Inlägg från: Jmia |Visa alla inlägg
  • Jmia

Ramadhan

Saklighet snälla. Ingen har påstått att en annan ljuger. Tålamod och förståelse är nyckelord, speciellt under Ramadan.
    Ingen har sagt att "alla" shia gör på det sättet. Vi ska inte missförstå varandra i onödan.

• Jmia
    Amiras mamma skrev 2009-09-01 15:33:15 följande:
    Sanningens väg skrev 2009-09-01 15:21:21 följande: Ok,men det står att jag har skrivit så,det står att han har citerat mig och svarat mig ok.Jag har aldrig skrivit bla bla bla,så citatet är fel..OM han nu inte är så lömsk att han tar ett inlägg och spar alla b,l och a:n och sätter ihop det till bla bla bla och sen får det att se så ut..jaja whatever,att jag har gett honom shias svar och han inte kan hitta på fler lögner fick honom kanske att tappa lusten.
    Man kan skriva vad man vill i ett inlägg man citerar. Bara som en parentes.
  • Jmia

Amiras mamma, talar du inte arabiska?

• Jmia
    The straight way skrev 2009-09-02 15:36:48 följande:
    Bra fråga. Jag glömde att hon kunde arabiska, var väl vad hon skrev innan om jag inte minns fel. Jaja vända kappan efter vinden är det vad det handlar om.
    Ja jag försöker bara hänga med i svängarna, men det är sannerligen inte lätt.
  • Jmia
    Amiras mamma skrev 2009-09-02 15:41:50 följande:
    Nej jag är konvertit.
    Sa du inte att du är Ummamira?
  • Jmia
    Amiras mamma skrev 2009-09-02 23:13:10 följande:
    Vad menar du?det var mitt förra nicknamn,jag var tvungen att avbryta det kontot,men såg nu att lögner sprids här inne om shiamuslimer så jag gör det jag förväntas göra som en rättrogen muslim och försvarar min religion mot förnedrare och smutskastning.
    Ja precis, då är du "ummamira" som i en annan tråd sagt att hon lärt sig arabiska på 12 v om jag inte missminner mig.
    Jag bara reagerar över sanningshalten i inläggen, that´s all.

Är inte din religion Islam?
  • Jmia
    Amiras mamma skrev 2009-09-03 10:07:59 följande:
    Japp,12 veckor på en privar kurs för 2000 kr.Då lärde jag mig läsa och skriva vad har jag ljugit om det?Jag har aldrig sagt att jag har förståelse för det jag läser eller kan läsa och förstå allt jag läser så du har läst helt rätt,läsa och skriva är no problemo,vad är ditt problem med det?
    Ja du, det är inte helt lätt att bli klok på dina inlägg ska du veta, så mycket ilska och fula ord.
    Du skriver att du lärde dig läsa och skriva arabiska på 12 v och sen säger du att du inte kan arabiska, vad ska man tro tycker du?

Mitt problem med det hela är din GRÄSLIGA attityd, trodde inte du tillhörde den typen av människa som sysslar med sånt fult beteende men du har sannerligen visat ditt rätta jag.
    Trodde du bara hade svårt att uttrycka dig i text men det här är ju bara för mycket.
    Kommer göra vad jag anser rätt just nu och jag hoppas vi slipper ditt förbannade tjafs hädanefter! {#lang_emotions_demon}
  • Jmia
    The straight way skrev 2009-09-03 13:26:44 följande:
    Jmia Jag tror att du är inte bekant med den taktik shia kör på när någon kritiserar deras lära. Först spelar de ödmjuka för att locka fler till sekten, om deras lära blir kritiserad blir de aggressiva och när det inte framgår börjar de ge kritikerna olika titlar så som wahabist, salafist, lögnare, förstör islam och hatar Ali och hans ättlingar. Man ska inte glömma lögnerna de sprider om hur elaka sunnimuslimerna är och hur fina och fredliga de är. Kolla vad som händer sunnimuslimer i Irak och Iran idag. Sunnimuslimer i Iran får inte ens bygga moskéer, de är förtryckta av den shitiska regimen. Sunni irakier har det inte bättre, deras moskéer bombas sönder av ayatollornas springpojke Muqtada och ingen ayatolla har fördömt hans handlingar. Men här finner vi en svensk kvinna, uppväxt i det toleranta Sverige och ändå försvarar denna lära. Jag tror inte att såna förstår vad sekten lär därför har jag förståelse för dem. Den mest intelligenta av dem är den som börjar studera läran på allvar och inte låta sig bli hjärntvättad av mullorna.
    Jag har förstått att det är så det går till och det är också väldigt beskrivande för sektbeteende.
    Jag blir riktigt j*vla rädd när jag inser vad shiitiska grenen sysslar med, bortsett från det faktum att alla shiamuslimer naturligtvis inte är hängivna till samma hokuspokus. Men det jag vet skrämmer mig och denna svenska konvertits påhopp har inte övertygat mig om jag inget har att vara rädd för.
  • Jmia
    The straight way skrev 2009-09-03 14:03:55 följande:
    Jmia De flesta shiamuslimer har ingen aning om vad ayatollorna sysslar med eller vad den lära går på. De flesta är snälla och ödmjuka men de som hjärntvättas av ayatollorna och mullorna som man möter lite här och där är det de som skrämmer en. De har tendenser till extremism. Iran och dagens Irak är ett typiskt exempel på det. Extremism och terrorism frodas där tack vare den shitiska läran med ayatollorna i spetsen. Man ska visst bli rädd för sånt.
    Exakt. Jag finner det olämpligt att stötta det beteende, eller än värre, förneka det.
  • Jmia
    A l m A skrev 2009-09-03 16:00:09 följande:
    Jag behöver lite hjälp, vet ngn vilken sura man ber i örat på en nyfödd?
    Åh du, det har jag dessvärre glömt.. Men jag kan höra mig för och återkomma om ingen annan hinner före.
Svar på tråden Ramadhan