Inlägg från: mowgli |Visa alla inlägg
  • mowgli

Ramadhan

The straight way skrev 2009-08-24 12:37:31 följande:

Jag har startat tråden för muslimer. Min åkallelse i ts tyder på att den är till de som fastar Ramadhan och dyrkar Allah, är du en av dem?
    Då kan jag uplysa dig om att det här är ett publikt forum, till för alla oavsett religion eller livsåskådning. Tror du att du kan RESPEKTERA DET, tsw?
  • mowgli
    JMina skrev 2009-08-24 15:51:43 följande:
    Jag vill bara säga en sak just nu och det är, kan vi snälla rara få ha vår ramadan- tråd i fred utan en massa töntigt uppenbara provokationer om sharia, homosexualitet och barnmisshandel?! Är det för mycket begärt mowgli?!
    Är det tillåtet enligt sharia, att stena homosexuella till döds även under Ramadan, JMina? Det finns miljontals homosexuella världen över som det här är mycket viktigt för. Har dessa EN fredad månad per år, eller är det stening året runt?
  • mowgli

The straight way skrev 2009-08-24 12:36:36 följande:

Det är inte jag som jämställer homosexualitet med mord, det är islam.
    Jag tror dig, tsw, men har du länk till det textställe där denna jämställelse står nedskrivet?

Det är inte jag som jämställer homosexualitet med mord, det är islam. 1 - Ja. 2- Ja bla. om det råder kalifatet.
    Bra, då är det så att det enligt sharia är rättrådigt att stena homosexuella till döds.

3 och jag har i tre inlägg svarade med INGEN ANING, och jag tror inte heller det finns en muslim här som har svar på det. Du kan skicka din fråga till någon lärd för att få svar på den.
    Konstigt att du inte vet just det här, men i princip allt annat om Islam (enl dig själv). Men då fortsätter jag helt enkelt att fråga samtliga muslimer som läser- och/eller skriver i tråden.

Är det tillåtet/önskvärt att fromma muslimer stenar homosexuella till döds även under den heliga månaden Ramadan?
  • mowgli
    oOHalalOo skrev 2009-08-24 16:04:01 följande:
    Det stämmer det har du rätt i, men samtidigt så brukar det höra till god sed att ta upp sånt som TS handlar om.
    Och jag har tagit upp vad som är tillåtet/icke tillåtet under Ramadan, eller hur?
  • mowgli

Flygande Mattan skrev 2009-08-24 16:17:28 följande:

Märkliga frågor du ställer. Det är väl ingen som stenar homosexuella under Ramadan. Det är en fridens tid.
    Är du säker på det? Så du menar att homosexuella kan gå säkra då? Inga stenar?
  • mowgli
    oOHalalOo skrev 2009-08-24 16:19:59 följande:
    mowgli ''Är det tillåtet/önskvärt att fromma muslimer stenar homosexuella till döds även under den heliga månaden Ramadan?'' Du har frågat det är det fyra, fem gånger redan? Förstår du inte att du inte kan få ett svar här? Det hjälper liksom inte att du försöker tvinga fram ett svar. Sök svar där du hittar dem, det är ju det logiska inte sant? Jag föredrar det som Koranen lär, framför din taktik ''Det finns inget tvång i religionen'' 2:256, inte din metod som är att upprepa och tjata om samma frågeställning hela tiden när du redan flera gånger har fått reda på att vi inte vet och dessutom har du fått tips om var du kan söka svar.
    Det verkar som om forumets mest kunnige inom Islam och sharia säger att det är tillåtet/önskvärt att fromma muslimer stenar homosexuella till döds, och då är min fråga följande. Är det extra önskvärt/tillåtet att stena homosexuella under Ramadan, eftersom det är en extra from tid?
  • mowgli
    JMina skrev 2009-08-24 16:23:21 följande:
    Jag förstår inte den här besattheten av att söka sig till trådar som vänder sig till specifika medlemmar. Vad får man ut av det? Jag menar, herregud, det är inte direkt så att man inte har hundratals andra trådar att välja bland som riktar sig till alla som följer topic.
    Samtliga trådar är öppna för samtliga FL-medlemmar, JMina, har du svårt att RESPEKTERA DET?
  • mowgli
    oOHalalOo skrev 2009-08-24 16:23:33 följande:
    Jag ber alla som är här för att läsa och har en god avsikt om ursäkt för att ni bara får läsa en massa onödigt. Jag hoppas vi snart kan återvända till TS istället. Vill bara tillägga för övriga läsare, att vara homosexuell enligt Islam är inte straffbart. Så man stenar inte bara homosexuella rakt av som Mowgli lite gör gällande. Det är handlingen penetrering som är straffbar, i en islamisk stat med Shari'ah, om de bevittnas. Men inte att vara homosexuell.
    Och hur menar du att någon kan vara homosexuell utan att ha sex med personer av samma kön?
  • mowgli
    oOHalalOo skrev 2009-08-24 16:48:01 följande:
    Jag väntar för min del för nu att skriva nåt mer i tråden tills Mowgli som har ockuperat tråden känner sig färdig. Trevlig Ramandan Mubarak till TS och övriga muslimer i tråden! Må Allah (swt) acceptera er fasta och förlåta oss våra synder och skänka oss Paradiset, ameen.
    Och jag vill också önska en trevlig Ramadan till världens samtliga homosexuella muslimer. Akta er för stenarna, btw.
  • mowgli

Flygande Mattan skrev 2009-08-24 17:52:41 följande:

Vill du diskutera homosexuella så kan du väl starta en tråd för det, den här är menad att handla om Ramadan.
    Och mina frågor handlar också om Ramadan, eller hur. Vet du, Flygande Mattan, om det är extra fromt att stena homosexuella till döds under den heliga månaden Ramadan, än under årets övriga elva månader?
Svar på tråden Ramadhan