Ramadhan
Halal
Ingen fara. Mowgli vill lära sig om islam och vi är här för att lära henne. Men visst, det vore bättre om hon startar en ny tråd, fast om det handlar om felställda frågor som den här så tror jag inte frågorna blir besvarade.
Halal
Ingen fara. Mowgli vill lära sig om islam och vi är här för att lära henne. Men visst, det vore bättre om hon startar en ny tråd, fast om det handlar om felställda frågor som den här så tror jag inte frågorna blir besvarade.
Zophia
Ja det var ju det jag skrev, att även inom shia finns olika åsikter (tolkningar) men majoriteten följer den åsikt som tillåter rökning tyvärr.
Jag tycker inte Khomeini var from alls då han tillät sjuka saker vara ok så som att göra det lagligt för män att pilla på små flickor, tja även flickor som fortfarande ammar. Nu har jag börjat må illa bara att nämna det, det är också ot.
Ber er vänligen hålla er till min ts. Frågor om hadd-straffa får man ta i en annan tråd. Här gäller det allt som handlar om Ramadhan.
Mowgli
Tyvärr har vi inte svar på din fråga. Gör som jag föreslog, att kontakta en muslimsk lärd och ställa din fråga. Tack för att du besökt vår tråd, på återseende!