Inlägg från: Amiras mamma |Visa alla inlägg
  • Amiras mamma

Ramadhan

Men snälla TSW,

För att en fatwa ska vara giltlig ska den stämma med Koranen,sunnah och hadither och inget av det du skriver stämmer med det.Ingen lärd som man anser sig ska följa tillåter knark öht,ingen lärd som man ska följa tillåter mutha utan regler för detta,och återigen ingen lärd som anses så pass högutbildad som man ska följa tillåter rökning under ramadan.Det är DU som vänder på orden och får det till det.För du får gärna ta fram vart Sistani säger vi tillåter rökning under ramadan.Damm i munnen är saker som att lukta på parfym,andas in mjöl eller andas in rökning och detta avbryter fastan.Det kan du skicka en fråga till Sistani själv om du vill.

Jag fastar Ramadan men jag har aldrig kallat muslimer för kuffar,jag har sagt att wahabister ej är muslimer i den grad andra inriktiningar som shia och normala sunni är.

Så du måste förstå varför jag forsätter i din ramadan tråd när du skriver så fult språk till mig och förnedrar min tro.Du kallar att vi följer sagofigurer och tilltalar vår imam mehdi nedlåtande och det kan alla läsa hur du beter dig och hur din ton är i jämförelse mot min.Frågan är varför du blir så arg och sjunker till en lägre nivå när jag ger dig länkar på vad imamat är för något och vad det innebär att följa en rättslärd.I dom länkarna ser du att det inte alls är som du beskriver det och det har jag sagt hela tiden tt anledningen jag skrev här var att du utrycker dig fel och osanning eller om det beror på okunskap.

The straight way skrev 2009-08-31 12:10:26 följande:

Amiras mammaAtt du inte visste vad hojatolislam betyder att du har föga kunskaper i den shitiska läran, men att du gång på gång kallar mina inlägg som missinfo och osanningar trots jag lade fram bevis på att allt du skrev här var inte rätt är vad du ska sluta med. Du fastar Ramadhan antar jag, du har hittills kallat muslimer för kuffar och lögnare. Varför gör du så? Jag vet att den shitiska läran är hjärntvätteri med en massa berättelser som fantasifigurer och absurda fatwor som tillåter män penetrera kvinnor tillfälligt mot betalning, rökning, hach och även rökning under Ramadhan och inte tala om ayatollah Khomeini som tillät pillande i flickebebisars könsorgan, men att den tillåter att stämpla andra muslimer som kuffar av nya konvertiter hade jag ingen aning om. Du frågar mig "Vad är det som är svårt att förstå med det?" Jag ställer frågan till dig, har du svårt med att förstå att rökning inte är haram enligt stora ayatollor? Har du svårt med att förstå att den stora ayatollah Al-Madjlisi rökte hasch och tillät den även under de icke obligatoriska fastedagarna? Har du svårt med att förstå att den shitiska läran tillåter män pilla på flickebebisars könsorgan enligt khomeini? Har du svårt med att förstå att den som förkastar mut´a är inte muslim, enligt den shitiska läran? Har du svårt med att förstå att ayatollornas fatwor är en lag precis som koranen? Du har tydligen svårt med att förstå en massa i den lära du säger dig ha konverterat till.
  • Amiras mamma

TSW ,jag framställer inte dig som lögnare,jag säger rakt ut att du uttrycker dig felktigt om shia.Och att det bekanskapskrets du har av shia är riktigt fel.Shia får inte be till Imamerna eller Profeterna,endast Allah men har du andra erfarenheter av någon sort shirk så ska du inte mena på att så är hela shiaislam.Det har jag sagt tusen ggr nu att det är min anledning att jag skrev här från början-du uttrycker dig felaktigt på den lilla erfarenhet du har av shiamuslimer som för den delen gör haram.

Sistani tillåter inte alls 3 cigaretter /dag utan har själv sagt att bara genom att bära parfym har vi brutit fastan,eller andas in mjölet vi bakar bröd med eller röka innan maghrib.Men visst kan jag vidrebefodra dina länkar.Men fatwor kan utföras men om det blir en godkänd fatwa så ska det stämma överrens med koranen,sunnah och hadith så du kan finna många fatwor men dom som gäller är det som alla följer och som då även blir att gälla för andra marijah än sin egen.Men som sagt då ska det stämma med koranen,hadith och sunnah innan.

