Inlägg från: mowgli |Visa alla inlägg
  • mowgli

Ramadhan

JMina skrev 2009-08-24 17:27:32 följande:
    Nej, jag är läskunnig alhamdulillah, tack gud. Men jag anser det oförskämt att spamma en tråd riktad till muslimer eller åtminstone sådana medlemmar som vill diskutera med respekt och nyfikenhet. Inte fördömande och oförskämdheter. Ha en trevlig kväll och jag lämnar tråden jag med tills den återigen funnit sig tillbaka till topic.
    Jag spammar inte tråden, JMina, jag ställer frågor om vad som är önskvärt/tillåtet under Ramadan, precis enligt TS, önskningar. Vad är problemet, menar du?
  • mowgli

Flygande Mattan skrev 2009-08-24 18:03:09 följande:

Värst vad du tjatar, jag har redan svarat på det. Läs i tråden.
    Du menar att homosexuella muslimer inte stenas till döds under Ramadan, men har du länkad källa på det?
  • mowgli

The straight way skrev 2009-08-24 18:09:35 följande:

Ber er vänligen hålla er till min ts. Frågor om hadd-straffa får man ta i en annan tråd. Här gäller det allt som handlar om Ramadhan. Mowgli Tyvärr har vi inte svar på din fråga. Gör som jag föreslog, att kontakta en muslimsk lärd och ställa din fråga. Tack för att du besökt vår tråd, på återseende!
    Jag ställer frågor om Ramadan, Tsw, och jag fortsätter att ställa frågor tills jag får svar.
  • mowgli

The straight way skrev 2009-08-24 18:13:31 följande:

Mowgli Du kan inte tvinga oss att svara på din fråga när vi har sagt att vi inte har ett svar på det. Förstår du inte det?
    Det kommer nya till tråden, och då frågar jag igen, och igen, och igen, alla muslimer kan inte helt plöstligt vara helt okunniga om en så här viktig fråga. Det handlar trots allt om miljontals oskyldiga människors existensberättigande.
  • mowgli

Flygande Mattan skrev 2009-08-24 18:22:15 följande:

Homosexualitet är ju en sjukdom och det är inga muslimer som stenar några bara för att de är sjuka. Sluta att provocera på det här onödiga viset. Starta en egen tråd istället.
    Var har du lärt dig att homosexualitet är en sjukdom, Flygande Mattan?
  • mowgli

The straight way skrev 2009-08-24 18:19:44 följande:

Mowgli Jag vet inte ens om det finns miljontals muslimska homosexuella. Men du får göra det som behagar dig och hoppas nån svarar på din fråga.
    Statististiskt sätt bör de finnas ca 100 miljoner homosexuella, ja. Finns det så mycket stenar, Tsw?
  • mowgli

Rättelse.

"...ca 100 miljoner homosexuella MUSLIMER..." ska det vara, givetvis.

• mowgli
    oOHalalOo skrev 2009-08-24 18:48:47 följande:
    Mowgli Vill bara tillägga att du kan fortsätta med din fråga hur många gånger du vill, för Familjeliv anser inte att dina inlägg vara OT, så du har deras välsignelse. Det lite lustiga är ju annars att du tar upp den homosexuella handlingen, och inte ens heterosexuella har sex under dagtid på Ramadan. Det är däremot en fråga som är on topic, vad muslimer gör och inte gör under Ramadan och dagens fastetimmar.
    Du menar att ni stenar homosexuella muslimer endast nattetid, under Ramadan? Vad humant av er.
  • mowgli
    Melike skrev 2009-08-24 18:59:19 följande:
    Mowgliiiiii det är ingen här i tråden som har nämt sig till den mest kunniga muslimen....! Men som jag ser det så har du faktiskt fått svar på din fråga om o om igen, du vill bara inte se det, ingen kan svara Ja eller Nej på något om man inte är riktigt säker på svaret, så då hänvisar man oftast till en skrift eller någon annan.... detta gäller ju inte bara frågor om islam utan vad som helst.... Men om det är så att du hittar en skrift där du får svar på din fråga kan du ju länka hit så vi alla kan bli upplysta för vi vet nog verkligen inte om man får stena nån under ramadan! Jag personligen tror inte det men det är inte något jag kan bevisa! Jag personligen skulle inte kunna stena någon till döds homosexuell eller inte...
    Min fråga gällde först och främst vad som stadgas i sharia, islamisk rätt, och enligt sign The straight way, så är homosexualitet är att jämställa med mord, och föranleder dödsstraff bla medelst stening. Däredter är det stopp. Dvs, ingen muslim itråden har än så länge menat sig känna till om denna stening även får bedrivas under Ramadan, inte heller du vet det här. Fram till det att någon vet svaret, kommer jag fortsätta ställa frågan till nytillkomna.
  • mowgli
    Melike skrev 2009-08-24 19:12:17 följande:
    jag kan ju först svara din fråga, Jag har för mig att profetens farbror hette , Hamza Ibn Muttalib
    Var han homosexuell?
Svar på tråden Ramadhan