• cirkel

minnas xiii

Joffe: vad tidigt Eddie är med att klappa händerna! Vi har inte övat als på det utan tjatat om lampan. Hon säger "dä" med, men hon vet inte vad det betyder, tror jag.

• cirkel

JJ: Vi körde någon vecka med att vagna Sia till sömns när hon vaknade på natten. Först när hon vaknade vid 5-tiden fick hon mat och så fick hon mat om hon vaknade före vi la oss.
    Sen hade hon en ovana att vakna vid kl 5 och vara pigg, så jag passade på att vagna bort det med.

Essi: Sia får inte så hemskt många chanser att försöka sig på att krypa, men i sängen kryper hon upp med rumpan i vädret. Hon ka hasa sig bakåt på golvet nu.
    Emma började krypa när hon var nästan 8 månader exakt.
    Kul att flytten snart är på g! Och spännande att du inte har sett huset än. Hoppas att ni kommer att trivas där!

Maja: Skönt att du känner dig redo nu!

• cirkel

Essi: Hur går det med Luna nu? Har läkaren hört av sig?
    Sia kör också omkring i gåstolen, lika skicklig som Emma var.

• cirkel

Usch, Maja det låter inget vidare... Hoppas att det är som Seren säger och inte "riktig" sjukdom. Hoppas att det går över snabbt!

• cirkel

Naffe: Härligt att allt gick så bra!

Fisk: ååh, jag vill också åka! Bra med en lista, vad har du för punkter?
    Jag känner att jag knappt har några önskningar för mig själv nu utan allt handlar hela tiden om barnen... Jag kanske skulle göra en sån lista också?! En sak jag vill göra är iaf att se Michael Jackssonfilmen på bio.

Öz: Hoppas att barnen blir friska snabbt! Här är det också snuvigt på alla fronter, även jag.

Idag har jag varit på IKEA med barnen. Vilken bra lekplats för Emma! Är lite stolt över att jag kom iväg ensam med båda barnen, jaghar inte varit iväg med bilen, dubbelvagnen och båda förut. Vi åt lunch där och som bonus somnade Emma i bilen på vägen hem och Sia sover också!

• cirkel

På tal om välling: är det någon som har slutat med nappflaska och när bör man göra det?
    Emma dricker välling på morgonen bara.

JJ: Vi körde med vagning på Sia eftersom det är det lättaste sättet för henne att somna på. Vi gjorde avvänjningen på semestern, så T fick ta nätterna med henne. Hon fick sova i sin egen säng, men när hon vaknade på natten bar han ner henne och vagnade henne. Tror det tog ca 2 veckor med vagning. Nu har det blivit lite återfall, men det kan bero på att hon är förkyld. Det blir iaf inte mer än en amning/natt. Först försöker jag vagga henne till lugn och lägga ner henne igen. Hon klarar att somna själv på natten om hon är lugn.

• cirkel

Haha! Här är det Nälling det heter.
    Emma har slutat med napp, så det är bara nappflaskan kvar. Då får hon hålla på med den ett bra tag till då.
    Det svåra är att Sia inte tar välling och nappflaska. Skulle gärna vilja ha ett alternativ till amningen på kvällen...

Joffe: Sia ville inte heller amma ett tag, hon hade fullt upp med allt annat som var mycket mer intressant, men nu ammar hon 2-3 ggr/dygn. Kanske Eddie också vill ha mer sen?

• cirkel

Nä men Kun! Bra att du tog ditt förnuft tillfånga och stannade kvar.
    Så länge de som jag känner här är kvar så är jag också kvar!

Nu har vi varit och ätit middag hos Emmas nya bästis. Hon var blyg och satt bara och stirrade ut i luften utan att äta så länge pappan var där, sen åt hon!

• cirkel

Heja Maja! Kul att vi fick en lägeskuppdatering!
    Jaja, vad är 480 kr mot vad provrörsbefruktningarna kostade (för Emma).

JJ: Inatt vaknade Sia 2 ggr och fick mat... Så det är dax för lite mer vagning tror jag.

Idag är farmor och farfar på besök här och T är hemma som vanligt på torsdagar. Det blir en mysig familjedag!

Svar på tråden minnas xiii