Melike skrev 2009-08-24 18:59:19 följande:
Mowgliiiiii det är ingen här i tråden som har nämt sig till den mest kunniga muslimen....! Men som jag ser det så har du faktiskt fått svar på din fråga om o om igen, du vill bara inte se det, ingen kan svara Ja eller Nej på något om man inte är riktigt säker på svaret, så då hänvisar man oftast till en skrift eller någon annan.... detta gäller ju inte bara frågor om islam utan vad som helst.... Men om det är så att du hittar en skrift där du får svar på din fråga kan du ju länka hit så vi alla kan bli upplysta för vi vet nog verkligen inte om man får stena nån under ramadan! Jag personligen tror inte det men det är inte något jag kan bevisa! Jag personligen skulle inte kunna stena någon till döds homosexuell eller inte...
Min fråga gällde först och främst vad som stadgas i sharia, islamisk rätt, och enligt sign The straight way, så är homosexualitet är att jämställa med mord, och föranleder dödsstraff bla medelst stening. Däredter är det stopp. Dvs, ingen muslim itråden har än så länge menat sig känna till om denna stening även får bedrivas under Ramadan, inte heller du vet det här. Fram till det att någon vet svaret, kommer jag fortsätta ställa frågan till nytillkomna.