Barn födda i januari, vilken storlek på vinteroverall första året, runt 9-14 mån?
Ni som har barn födda i januari:
Vilken storlek hade ert barn på overall under första hösten/vintern? Alltså när de var mellan 9 månader -14 månader? 74 eller 80?
Ni som har barn födda i januari:
Vilken storlek hade ert barn på overall under första hösten/vintern? Alltså när de var mellan 9 månader -14 månader? 74 eller 80?
Min dotter föddes 5 januari och hade storlek 68 då och en dräkt hade hon i 74 men den var stor.
Alltså hon hade storlek 68-74 andra vintern när hon var nästan 1 år
Vår kille är född i februari, han kunde knappt ha sin overall i strl 80 när det var mars.
Det beror ju lite på vilket märke det är på overallen. Om du köper t ex PoP eller Reima tror jag 74 räcker gott och väl. Möjligen behöver du 80 av något annat märke. Mina töser har inte haft större än 74 på innekläder ens i ettårsåldern, men pojken hade 80.
när sonen skulle fylla 1 så hade vi en i strl 74.
men sånt är ju så jätteolika mellan märken. förra vintersäsongen (när han skulle fylla 2) så hade han en bävernylon overall från öb i strl 80 och den var jättestor medan han i ett annat märke hade 86 och den satt jättebra.
Spooky: Hur långa var dina tjejer i 1-årsåldern? Jag tänkte köpa Reima till min dotter som fyller 1 år den 11 jan.
dottern född den 26 januari.
Vi har overall strl 80 och 86, (har 2 barn tidigare så därför har vi flera overaller...)
Vibörjar med strl 80 sen får vi se hur länge strl 80 blir för henne, hon är "lättviktare" jämfört med storasyskon...
Min son fyller ett den 21 januari. Har oxå svårt för vad vi ska köpa till honom. Men tror vi kommit fram till storlek 80. (han har 74 nu) Men det beror väl på vad man köper för märke.
Ngn med erfarenhet... behöver en 10 mån- 15 mån (el hur lång nu vinter är) en helt vattentät overall för minst 700 kr? el kan man köpa en på babyavdelningen på hm för 300kr ?
Reima har jag läst fler tipsa om. vart köper man den overallen?
min blir 1 år 8 januari!
vi har en overall i 74/80 från ica maxi (som jag såg redan nu satt bra i benen men var lång i ärmar)
sen har vi en jacka från pop i 74 som är lite för stor men troligen lagom precis i mitten av vintern
har täckbyxor i 80 från 8848 (intersport) också provade nu och är lite stora! säkert lagom i mitten/slutet av vintern!
sen en jacka från fix (lindex) i 86 jätte jätte stor! blir nog till nästa vinter i stället
hon är 68-69 lån nu och väger 7500, tror hon kommer vara kring 74-75 och väga 8-9 kilo på ett års dagen!
min tjej har ju lite speciell kropp då benen är jätte långa medan överdelen är mindre så jag tror 74/80 uppe beroende på märke sen 80/86 nere beroende på märke!
vet att vissa har precis tvärt om att benen är korta!
TS hur stort är ditt barn? nu? har den följt sin BVC kurva? i så fall kan du ju uppskatta längden i vinter och handla ut efter det!
min egna åsikt är att tex
sportmärkena
didriksons
8848
mc kenley
som har hel storlekar (80, 90 100 mm) är ganska stora i storlekarna och även pop medan lindex hm har storlek precis efter längd =stl 74 fram till barnet är 74-76 cm lång.
reima tyckte jag såg ganska liten ut och kort i benen, hade jag valt reima hade det definitivt blivit 80 och inte 74!
tror nog jag skulle rekommendera att om du inte har ett jätte litet eller jätte stort barn eller ett barn som du vet har olika storlekar uppe och nere att faktiskt ta 80.
och det kommer nog vara lagom med pop jackan och 8848 byxorna!
Puffar den här tråden lite då jag också vill ha tips på vad jag ska ha på min lillkille som bli 1 i januari...
oj, vad många svar och tankar. Har inte varit inne på ett tag.
Siri låg lite under kurvan och drog 74 den första vintern. (Född 10 jan).