Inlägg från: JMina |Visa alla inlägg
  • JMina

Ramadhan

Aleykom assalam mina vänner, jag joinar er.

♥ Saknar ett barn i mitt liv ♥
  • JMina

Har ett problem som skänker mig bekymmer. Jag finner fastan så otroligt svår! Ingen gång har jag klarat det under hela månaden.
    Jag kan vara utan mat, men inte vatten. Känner mig ensam om detta bekymmer så om någon har nåt trevligt råd.. ?

Om inte annat väntar jag på att höra fortsättningen om Ramadan frågorna, bra initiativ TSW

• JMina
    The straight way skrev 2009-08-22 14:10:13 följande:
    Det är törst som är så svårt för dig? Hur känns det? Blir du dålig tex? Yr? Det svartnar för ögonen? Ja man måste ju veta så du får rätt svar.
    Jag kan inte fokusera eller koncentrera mig utan vatten. Jag kan inte tänka klart och blir irriterad, skolan blir lidande.
    Men jag vet att det bara är att vara ihärdig och försöka.
  • JMina
    oOHalalOo skrev 2009-08-22 14:21:18 följande:
    JMina Må Allah (swt) underlätta för dig inshaAllah.
    Tack. Nu ska jag inte spamma tråden mer.
  • JMina
    The straight way skrev 2009-08-22 14:22:48 följande:
    Det är väl bara första veckan som du känner så? Hur är det med resten av dagarna? Blir det samma sak? Har ett tips som jag fick av mormor, ät apelsin vid suhur och så lite salt som möjligt i maten.
    Nej det är ju mest i början det känns så visserligen, eller så blir det mot slutet av ramadan.
    Salt undviker vi redan, det är ett bra tips. Hur verkar apelsinen?
  • JMina
    oOHalalOo skrev 2009-08-22 14:27:49 följande:
    Varsågod, men du spammar inte! Du vet nog hur spammare ser ut.... finns inga i den här tråden - än så länge i alla fall.
    Jo, jag vet {#lang_emotions_wink} Jag försöker vara ödmjuk

Men hörni, det ska bli spännande att se om någon kan svara på TSW´s fråga ang belöningen, jag hade själv tippat på nåt liknande ditt svar Halal.
  • JMina

Dadlar och mjölk brukar man börja med.

• JMina

Jag vill bara säga en sak just nu och det är, kan vi snälla rara få ha vår ramadan- tråd i fred utan en massa töntigt uppenbara provokationer om sharia, homosexualitet och barnmisshandel?!
    Är det för mycket begärt mowgli?!

• JMina
    mowgli skrev 2009-08-24 16:00:35 följande:
    Är det tillåtet enligt sharia, att stena homosexuella till döds även under Ramadan, JMina? Det finns miljontals homosexuella världen över som det här är mycket viktigt för. Har dessa EN fredad månad per år, eller är det stening året runt?
    Jag förstår inte den här besattheten av att söka sig till trådar som vänder sig till specifika medlemmar.
    Vad får man ut av det?
    Jag menar, herregud, det är inte direkt så att man inte har hundratals andra trådar att välja bland som riktar sig till alla som följer topic.
  • JMina
    oOHalalOo skrev 2009-08-24 16:23:33 följande:
    Jag ber alla som är här för att läsa och har en god avsikt om ursäkt för att ni bara får läsa en massa onödigt. Jag hoppas vi snart kan återvända till TS istället. Vill bara tillägga för övriga läsare, att vara homosexuell enligt Islam är inte straffbart. Så man stenar inte bara homosexuella rakt av som Mowgli lite gör gällande. Det är handlingen penetrering som är straffbar, i en islamisk stat med Shari'ah, om de bevittnas. Men inte att vara homosexuell.
    Precis.

För övrigt rör inte denna tråd homosexualitet överhuvudtaget. Mowgli har redan en tråd ang det ämnet men då svaren inte tillfredställde honom söker han sig till alla andra trådar där islam är den gemensamma nämnaren.
    Det är respektlöst mowgli, och inte kul för någon att behöva läsa sida upp och sida ner med ot tjafs.

Jag föreslår att vi andra ignorerar detta i denna tråd, och fortsätter tala om ramadan relaterade ämnen.
Svar på tråden Ramadhan