Inlägg från: Morbid Mistress |Visa alla inlägg
  • Morbid Mistress

Ramadhan

Ni experter

Någon som vet när man får börja äta på kvällen i Turkiet? Vi var i Malaysia under ramadan för ett par år sedan och då var det toalt omöjligt att få plats att äta ute, så det fick tillslut bli McDonalds för oss. På onsdag åker vi till Turkiet en vecka och jag bävar lite för att det ska bli samma där dvs. att alla restauranger är fullsatta kvällstid. Brukar det bli så på semesterorter eller bör vi försöka äta innan solnedgången?

• Morbid Mistress
    Melike skrev 2009-08-22 18:48:32 följande:
    det beror på vart ni ska i turkiet.. Jag kommer själv från turkiet och kan kolla upp det me en gång.
    Side ska vi till
  • Morbid Mistress
    Melike skrev 2009-08-22 19:11:02 följande:
    Ok har varit i side! tror inte ni kommer ha några problem eftersom side är en ganska liten stad väldig liten stad! men vill ni slippa så ät hest vid 17-18 tiden. Eller ät på hotellet, då lär ni inte ha några problem :)
    Då trängs vi hellre. Hotellmat kan vi äta hemma

Tack för hjälpen!
  • Morbid Mistress
    Flygande Mattan skrev 2009-08-22 20:51:41 följande:
    Det här går alldeles utmärkt, jag börjar känna någon sorts inre frid. Jag har tänkt mycket på alla stackars människor som svälter och jag har funderat på om jag ska börja skänka pengar till stackars fattiga barn i världen. Är det någon har något bra förslag på välgörande ändamål? Det får gärna vara muslimskt.
    Eftersom jag redan är i tråden, www.presentermotfattigdom.se/
  • Morbid Mistress
    The straight way skrev 2009-08-23 09:49:07 följande:
    Morbid Mistress skrev 2009-08-23 00:10:09 följande: Det är bättre att skicka allmosan till privata personer än via såna organisationer. Man blir säker i detta fall på att allmosan kommer fram till rätta händer.
     Då finns detta projekt som sköts av några kvinnor här i Sverige

www2.stenungsund.se/kultur_och_fritid/Bishozi/SvenskaGetbanken.htm
Svar på tråden Ramadhan