Snälla TSW du griper förtvivlat efter halmstrån för att ens kunna ha något vettigt att svara mig med,och det ser alla nu.Jag vet till och med att sunni inte tillåter självmordsbombningar och det gör inte shia heller.Men du ser inte skillnaden för du ser terrorister shia som sunni spelar ingen roll du ser dom som muslimer.Det är skillnaden mellan oss,och övriga sunni för den delen också.Bara wahabister ser terrorister/extremister som muslimer.Men för oss shia räknas dom inte ens som muslimer för dom gör haram oavsett gren av Islam.Så du får skriva vad du vill om oss shia du ser bara löjlig ut när jag har förklarat varenda påstående du försöker komma med.

Nu hoppas jag att det har gått fram till dig TSW och till övriga som inte förstår för den delen heller att fatwor kan utdelas men dom som blir giltliga är dom som överrensstämmer med det jag har skrivit ovan.För att kunna förstå krävs det att man söker kunskap och genom våra marijah har vi fått vägledning,men man ska inte följa någon blint utan man SKA enligt Allah söka kunskap själv också.Men många som inte förstår shia tror att man följer någon blint men Allah vet vårat syfte med allt vi gör och inshAllah kommerdomedagen inom kort då vi alla får se vem som har levt i okunskap eller inte.

The straight way skrev 2009-08-31 16:32:59 följande:

Men vad är det här för något? Jag har bett Amiras mamma lägga ner sin diskussion om shia och rökning men hon fortsätter med att framställa mig som lögnare. Hon fortsätter också att kalla mina salafitiska bröder och systrar vara kuffar fast hon bett Allah lära oss att inte döma andra. Dvs hon har redan dömt en del muslimer vara kuffar och mig som lögnare. Det blir mitt sista svar till Amiras mamma. "För att en fatwa ska vara giltlig ska den stämma med Koranen,sunnah och hadither och inget av det du skriver stämmer med det.Ingen lärd som man anser sig ska följa tillåter knark öht,ingen lärd som man ska följa tillåter mutha utan regler för detta,och återigen ingen lärd som anses så pass högutbildad som man ska följa tillåter rökning under ramadan."Bilder och fatwor jag lade in motbevisar dina påstående. Din Sistani som du följer tillåter 3 cigaretter under fastan och enligt din Bahlool-länk har Sisiatni inte hittat stöd för rökningsförbud. "Det kan du skicka en fråga till Sistani själv om du vill."Hans fatwa om att det är tillåtet att röka 3 cigaretter under fstan som berört irakierna finns på webben. www.islammemo.cc/2006/09/09/11759.html"Jag fastar Ramadan men jag har aldrig kallat muslimer för kuffar,jag har sagt att wahabister ej är muslimer i den grad andra inriktiningar som shia och normala sunni är."Det här är lite intressant. En svensk konvertit som inte varit muslim länge dömer salafiterna vara kuffar. Jag kan säga dig att salafiterna är mer normala muslimer än shia faktiskt. De tillåter tex inte självmordsbombning som shia gör, de anser inte det är legitimt att åka till väst och bomba byggnader och ta livet av oskyldiga, de anser inte det är legitimt med prostitution som shia gör, de anser inte att det är ok att tillåta byxmyndiga män pilla på små flickebebisars könsorgan som shia gör, de anser inte det är tillåtet att röka hasch som er ayatollah Madjlisi och hojatollah Muqtada gjorde/ gör, de anser inte att imamerna är syndfria som man ska tillbe dem, de anser inte det är tillåtet att tillbedja vid gravar som shia gör etc etc etc. "Så du måste förstå varför jag forsätter i din ramadan tråd när du skriver så fult språk till mig och förnedrar min tro."Nej du har missförstått mig totalt Um Amira. Det är din egen tro, den shitiska läran som förnedrar dig och förnedrar islam. Det är dina ayatollor du följer som sänker sina anhängare till en låg nivå genom att tillåta dem göra absurda handlingar så som prostitution, Sexuella övergrepp mot flickebebisar, hasch, rökning och avgudadyrkan. Jag tycker du ska tänka en gång till varför jag är emot shiismen. Shiismen som frodas i Iran och Irak föder terrorister och extremister som USA och hela väst försäker motarbeta. Jag vill inte på något sätt att icke muslimer i väst ska uppfatta att den shitiska läran är vad islam lär. Den är en skam som måste motarbetas av alla, inte minst av oss sunni muslimer.Du frågar varför jag blir arg? Jag blir skitförbannad då din lära tillåter sexuella övergrepp mot bebisar, prostitution och extremism. Sistani må Allah förgöra honom ger terroristen Muqtada legitimiteten att härja och mörda civila irakier. Ingen av ayatollorna fördömde Muqtadas handling mot irakierna och du vill att jag ska vara lugn? Det handlar om oskyldiga kvinnor och barn som utsätts för sexuella övergrepp tack vare den shitiska läran. Jag förstår inte hur en person som växte upp i det toleranta Sverige anammar en sådan lära. Sverige har för länge sen varit tolerant mot oskyldiga och framför allt kvinnor och barn. Men som sagt, den shitiska läran är hjärntvätteri och inget annat. Okunskap är fult och att fortsätta yttra okunskap är ännu fulare.
  • Amiras mamma

