• Kevlarsjäl87

Tid mellan värkarna?

Hoppas på att någon är vaken.

Jag har värkar som jag haft sedan fem idag och dom har kommit mer regelbundet sen typ 9 tiden me ca 7-10 minuters mellanrum. Måste de vara 3 min värkarna innan man åker in`? När åkte du in och hur mycket öppen var du när du kom in?
    för mina värkar börja göra mycket ondare.

• Svar på tråden Tid mellan värkarna?
  • Tirem

Jag åkte in när det var 7 minuter mellan värkarna och jag var då öppen 6 cm!

• Meria

Med första barnet åkte jag in nästan direkt. Hade 7-8 min mellan dem men hade inte börjat öppna mig än. Var på förlossningen i 20 timmar sammanlagt.

♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • Familjen Rockström

hej jag åkte in när jag hade 10 min mellan värkarna och jag var öppen 5 cm. önskar dig lycka till!! ring och fråga på förlossningen om du är orolig

• Kevlarsjäl87
    Tirem skrev 2009-08-21 02:01:21 följande:
    Jag åkte in när det var 7 minuter mellan värkarna och jag var då öppen 6 cm!
    Var de första barnet? hur länge hade du haft värkar då?
  • Kevlarsjäl87
    Mopsan skrev 2009-08-21 02:02:58 följande:
    har vattnet gått?
    Nee vattnet har ej gått men slemproppen började släppa i tisdags.
  • Kevlarsjäl87

Familjen Rockström skrev 2009-08-21 02:05:08 följande:

hej jag åkte in när jag hade 10 min mellan värkarna och jag var öppen 5 cm. önskar dig lycka till!! ring och fråga på förlossningen om du är orolig
    Ja jag pratade me förlossningen vid tio tiden och dom tyckte ja skulle ta två alvedon och försöka sova och alvedonen har ej hjälpt och sova kan ja inte göra...:(
  • Meria

Vore jag du skulle jag sitta och klocka just nu. Om du märker att de är regelbundna och att tiden börjar minska vet du iaf att det inte är långt kvar. När tiden minskat skulle jag ringa förlossningen igen, ibland har de inte många inne och kan ta emot även om man har en bit kvar av förlossningen. Lycka till!

♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • Lundby87

men åk in och se hur mycket du är öppen då. så kan ni åka hem sen om det skulle vara så. finns ju endel olika erfarenheter.

• jennie14

Tycker det låter som du borde kunna åka in ....

Jag åkte in med ca 7 min mellan mina värkar, va öppen 5 cm när jag kom in.

Du måste göra de som känns bäst själv.

Lycka Till :)

Svar på tråden Tid mellan värkarna?