Inlägg från: Flygande Mattan |Visa alla inlägg
  • Flygande Mattan

Ramadhan

Det här går alldeles utmärkt, jag börjar känna någon sorts inre frid. Jag har tänkt mycket på alla stackars människor som svälter och jag har funderat på om jag ska börja skänka pengar till stackars fattiga barn i världen. Är det någon har något bra förslag på välgörande ändamål? Det får gärna vara muslimskt.

• Flygande Mattan
    mowgli skrev 2009-08-24 16:11:32 följande:
    Och jag har tagit upp vad som är tillåtet/icke tillåtet under Ramadan, eller hur?
    Märkliga frågor du ställer. Det är väl ingen som stenar homosexuella under Ramadan. Det är en fridens tid.
  • Flygande Mattan
    mowgli skrev 2009-08-24 16:53:29 följande:
    Samtliga trådar är öppna för samtliga FL-medlemmar, JMina, har du svårt att RESPEKTERA DET?
    Vill du diskutera homosexuella så kan du väl starta en tråd för det, den här är menad att handla om Ramadan.
  • Flygande Mattan
    mowgli skrev 2009-08-24 17:59:23 följande:
    Flygande Mattan skrev 2009-08-24 17:52:41 följande:
    Och mina frågor handlar också om Ramadan, eller hur. Vet du, Flygande Mattan, om det är extra fromt att stena homosexuella till döds under den heliga månaden Ramadan, än under årets övriga elva månader?
    Värst vad du tjatar, jag har redan svarat på det. Läs i tråden.
  • Flygande Mattan
    mowgli skrev 2009-08-24 20:12:14 följande:
    Flygande Mattan skrev 2009-08-24 18:22:15 följande:
    Var har du lärt dig att homosexualitet är en sjukdom, Flygande Mattan?
    Är det normalt menar du att två människor av samma kön älskar varandra? Vill du att mänskligheten ska dö ut?
  • Flygande Mattan
    mowgli skrev 2009-08-24 21:22:39 följande:
    Flygande Mattan skrev 2009-08-24 21:09:38 följande:
    Man räknar med att ca 7-8 procent av alla människor föds med en entydig sexuell orientering till männislor av samma kön, och så har det alltid varit. Resten av mänskligheten kan sägas befinna sig på ett bisexuellt spektrum, där ett eventuellt homsexuellt beteende eller orientering kan vara tillfälligt och övergående, men också permanent, särskillt i kulturer där homosexualtet uppmuntras och utgör fundamentet för samhället i fråga. Ett klassiskt exempel är det antika Grekland, där homosexuella förbindelser mellan äldre män och deras yngre skyddslingar utgjorde samhällets viktigaste kitt, i synnnerhet under perioder av krig, då dessa soldater höll samman in till döden. I vår samtid kan bla Nya Guinea anföras som ett paradexempel på samma institution.Så svaret på din fråga är, ja, homosexualitet är HELT normalt. Dessutom så togs läggningen bort som "sjukdom" av socialstyrelsen 1979.
    Nu svamlar du.

Nya Guinea? Vad har det med vår livsstil att göra? Tror du att jag är en färgad människa från djungeln?

"Resten av mänskligheten kan sägas befinna sig på ett bisexuellt spektrum"

Jag är inte bisexuell så det du säger är lögn. Men jag förlåter dig, du verkar inte vara riktigt i balans ikväll.

Själv känner jag mig oerhört stärkt efter ett par dagar av fasta. Fler människor borde prova, det är mycket välgörande!
  • Flygande Mattan

Det börjar bli ganska tungt på dagarna nuförtiden men jag ska hålla ut. Jag var tvungen att köra bil i eftermiddags och var nära att krocka då jag var lite trött i huvudet och aningens disträ. Jag ska undvika att köra bil under Ramadan tror jag. Men det går ändå ganska bra tycker jag. Jag förstår verkligen hur fattiga människor har det som inte får äta på dagarna. Det här är nyttigt. Alla välbeställda människor borde prova.

• Flygande Mattan

The straight way skrev 2009-08-26 23:25:45 följande:

Flygande Mattan Kroppen borde ha lärt sig att inte få mat på dagarna. De flesta börjar känna sig piggare och skarpare i koncentrationen. Så jag vet inte vad är ditt problem. Kolla upp det med din läkare.
    Jag äter inte så mycket på kvällen eller när det har blivit mörkt. Vi muslimer har ju fått kritik för att vi skulle frossa på nätterna så jag är väldigt återhållsam då med. Men jag ska klara det!
  • Flygande Mattan

The straight way skrev 2009-08-26 23:25:45 följande:

Flygande Mattan Kroppen borde ha lärt sig att inte få mat på dagarna. De flesta börjar känna sig piggare och skarpare i koncentrationen. Så jag vet inte vad är ditt problem. Kolla upp det med din läkare.
    Jag är ledsen men jag måste avbryta min fasta ett tag, det fungerar inte så bra. Idag så hamnade jag i en helt onödig konflikt med en människa som var gäst på vår restaurang och det slutade inte så bra. Jag är omgiven av mat hela dagarna och det blev lite för mycket för mig att ta en konflikt med en människa som klagade på maten när jag själv inte får provsmaka den.

Kan man återuppta fastan senare?

Känner mig värdelös som inte klarar av det men jag måste ju vara ärlig när jag pratar med er, mina vänner.
  • Flygande Mattan
    oOHalalOo skrev 2009-09-01 19:04:08 följande:
    Trist tråd det har blivit....
    Jag var ju tvungen att sluta fasta pga att jag tappade humöret totalt. Det verkar vara det som har hänt i den här tråden också. Den kanske skulle vara låst när det är ljust? Det borde väl någon på familjeliv kunna ordna.
  • Flygande Mattan

Jag återupptog min fasta för ett paradagar sedan men jag har inte velat skriva något om det ifall jag skulle misslyckas igen. Den här gången SKA jag klara mig. Det som är så jobbigt för mig är att jag jobbar på en restaurang och jag vet ju hur god mat vår kock lagar. Egentligen så det ju bara en extra prövning att befinna sig i en sådan miljö under dagtid, men nu ska jag klara det!

• Flygande Mattan
    Henom skrev 2009-09-21 19:40:13 följande:
    Om Mona Muslim inte blir avsatt från sossarnas partiedarpost är det väl inte direkt osannolikt att vi får en kvinnlig statsminister efter nästa val. Är det provocerande?
    Vem är Mona Muslim?
  • Flygande Mattan
    Henom skrev 2009-09-21 20:35:13 följande:
    Flygande Mattan skrev 2009-09-21 20:23:53 följande:
    Ja, Mona är fånig när hon desperat försöker fiska röster från alla läger, ingen självrespekt alls. Sell out big time.
    Mona bryr jag mig inte om men att du som vanligt ska blanda in oss muslimer när du skriver dina elakheter gör mig ledsen. Det är ett evigt hackande på oss.
Svar på tråden Ramadhan