har nog blivit fel med din citering..har aldrig skrivit bla bla bla..

• Amiras mamma

The straight way skrev 2009-08-31 18:54:45 följande:

Inga fel i citatet Amiras mamma. Nu får du lugnt vandra vidare med Allahs beskydd.
    Jag har inte skrivit bla bla bla så visst är det något fel.
  • Amiras mamma

Sanningens väg skrev 2009-09-01 15:21:21 följande:

Amiras mamma skrev 2009-09-01 10:08:33 följande:
    Han menar nog att det betyder "bla bla" för honom.
    Ok,men det står att jag har skrivit så,det står att han har citerat mig och svarat mig ok.Jag har aldrig skrivit bla bla bla,så citatet är fel..OM han nu inte är så lömsk att han tar ett inlägg och spar alla b,l och a:n och sätter ihop det till bla bla bla och sen får det att se så ut..jaja whatever,att jag har gett honom shias svar och han inte kan hitta på fler lögner fick honom kanske att tappa lusten.
  • Amiras mamma
    Jmia skrev 2009-09-01 15:37:12 följande:
    Man kan skriva vad man vill i ett inlägg man citerar. Bara som en parentes.
    Jaha det visste jag inte,det förklarar saken..synd att det ska bli så lågt att det skrivs klara lögner och påhittade citat.Men ok,nu ska jag inte ta upp er tid här mer,min mening var endast att rätta osanningar om shia som spreds vind för våg här.Önskar er en forsatt trevlig Ramadan inshAllah!
  • Amiras mamma

Halal:

Att kalla salafi för samma sunniter som övriga muslimer är ett stort misstag.Men du kanske inte tar illa upp om någon blandar ihop er,men sunnimuslimer och wahabist/salafi är inte samma gren av islam.Dom vill inte att shia och sunni ska samarbeta eller finna en bro mellan sig och gör allt som TSW visat sig vara kapabel till för att försöka förstöra.

Ang sistani så är han den mest följda inom shiaislam.Han har sina uttalanden om haram/halal som måste överrensstämma med koranen,sunnah och hadith på arabiska och engelska sidor för att dom som är giltliga ska kunna delas av så många som möjligt.Kopierade arabiska sidor utan länk till något annat språk eller möjlighet att kontakta någon är fejk eller ej godkända fatwor.Och typiskt för wahabies är att försöka komma med så mkt lögn som möjligt och då blir det falska fatwor tex.

Att följa en marijah som har högt utbildad inom rättsvetenskap och som är den mest kunniga är en regel för att kunna den muslimska välfärden ska vara i fokus.

Al Sadr,ayatollah khui jag vet inte fler b-personer som TSW försöker med är ingen som shia följer.Al-Sadr tex har jag hört från många shia som ska beskriva honom att han är en knarkare men att han har hjälpt shiiterna mot wahabisterna i Irak genom krig.Men att följa honom religöst är bara töntigt att ens försöka koppla honom till och det bevisar bara att Tsw inte vet vad han pratar om.

För övrigt tas imamerna upp flitigt av TSW och han förnedrar oss som tror på dom och följer dom vilket är tråkigt då jag inte förnedrat er kalif omar tex.Här är en länk som borde får er att se bevis från Koranen om våra Imamer och som kanske kan få er att ge oss mer respekt inshAllah.Kom ihåg länken är till för att ni ska inse varför vi håller fast vid att tro på dom inte för att ni ska ändra er,jag bryr mig inte om vad ni tror på,men ingen ska förnedra mig genom att skriva nedvärderande om varken imam Ali eller amam Mehdi för den delen heller.Men när någon kommer i underläge verkar det vara enda saken som kommer på.
    Länken är 3 sidor som en konversation mellan en sunni och shia..

www.noorislam.net/sv/index.php&Itemid=174&topic=1819.0

InshAllah kommer domedagen inom kort och vi får alla sota för våra snedsteg och felande uttalanden.

