Inlägg från: Henom |Visa alla inlägg
  • Henom

Ramadhan

Att "Mona Muslim" inte skulle bli någon vidare statsminister kan jag ju dock hålla med om.

• Henom
    Minune skrev 2009-09-21 19:12:39 följande:
    men då borde en kvinna med vuxna barn kunna vara kalif och en kvinna som hamnat i menopaus kunna leda bönen?
    Och en kvinna som - GUD FÖRBJUDE - inte vill ha några barn.
    Det blir ganska många kvinnor som borde kunna bli kalifer då faktiskt, om det bara handlar om det.
  • Henom
    oOHalalOo skrev 2009-09-21 19:14:05 följande:
    Jag tror rent allmänt det är rätt väl känt att kvinnor är mer känslosamma än vad män är, det ligger i vår biologiska natut om uttrycket inte känns provocerande.
    Nej, kvinnor är inte generellt mer känslosamma än män. Och det blir inte mer sant ju fler gånger ni muslimer upprepar det.
    Varför är islam så förbannat generaliserande?
  • Henom
    oOHalalOo skrev 2009-09-21 19:16:05 följande:
    Det har ju inte hänt än, så det är väl ett par steg kvar kanske att gå på den svenska jämställdhetsstegen, även om man kan tro den är avancerad som få, när man läser hur jämlikt allt är.
    Om Mona Muslim inte blir avsatt från sossarnas partiedarpost är det väl inte direkt osannolikt att vi får en kvinnlig statsminister efter nästa val. Är det provocerande?
  • Henom

Flygande Mattan skrev 2009-09-21 20:23:53 följande:

Så otroligt fånigt.
    Ja, Mona är fånig när hon desperat försöker fiska röster från alla läger, ingen självrespekt alls. Sell out big time.
  • Henom

Flygande Mattan skrev 2009-09-21 21:06:32 följande:

Mona bryr jag mig inte om men att du som vanligt ska blanda in oss muslimer när du skriver dina elakheter gör mig ledsen. Det är ett evigt hackande på oss.
    Nog för att jag tycker att många av er behöver ett seriöst "wake up call", men du förväxlar mig med nån annan.
  • Henom
    oOHalalOo skrev 2009-09-21 21:24:45 följande:
    Det handlar väl också om att alla kvinnor, av olika anledningar, inte kan få barn. Det är inget straff på något sätt i så fall, om det är vad du antyder?
    Va?
  • Henom
    oOHalalOo skrev 2009-09-21 21:27:24 följande:
    Inte för min del. Men det är väl lite mer förvånande att det tog så lång tid i så fall? Eftersom kvinnor anses ha varit 'jämlika' så länge enligt många svenskar?
    Allting är relativt, i jämförelse med den muslimska världen har vi varit väsentligen mer jämlika länge. Men vi har långt kvar även i Sverige. Dock jobbar vi hårt på jämlikheten, till skillnad från muslimer som stenhårt vill bevara kvinnans underkastelse för mannen.
  • Henom
    oOHalalOo skrev 2009-09-21 21:46:42 följande:
    Du får gärna bemöta mitt inlägg, om något går att rätta till, så har du ju möjligheten. Men du kanske inte är intresserad?
    Jag försökte begripa ditt inlägg, men det gick inte. Försök igen.
Svar på tråden Ramadhan