Inlägg från: Anonym (less på allt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (less på allt)

Less på livet

jag är verkligen less på livet
    vi är en familj där båda blivit arbetslösa har ett barn och ett på väg, nu denna månaden blev vi nekade soc bidrag pga ett missförstånd mellan arbetsförmedlingen och min man. hur tror ni det känns vi har 2600 att leva på ja det räcker till mat men vi kommer att ha ca 9000:- med hyran som vi inte kan betala, och vi får inga 9000:- extra i inkomst nästa månad...
    nu kan ju du uppskatta ditt liv kanske lite mer då...

• Anonym (less på allt)

Anonym (vet hur det är) skrev 2009-08-25 15:25:56 följande:

Har man/är man less på livet, så vet man bättre än att jämföra, det funkar inte så. Vet hur det är, och känner med dig. Har efter snart 3års deppression varit på djupaste botten vid flertal tillfällen. Vissa perioder har det varit bättre, man har kunnat se ljusningen. Men, nu är det meningslöshet och värdelöshetskänslorna som regerar igen . Mindre än en vecka sedan som jag gjorde ett misslyckat suicidförsök . Stor kram till dig, och hoppas du ser nån ljusning snart.
    jag jämförde faktiskt inte sa att Ts kanske kunde uppskatta sitt liv lite mer då.... sen för mig är självmord fegt skulle aldrig ta till den lösning, du försätter bara andra i stor sorg och lämnar dem oförstående och gör så de mår dåligt är det bättre?? För mig är det bara egoistiskt.
    Bättre att försöka hitta hjälp eller lösningar som funkar i längden.
Svar på tråden Less på livet