Ramadan Kareem till dig också må Allah ta emot din fasta och böner inshAllah!

oOHalalOo skrev 2009-09-02 11:41:19 följande:
    Amiras mammaVill bara säga något kort. Om vi nu är överens om att det är förbjudet att röka, även under Ramadan, om du så säger att dessa män gör det på sin fritid, så ger ju inte det direkt ett gott intryck av dem. Vare sig de röker 'i tjänsten' eller på sin fritid. Det känns ju lite som dubblemoral om du förstår hur jag menar. Att vara muslim är ju att försöka göra sitt yttersta att leva som man lär, även om ingen av oss är perfekt. Ordet wahabist används mycket slarvigt och tyvärr syster så är det ofta shia som använder det i förnedrande syfte genetmot sina sunni bröder och systrar. Och det är trist att se det. Jag är inte speciellt insatt i vad det är även om jag blivit kallad för det flera gånger. Men vad jag förstår så handlar det om att hitta tillbaka till den genuina tron, dvs basera tro och handlingar på Koranen och Sunnah. Och hur kan man tycka det är fel? Att det är något att förakta, och tala illa om i så fall? Jag tycker det är för lätt att falla i fällan att slänga anklagelser hit och dit som inte borde sägas alls. Låt oss ta in lärdom och utgå från det och sedan vidare ta våra steg utifrån det.Nej jag ser ingen smutskastning, utan jag ser bara ett försök att visa vad som händer. Vad jag reagerar på är om någon säger 'det är förbjudet att röka' och sen visar upp sin synd med att röka, det är dubblemoral och den synden borde givetvis istället döljas och inte visas för andra. Förstår du hur jag menar? Alla KAN synda, eftersom ingen av oss som har skapats är syndfria. Men vi behöver inte basunera ut våra brister och fel för det. Det är mellan Allah (swt) och oss själva. Så det finns ingen som skrattar åt någon syster. Jag tror att vi istället är flera som tycker vi inte borde ha läst detta i just den här tråden. Inget fel på diskussionen i sig, för det är viktigt att ta upp olika ting som är i fokus för oss. Men inte kanske just i Ramadan-tråden. Det är DEN som är viktig för oss nu, där vi borde kunna stödja och peppa varandra och dela ut tips osv under denna mycket
  • Amiras mamma

Ok du är inte wahabi men du kallar salafi för dina bröder och systrar..om du vet vad wahabi,salafi är vill du inte bli kallad som en bror till dom.Precis lika lite som shiamuslimer är bröder och systrar till haloias.Dom är en sekt i våra grenar av Islam.

Nej du borde söka mer faksta om det du skriver för sistani och ayatollah khoi och al-Sadr besitter inte samma religösa kunskap och har lika många års studerande i rättskunskap om Islam..

The straight way skrev 2009-09-02 11:47:39 följande:

Amiras mammaVad har du lagt fram hittills? Ingenting, bara ord. Jag är inte wahabist eller salafit, men önskar vara det nu för att du inte hittar vettigare svar än att stämpla andra för titlar du försöker uppvisa som nedlåtande. Jag tycker salafiterna gör bra att avslöja vad shiismen döljer som prostitution, sexuella övergrepp på barn, knark som hasch och heroin etc. Du vet inte vad du pratar om när du säger "ayatollah Khoi har INTE den lärda kunskapen inom fiqh för att vara i samma höga position som tex Sistani " Han hade samma status och position som Sistani (grand ayatollah). Sistani som röker och som tillåter shia att röka även under ramadhan, bara de röker 3 cigaretter gör inte fel egentligen enligt den shitiska läran. Han sade att han inte hittade stöd för rökningsförbud för att utfärda ett röksförbud, Som sagt Amiras mamma, du gör shiismen en otjänst när du försvarar den sekten. Det är den läran som nedvärderar sina anhängare men jag har full förståelse för ditt försvar. Du är ju ny konvertit till shiismen och kan inte veta allt om den. Jag hoppas du nån dag upptäcker vilken grym shiismen är och vilka hycklare ayatollorna är från Khui´i till Sistani till Muqtada som kommer att vara en ayatollah inom snar framtid.Bilderna på dina ayatollor och referenserna från deras fatwor säger att du har svårt med att bemöta dem. Hade jag varit i din sits hade inte försvarat dem. Det är som att säga att dessa ayatollor har fel och du har rätt. Jag hoppas det att din röst får gå fram för du verkar vara vettigare än alla ayatollor och mullor och hojattullor.
  • Amiras mamma

