• Sephiroth

När föder folk?

Finns det någon statistik på när det är vanligast att föda? Jag har läst att det bara är någon procent som föder på BF, så någon mer statistik borde rimligen finnas om NÄR det är vanligast att föda.

Är det mycket ovanligare att föda innan än efter vecka 40+0 till exempel?

Nyfiken!

• Svar på tråden När föder folk?
  • Madelenin

Oooh! Jag vill också veta!

• Sephiroth

Nån måste väl ha någon aning? Såg idag på Liberoklubben att endast 5% föder i vecka 38 iaf. =) Men seeeen då?

• Sessilou

Vet bara att genomsnittet för förstföderskor är att föda på BF+8.

Less is more=)
  • BubbelGuppie

läste nåt ganska nyligen kommer bara inte ihåg vart
    det skulle vara att vanligast var bf+5
    ska se om jag hittar vart jag läste det

• Asereht

Det enda jag har lyckats läsa mig till är att 92% av alla barn föds mellan v 38-42. Ca 10 % går så långt som till v 42. Och runt 4 % föds innan v 38.

Det skulle vara intressant att se statisitk på födda per vecka men någon sådan har jag inte kunnat hitta.

♥ Grabbarna Bus, Syrran & Bulans Mamma ♥      Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • Sephiroth

Tack så jättemycket för alla svar. Någon som vet något närmre? Har försökt att hitta på det på internet men verkar som sagt svårt.

• Songbird1

Min BM sa att 7 av 10 förstföderskor föder efter BF.... Sen går det i genomsnitt snabbare.

• Sephiroth

Jag har luskat fram att ca 75% föder efter BF... Av de 75% föder tydligen 9 av 10 inom 10 dagar. =)

Så det känns ju iaf positivt!

• Songbird1
    Sephiroth skrev 2009-09-06 10:31:01 följande:
    Jag har luskat fram att ca 75% föder efter BF... Av de 75% föder tydligen 9 av 10 inom 10 dagar. =) Så det känns ju iaf positivt!
    suck... då är man alltså den 1/10-delen... vilken liten risk, haha! är inne på BF+11 idag.
  • Sephiroth
    Songbird1 skrev 2009-09-06 13:44:16 följande:
    suck... då är man alltså den 1/10-delen... vilken liten risk, haha! är inne på BF+11 idag.
    Åh, nu vart mitt inlägg nästan som ett hån för dig. *suck* Tänk på att det inte KAN vara många dagar kvar nu iaf!

Hoppas din bäbis tittar ut idag! :D
  • VVVeni

Men, finns det statistik över När på dygnet det föds mest barn och eller vilken månad som det föds mest? det sista där så har jag mina aningar men finns det sådan statistik?

• Sephiroth
    VVVeni skrev 2009-09-06 15:57:57 följande:
    Men, finns det statistik över När på dygnet det föds mest barn och eller vilken månad som det föds mest? det sista där så har jag mina aningar men finns det sådan statistik?
    Det finns det säkert. Men verkar vara såå svårt att hitta någon statistik över huvud taget. Men de flesta förlossningar startar iaf på natten. =) Sen har ju alla olika långa såklart.
  • Honey Bunny 75

Vi får väl börja göra vår egen statistik då...

Första barnet född 37+6. Förlossning startade 03.00. Dottern född 09.28.

Svar på tråden När föder folk?