Inlägg från: Anonym (magen!!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (magen!!)

Snälla läs äckelvarning

jag har stora stora problem med magen, i måndags åt jag nötter och choklad och hade enorm diarre hela kvällen och morgonen därpå. Men sen nu onsdags och idag så har jag inte kunnat sköta magen alls är helt uppsvälld och ont och när jag har gått på toa har det typ kommit jätte lite och fortarande spår av nötter???
    Vad är det som håller på hända med magen?? Mår jätte dåligt o har ont och vill inte gå ut för jag ser högravid ut. Någon som har varit med om liknande eller är vårdkunning snällla ge mig tips

• Svar på tråden Snälla läs äckelvarning
  • Anonym (magen!!)
    Anonym skrev 2009-08-20 19:45:30 följande:
    Ring o få en tid för koll så du inte är allergisk, jag hade undvikit nötter eftersom det kan vara farligt att äta om man är allergisk mot det. Gjorde själv ett sådant test för inte så längesedan och det är bara ett blodprov sen är det klart :)Lycka till
    men om jag är alergisk s fick jag ju diarre samma dag som jag åt det och dagen efter hur kommer det sig att det fortfarande på onsdagen o idag har spr av det i min avföring och + att jag är helt uppsväld och ont i tarmarna:(
  • Anonym (magen!!)

Anonym (magen!!) skrev 2009-08-20 19:47:23 följande:

men om jag är alergisk s fick jag ju diarre samma dag som jag åt det och dagen efter hur kommer det sig att det fortfarande på onsdagen o idag har spr av det i min avföring och + att jag är helt uppsväld och ont i tarmarna:(
    alergisk= allergisk
  • Anonym (magen!!)

några fler som kan tipsa om va det är är fel på min mage

• Anonym (magen!!)
    Anonym skrev 2009-08-20 20:17:05 följande:
    Laktos intolerans. Och anledningen till att du fick diarre samma dag kan ju ha berott på att du åt stor mängd och magen fick tokjobba och blev stressad. Annars låter det som laktosintolerans (mot chokladen alltså).
    okay o det är laktosintollerans blir det biverkningar 3 dagar senare``? o har s ont o är uppsvälld och trots mina diarrer o d menar jag jätte mycket kom så ser jag än rester av nötter o det gör ont. Kommer det att lägga sig magen så jag kan våga gå utanför dörren
  • Anonym (magen!!)
    Anonym skrev 2009-08-20 20:15:14 följande:
    tror också på allergi eller så var de kanske gammalt de du åt? men tror som sagt mest på allergi isf..
    nöt allegri yttrar det sig så???
  • Anonym (magen!!)
    Adut 27 skrev 2009-08-20 20:25:31 följande:
    Att det kommer jättelite o nötter är väl för att du tömt tarmen iaf,,, Det behöver ju inte vara just chokladen och nötterna som du reagerade mot. Åt du inget annat under dagen menar du?Att det kommer nötter innebär att det inte smälts ned.
    jo jag åt vanlig frukost, middag, mellanmål inget annorlunda. Om det inte är smält innerbär det att mina tarmar inte jobbar???
    Ja jag ska vända mig till vc om det inte är bättre imorgon
Svar på tråden Snälla läs äckelvarning