Om du inte har sett nevärderande saker om imam Ali har du inte varit uppmärksam nog syster.TSW skriver att hela shiaislam är en gren som inte räknas som muslimer..varför?-mkt tal om imamatet i hans inlägg.Så visst har vi en salafi/wahabi bland oss annars skulle han resonera som dig syster eller vårflickan 84,eller som mina sunnimuslimska väninnor.

oOHalalOo skrev 2009-09-02 12:40:38 följande:
    Amiras mamma Jag har ingen lust att ge mig in i den här typen av diskussioner. Jag har själv vid ett tillfälle varit medlem i ett forum för shia-muslimer och det var inte direkt något bra upplevelse jag fick med mig därifrån. Därför avstår jag i möjligaste mån att lägga tid på den typen av argument och frågeställningar, för min egen del. Jag ser inte att the straight way har försökt förstöra något, utan tar upp ting som finns tillgängliga på nätet, och sen får ju var och en lägga ihop om 1+1 blir 2 eller nåt annat. När det gäller uttalanden på arabiska så tror jag mest det är en praktiskt sak, dvs det är ingen som översätter till t.ex. engelska eller franska så att det skulle kunna nå fler människor. En stor brist givetvis, men där kan man ju alltid bättra sig. Så dra inte snabbt slutsatsen att det handlar om oärlighet. För en sunni får inte ljuga, och gäller det de som är 'ansiktet utåt' så blir pressen till att avhålla sig från sån ännu större givetvis, då det blir vår Domare som får säga Sitt sen. Så döm inte för snabbt. 'Umar är även den del av din islamiska historia syster, även om du klara honom för 'er'. Jag har inte sett någon skriva nedvärderande om Ali (må Allah swt vara nöjd med honom) i den här tråden. Då har antingen du eller jag missat nåt. Ali är den som vår profet (fvmh) tog hand om och han är en av de första muslimerna. Han har bara goda ord att få från en sunni-muslim. Sant, när Domedagen är här går det inte att backa bandet och säga, 'jag visste inte'. Då får vi istället redogöra för våra val och steg.Ameen till din dua'.
  • Amiras mamma

The straight way skrev 2009-09-02 13:15:27 följande:

"Ang sistani så är han den mest följda inom shiaislam."Inte bara han, det finns 20 grand ayatollor till som har samma utbildning och kunskaper som Sistani. Dessutom är det inte haram med rökning (det var vad frågan handlade om) enligt Sistani. Han tillåter rökning även under ramdhan. Sug på det du...Vad gäller salafiter så är de sunni muslimer som följer profeten och hans följeslagare. De är hatade av rafidhah (shia) eftersom de brukar avslöja den sekten och ayatollornas hyckleri och dubelmoral. De är mina bröder och systrar som jag respekterar högtJa jag är emot rafidhismen (shia) eftersom den lära har bidragit med en massa fördomar mot islam från tillåtelse av sexuella övergrepp på bebisar till knark även under fastan. Och inte tala om det tillfälliga äktenskapet hos shia som spridit könssjukdomar och tvingade kvinnorna att ha det som ett yrke (prostitution). Amiras mamma tycker inte att mut´a (det tillfälliga äktenskapet) är halal men Sistani och alla ayatollorna tycker det är en del av den shitiska läran. Amiras mamma är ett typiskt exempel på personer som "plockar russinen ur kakan.". Förnedra imam Ali är vad shia gör genom att beskriva honom ha gudomliga egenskaper så som att veta det osedda som Allah gör. Shia beskriver också Ali som feg när hans fru attackerades och fick missfall - enligt deras källor. Vi sunni tror på att Ali var profetens kusin och svåger. Han var den fjärde kalif i islam, inte en fegis, inte Gud heller. Vi tror också på Mehdi men inte den som gömt sig i en brunnför 1400 år sen som bara träffar ayatollor och mullor men inte vanliga folket.
    Jag kommer klistra in dom som anses vara marijah och sen är det upp till dig eller er som läser vilka av dom som har den höra utbildningen som räknas för att kunna vara en marija som tänker på islams välfärd.Du klistrar och kopierar men du vet inte fakta om personerna.vad har al-Sadr med marijah att göra?Vet du ens reglerna för att en fatwa ska få gälla?

www.islamopedia.se/index.php&view=category&id=29:efterlevande-maraji-raettslaerda&Itemid=18&layout=default
Svar på tråden Ramadhan