinnmöbler när man har små barn. Men för mig är det inte värt det! Jag vill inte ha en möbel jag inte tycker om, bara för att det är praktiskt! Jag vill ha en mysig soffa, som man kan somna i utan att bli kladdig eller frysa.
Man behöver ju inte sitta i soffan och äta/dricka, man kan skydda med fina filtar om det nu prompt ska drickas välling i soffan etc.
Om allt går som jag vill nu, så får vi göra ett byte med ett annat par som har en tygsoffgrupp och vill byta till skinn.
Ja, herregud vilket lyxproblem Får nog singla slant!
Vi har skinn och det är helt underbart!! Bara att torka av när barnen sölat. Och vi har då aldrig fastnat i vår skinnsoffa.
Men det finns ju "skinn" och skinn. Vi har äkta skinnsoffor och inget fusk. Vi räknar med att den kommer hålla lääänge!! Har barn som är 4 & 2år.
Och det är inget som syns i våra soffor iaf
Absolut skinnsoffa! Jag tycker skinn är mycket snyggare än tyg och dessutom är skinn både tåligt och lätt att rengöra!
Tillägg... jag har inte heller "fastnat" i soffan... eller fåtöljerna och våra är av bra kvalitet, inköpta på 70-talet!!!
Vi har en skinnsoffa nu (grupp) och ska sälja den och köpa en i tyg. Maken har vart väldigt emot det, men har ändrat sig. Anledningen var just det att barnen kan spilla i soffan osv osv. Men det finns en spray du kan spruta på tyget så går INGEN vätska ner i soffan. Vätskan samlas och blir som små pölar uppepå tyget som du bara torkar bort. Det ser ut som när man vaxat bilen och det kommer vatten på.
Har själv en skinnsoffa, det var det enda jag såg framför mig vid soffbytet för nåt år sen, vet ej varför, men har lite retromodern inredning i övrigt och fick för mig att skinnet skulle passa in med mina teak-detaljer osv, men tyvärr ångrar jag mig en smula. Skinnet är lite för matt för min smak, tyckte det redan då jag kollade på den men intalade mig att det var en petitess. Den är svart med divandel. Tycker dock det är lätt att slänga dit kuddar för att få till mysfaktorn så det går an.
Sen är det ju så att en skinnsoffa kan också få fläckar som är svåra att få bort och den behöver vårdas på ett annat sätt än en tygsoffa som skall inpregneras mm.
Vi har skinnsoffa, för att det är praktiskt och för att tygsoffor snabbare blir tråkiga. Vilka soffor som är skönast beror inte bara på ytmaterialet utan på design, stoppning, fjädring, finish osv. Våra soffor är jättesköna! Finns bilder i galleriet!
Joonas, tror på ett sätt du har rätt, skinnsofforna håller stilen längre, tygsofforna känns också som om de se mer insuttna ut efter ett tag än vad skinn gör, är ju en annan spänst i dem. Jag har bilder på min skinnsoffa och mycket annat på styleroom där jag heter xxJessikaxx