Inlägg från: maja under eken |Visa alla inlägg
  • maja under eken

minnas xiii

Halloj!

Kikar in för jag råkar va pigg o må bra!

Igår somnade min lilla höna i min famn kl 17! Efter tårar vid matbordet, ville INTE äta! Hon vaknade pigg o glad efter 30 min vila mitt på dan. Så d kanske inte var så konstigt att hon däckade tidigt. Vi trodde hon skulle vakna o va pigg kl 3 lr nåt. Men hör o häpna: Ungen vaknar till vid 5,30 men somnar om inne i vår säng o vi ligger o väntar på att hon ska vakna vid halv sju! D blir mååånga timmars sömn d! Sen hade vi världens mysstund i sängen, så underbart! Vi kramades o pussades o pratade, hon älskar familjekramar, bamsekramar o hennes eget påhitt: Lilleskuttkramar.

Läser vad ni skrivit o jag tror att hand i hand m trotsen/jagkanbestämmasjälvsyndromet så går d en våg av kelgrisande. Samtidigt som dom ska bli mer egna o fria så ökar behovet av o va nära, på deras egna villkor såklart.. O d tar man ju tacksamt alla tillfällen till, gosandet, när d blir så mkt kamp o tårar däremellan.

Ja, jag har BF nästa fredag.... Gulp! Har haft lite molvärk men inte nåt regelbundet o inte nåt spec ont. Ingen slempropp lr nåt heller. Ser att ni talat om d här o jag tror jag svarade på ditt sms ungefär samma tidpunkt Minna. Kände d nog på mig

Hur mår Naffe??

Kram så länge!

Elvira - Livets Solstråle!
  • maja under eken

cirkel, va jobbigt m så ont i ryggen. D e ju rätt vanligt att bäcken e snett efter en förlossning, har du kollat d? D kan ju göra att du belastar snett uppåt ryggen o orsakar smärta.

Pess, hur vanligt e d att barn föds m navelsträngen runt halsen? jag har hakat upp mig lite på d o annat som kan hända den lilla innan hon e ute i mammas trygga famn ist för i min mage... jobbiga tankar!

• maja under eken

Tack gumman! skönt o höra historier där d går vägen!!

nåt ska man ju oroa sig för o rädd för smärtan e jag inte, så min lott hamnar visst på oro på alla möjliga sätt att nåt ska hända m den lilla..

kram!

• maja under eken

TACK!!! Jag har d nog i huvudet pga en fd kollegas barn dog på så sätt vid förlossningen för ett par år sen. Men om d e så vanligt att den går runt halsen så e d ju riktigt ovanligt att d går så illa.

Jag kan trösta dig Pess m att jag oxå e hungrig jämt. Fast jag får inte i mig så mkt åt gången o d försöker jag trösta mig med.. D hade inte blivit nån unge om jag inte haft min fullkornsvälling, den äts i tid o otid. Sen e McFlurry m Daim hysteriskt gott o bara d e värt nog o åka en omvända t de gyllene bågarna..

Jag mår bra Proppen, lite ont i ryggen, lite tungt i magen, lite halsbränna, lite sparkar i revbenen, lite trötta fötter o lite lite sömn. Men allt e bara lite o således nåt man står ut med. I synnerhet om d bara varar i nån vecka lr två till... Förutom d där m sömnen kanske...

Oj, dags o hoppa ur mysbrallor o leta upp en bh o åka t BM t kl 11

kram o tack igen!!!!!

zynk, riktigt kul o se dig, kram på dig lite extra!!

• maja under eken

Hej igen!

Fy va jobbigt m blodbrist zynk, då dukar ju den mest energiske under! Jag har slut på Niferex o tänker inte köpa nya, blir d massa blod vid fl får jag ta tag i d då och käka järnrör...

Jag har bra mått o en pigg bäbis. Lite väl häftiga hjärtslag när jag låg på rygg, bättre om jag låg på sidan. Tacka för d, låg ju i soffan o höll på o svimma härom dan... D stack i läpparna o hjärtat rusade {#lang_emotions_laughing}

Jag ska oxå äta lunch snart, näringsrika Billy pizzor får d bli tror jag...

• maja under eken

Hej!

Pess, jag har nyss ätit lunch... Vinner jag över dig idag tro? {#lang_emotions_wink}{#lang_emotions_laughing} En Billy idag oxå, men bara en än så länge...

Glömde svara zynk på mysbrallorfrågan: Jo, man kan ha mysbrallor! Men inte såna man haft på sig ett tag utan trosor (gravvo=inte snustorr..) o har vällingfläckar på låret som ser ut som nåt annat... Men visst fullkornssperma finns kanske inte, kanske hade gått om jag förklarat mig o visat de lite grövre kornen...

Igår när jag lagt mig hade jag nåt så okristligt ont i mufflan! Tror d kan ha varit lillasyster som fixerade sig. Vad säger våra bm's? D skar som knivar rätt mkt längre än annars. Känner att hon rör sig. Så här har jag haft länge, när hon borrar m huvudet. Men nu varade d i säkert en halv minut åt gången, o upprepades bortåt 10-15 ggr lr nåt. Mot annars 5-10 sek och bara ett par tre gånger.

