Unga änkor och änkemän...
Livet är så orättvist. Varför måste allt ont hända, varför måste alla fina människor dö? Min man gick bort i januari 2013 efter ett knappt år med diagnostiserad tjocktarmscancer med metastaser i lever och skelett. Han var min bästa vän, min kärlek vid första ögonkastet. Han var den som alltid förstod mig och den som kompletterade mig. Och jag vet att jag var allt det för honom med. Vi gifte oss i ett anhörigrum utanför den avdelning han låg på och när han dog hade vi varit gifta i nio dagar. Sorgen är så ofattbar och ofantligt hemsk och jag känner mig så fruktansvärt ensam och meningslös utan honom. Han var mitt allt, vi gjorde allt tillsammans, han visste vad jag tänkte, han gjorde mig lycklig. Vad han inte hann få veta är att jag blev gravid av den där ivf-behandlingen jag gjorde dagen innan han dog. Och han kommer aldrig få se vårt barn (bf okt 2013) eller få chansen att vara den fantastiska pappa jag vet att han hade blivit. Jag har skrivit om hela vår historia på candelarias.wordpress.com om någon vill läsa. Jag vill verkligen gärna prata med er som går igenom samma, för det känns som om ingen förstår. (Och hur ska någon kunna, jag förstår det inte ens själv.)