Inlägg från: PetraD |Visa alla inlägg
  • PetraD

Ramadhan

mowgli skrev 2009-08-24 16:11:32 följande:
    Och jag har tagit upp vad som är tillåtet/icke tillåtet under Ramadan, eller hur?
    eller för att provocera kanske
    (förlåt alla, men kudne inte vara tyst emr)
  • PetraD
    oOHalalOo skrev 2009-09-12 13:52:54 följande:
    Helt ok, vi var nog lite inne på samma linje redan....
    det var vi nog ja
    blir så irriterad bara på de som inte kan respektera ts/ämnet & provocera så
    visst kan man vara lite ot ibland, men finns faktiskt gränser
    är inte muslim själv, men gift med en muslim(visserligen inte jättetroende) så kollar en del trådar för att lära mig mer
    men tyvärr ser man ju knappt en tråd som kan respekteras
  • PetraD
    oOHalalOo skrev 2009-09-12 13:59:11 följande:
    Sant, tyvärr så blir man 'van', vilket man inte borde bli. Men hoppet är ju det sista som överger mäniskan säger man, så man hoppas ju alltid att det ska vända och bli bättre. Optimist i överlag i vissa fall - helt klart, men det är ändå den vägen som känns bäst att ta. Så hoppas du kan sortera vad som är läsbart och inte i de Islam trådar som finns och uppstår.
    nej, det borde man absolut inte behöva bli
    mm, så sägs det & ofta så stämmer dt nog..
    jodå, jag kan sortera. visst inlägg ser man inte. eller vill inte iallafall, men tar ingen större notis om
  • PetraD
    oOHalalOo skrev 2009-09-12 17:32:48 följande:
    Kan kanske vara det, för vissa dofter kan ju vara eggande så klart, det är ofrånkomligt. Ja det stämmer om vi ser till vad Islam lär. Att kvinnor inte ska parfymera sig för andra än än sin man och i sitt hem, eller bland sina närmaste, bland systrar. Men inte 'på stan' så att säga.
    men om man tar på parfym för man vill lukta gott för sin man.. och sen ska man ut och handla, men fortfarande luktar.. hur gör man då? måste man duscha av det först?
  • PetraD
    oOHalalOo skrev 2009-09-12 17:34:18 följande:
    Ja man får lära sig 'sortera' men det är klart, ibland kan bägaren rinna över och man känner man måste reagera. Det är mänskligt.
    ja, du har så rätt
  • PetraD
    MijaMia skrev 2009-09-12 19:35:01 följande:
    Nej :)
    tack för ditt svar
    men man ska kanske inte ta på sig extra då iallafall
Svar på tråden Ramadhan