Nu ska jag äta efterrätt, hembakta smultronmuffins m kardemumma o mandelflagor + tobleronemuffins. Nej fan, dom tog ju Skalman m t grannen igår. D får räcka m smultronvarianten..

kram

• maja under eken

God morgon!

Vilken härlig anda du kommer in m Pikku, tycker inte du verkar trött öht! Men visst kan jag förstå din önskan om att tiden ska stå stilla, en sån pausknapp önskar vi nog oss alla. Va underbart o läsa om er resa, d var ni så väl värda! Trist m tvättmaskinen men tänk va skönt m ny maskin! Kanske lite snålare på både vatten o el, i slutändan kanske ni sparat pengar tom

Jag ser bara positivt m att du har lite trist på jobbet, dels så betyder ju d att fler barn mår bra o d e ju värt all leda i världen! Men så fick du ju tid för oss oxå, kalas!

Skönt att nya sängen än så länge gjort succé, hoppas d fortsätter så. Han känner sig nog lite stor o d e nog spännande, tror på att d fortsätter så.

Cirkel, ignorera ignorera - kisseincidenter o annat. E övertygad om att d bara e reaktion på att hon blivit storasyster o mamma har lite mindre tid. Låt henne småjävlas lite så länge d inte e farligt. Himla kul att lämningen går bättre!!

Här e lämningarna så härliga! Elvira vill först inte o säger: Inte dagis nu! Men inga tårar lr nåt o sen när vi kommer dit så kvittrar hon, massa kompisar kommer o möter henne o hon springer in. Igår var en tjej bara tvungen o gosa lite i hennes hår o hon vände sig om mot henne o log strålande o så sprang dom in, gud va sånt värmer!! I förrgår lämnade Skalman o då tog hon 3 dockor som låg i kapprummet o tjoade "Hej då" o sprang in, inte en fröken i närheten o inte en enda puss lr kram... Hon hade inte tid! Sen e hämtningarna lika bra dom, en kvittrande unge kommer o tjoar Mamma!! O så berättar hon f alla att mamma kommit...

Idag ska jag försöka skriva ihop förlossningsbrev o packa väskan lite mer ordentligt, svårt för man har ju så mkt kläder man vill använda nu innan som ska med..

Herregud, snart kommer min lilla bäbis!!

• maja under eken

Ja, att lämningarna kan ändras när lillasyster kommer e ju troligt. Men så skönt att vi iaf fått bra rutin på d nu innan, känns som ett försprång iaf.

Nu har jag ätit amerikansk äppelpaj t fm-fika, gott gott!

Sen har jag redan kissat 8 ggr idag!! Jag e så vansinnigt trött på o springa o kissa så jag blir snart knäpp!

Jobbigt att amningen haltar så cirkel. Äter hon bättre om du pumpar ut o ger flaska? Ökar hon i vikt som hon ska nu annars?

• maja under eken

Jag har en kasse McD påväg hem i bilen... Mc Chicken o co + Mc Flurry m daim, mums! Orkar inte laga mat idag, tröttheten har klubbat mig i huvudet i flera dar nu! Sover ett par timmar mitt på dan varenda dag, så skönt!

Spännande m förvärkar Naffe!! Va härligt o läsa att BM kunde ändra om dina tankar på förra förl lite, klart du gjorde ditt livs prestation!

Vad var d som gjorde att BM trodde att d skulle dröja ytterligare nån vecka? Tog hon sig en titt där nere? Vi kanske får samma dag, vilken ska vi välja? på tisdag? Tycker jag låter lagom för min del

Skönt att de anhöriga blir bättre!!!

Jag vill oxå äta hela tiden, men d går ju fan inte! Halsbrännan slår mig på käften varenda gång jag försöker äta mer än jag borde. D e lite o ofta som gäller. O e d för fett lr starkt så blir d brand i strupen, hopplöst. Sötmandel lindrar o gott e d ju oxå, så d mumsar jag på. Får se hur d blir av pommesen..

Jag läste artikeln Minna klistrade in... Shit vilken annorlunda syn hon har på äktenskapet. Jag kanske skulle anamma hennes syn lite o få en mer nöjd o behagad karl. Då kanske han skulle ta tag i lite saker som ligger o väntar.. Lr anställa ett par Mexikaner som gör d ist..??

Ja zynk, d e skönt att d bara e tillfälliga attacker som går över. O sen leder d ju ungen ett steg närmare utgången, kalasbra ju!!

Har skrivit förlossningsbrev o bett om att inte få samma läkare som bedömde att sugklocka skulle tas fram när E´s hjärtljud gick ner, trots att d rättade t sig så fort dom ändrade läge på mig o att inte ens krystvärkarna kommit igång. Kan man skriva så? Har tyvärr inte hennes namn på journalen, men d kanske dom ser i mina gamla papper?

Idag knåpade jag äv ihop min förlossningsberättelse... såhär 2 år o 3 mån senare.... Ville få d gjort innan jag blandar ihop den m den stundande.

• maja under eken

Jag får hoppas att läkaren inte e kvar lr inte e i tjänst...

O ja!! Host host!!

tack vännen!

Svar på tråden minnas xiii