• Kun

minnas xiii

M skiter som en stor karln nu, fy f-n så äckligt! Och han totalvägrar potta och toa!
    Blöjkontot är inte billigt just nu.

Trion har blivit en kvartett!
  • Kun

Hej Öz och tack
    Jag har gjort syskonanmälan på lill-M men undrar dom då inte hur hon kan ha samlat på sig så många märken fast hon bara är 4 mån?

• Kun
    Özlem skrev 2009-10-22 10:36:18 följande:
    Nä,skicka in du.Jag klipper ut från melvins blöjor o skickar in för elias del.Men de har inte undrat varför elias kissar som bara den
    men så bra, tack
  • Kun

Hej

Maja, låter lite småjobbigt med amningen.
    Jag är absolut ingen expert, men det låter som att det kommer mycket mjölk.
    Hittade en sida med lite tips på vad man kan göra om det kommer för mycket mjölk bla: amma på rygg med barnet på dig...
    http://se.babycenter.com/baby/breastfeeding/problemsandsolutions/overabundantmilksupply/
    Men du ang amningshjälpen, det är väl bara åh ringa vem som helst i sverige?
    Hoppas det ordnar sig

• Kun

Gnällinlägg:
    Jag är inne i en trötthetsperiod, Lill-M äter mest hela natten och stor-M kommer och går till vår säng på natten.
    Jag äter mest bara snabba kolhydrater för att få snabba pigghets -kickar och kickandet går lika snabbt över igen och jag blir trött...
    Jag har jävulskt ont i min rygg (pga alla lyft, kånkande av barn...), varken naprapat eller massage hjälper tydligen.
    Stor-M var hos mormor morfar i helgen, dom är helt slut när vi hämtar och gnäller över krämpor Det gör ju iofs jag med nu, men vafan mig är det ju synd om
    Lill-M fick skrikattack när vi hämtade M i söndags och jag bara vägrade låta någon annan få tyst på henne. Jag lyckades ej få tyst på henne och min mor kom då och sa; få jag ta henne, och ja sa NEJ! För då skulle hon säkert få tyst på henne och det skulle vara ett nederlag för mig
    Jag och lill-M stängde in oss i ett sovrum men hon bara fortsatte åh skrika, sen kom min mor igen och ville ta henne och hon tog henne och jippi Lill-M blev inte tyst
    Skriket fortsatte (förmodligen magknip pga jag hade ätit mycket ädelost kvällen före...) Jaja men sen så satte jag henne i bilstolen och hon fick åka typ karusell och då blev hon tyst åh somna {#lang_emotions_cool}.
    Men gud här hamnade jag, jag som skulle fixa och trixa med "Boken om mig" beställa bilder att klistra in, skriva lite uppdateringar så det blir rättvist mellan barnen...
    Nu är jag trött.
    Skulle vara gott med rostade mackor och Te, men det får bli ett trist grönt äpple, sedan sängen.

• Kun

Maja ja ring arla
    Men när detta händer på dagarna så låter det som alt 1: 
    1: inte vill amma utan egentl e trött o bara vill ha tutte o ingen mjölk.
    För så är lill-M på dagarna, man får helt enkelt bestämma över dom små och visa att nu är det sova du ska göra...
    Chansa och ring vem som helst, är det någon kass så ring en ny

• Kun

Maja det gick bra med brösten jag hade tajmat det så att dom var nytömda och då gick det bra Och sen så gör det ju inget om dom trycker lite, man kanske blir lite öm det är allt.
    Jag har ingen av er på fb

Natti natti

• Kun

Proppens, Tack för ditt texten du la ut! Superintressant läsning!
    Jag och min käraste har ofta diskuterat och funderat kring detta och nu äntligen har vi fått svaret
    ( det andra svaret som jag fick från tråden stämmer alltså inte, inte fullt ut...)

Svar på tråden minnas xiii