Inlägg från: Amiras mamma |Visa alla inlägg
  • Amiras mamma

Ramadhan

The straight way skrev 2009-09-02 14:52:04 följande:

Amiras mamma skrev 2009-09-02 14:26:36 följande:
    Du vänder kappan efter vinden Amiras mamma. Jag sade inte att al-Sadr är en ayatollah, jag sade att Al-Sadr kommer att bli det. Vi snackar om de stora ayatollor Sistani och Khoi och Madjlisi.
    Men khomeini var aldrig lärd inom religionen på samma sätt som sistani,och khoi lärdes upp av sin pappa..dom har inte samma grad av religöst kunnande som sistani forfarande..
  • Amiras mamma

The straight way skrev 2009-09-02 14:48:37 följande:

Amiras mamma skrev 2009-09-02 14:18:18 följande:
    Skrev jag att det är roande att läsa dina inlägg? Verkligen. Det är så shia gör när en sunni kritiserar deras sekt. De anklagar personen vara wahabi. Bara så du vet så är shiismen en sekt enligt de sunnitiska lärda. En lära som strider mot islam. Vi sunni muslimer är kuffar enligt dina ayatollor och du kommer hit med fräcka anklagelser? Om jag hade varit salafit hade jag skrivit det med stolthet, men tyvärr är jag inte det och jag tänker seriöst på att anamma den salafitiska läran och engagera mig mer i att avslöja den shitiska sekten.
    nej jag har aldrig kallat dig wahabi förrens du kallade salafi(wahabi för dina bröder..från och med då kallar jag dig wahabi och du fortsätter skriva att du vill vara en fast jag har lagt ut länkar från ditt älskade wikipedia på wahabi då min länk från en shiasoda inte dög..du vill fortfarande vara wahabi säger du och det skrämmer mig och säkert många rätttrogna sunnimuslimer.
  • Amiras mamma

The straight way skrev 2009-09-02 15:05:04 följande:

Amiras mamma skrev 2009-09-02 15:00:04 följande:
    Hörrdu, du sprider osanningar, jäkligt hemska. Khomaini var mer lärd än Sistani och har fler anhängare än Sistani och Khoi tillsammans. Khoi var Sistanis företrädare, en marji som irakierna följde och efter hans död ersattes han av Sistani. Att du skriver att de inte har samma religiositet betyder inget annat än att du sprider osanningar för att vinna poäng. Hur vet du att de inte var religiösa som Sistani? Vad är det i Sistani som gör honom bättre än dem? Alla tre är grand ayatollor och alla hade samma utbildning.
    Nej alla hade inte samma utbildning och skulle du läsa mina länkar och inte ignorera dom skulle du se att jag har rätt.Jag pratar inte om anhängare,jag pratar om kunnighet inom rättsvetenskap och den som är bäst kunnig att utfärda lagar.
  • Amiras mamma

The straight way skrev 2009-09-02 15:10:33 följande:

Amiras mamma skrev 2009-09-02 15:02:01 följande:
    Jag älskar inte wikipedia alls, du fick länkarna i brist på annat och du som klagade på att jag postade länkar på arabiska borde vara tacksam att du får länkar på de språk du förstår. Salafiterna är mina bröder, men det betyder inte att jag anammar samma lära som dem. Den lära jag följer är inte heller mjuk mot den shitiska sekten. Våra stora imamer Abu Daowd och imam Abu Ali är mest hatade av dina ayatollor, de var inte salafiter i den benämning du tror veta om dagens salafiter. Nej ärligt talat blir jag skrämd när jag befinner mig där det finns shia. Er sekt tillåter prostitution, sexuella övergrepp mot bebisar, hasch, heroin, rökning ja allt hemskt. Jag blir också förbannad när någon talar om att terroristerna i Hizboollah är muslimer. Din sekt är inte en del av islam å var snäll och sprind inte såna missinfo om islam genom att referera till den shitiska sekten. Sunnimuslimer är verkligen trötta på att försvara sig mot missuppfattningar som shia har med att göra.
    Men deras sekt är acceptabel från din sida menar du? För varför beskriver du inte wahabister som likadana som sunnimuslimer annars?

Du ger aldrig en länk där dom giltliga fiqhfrågorna existerar.Du kopierar sidor från Gud vet var eller från böcker skrivna av någon ayatollah men inte från deras giltliga utlåtanden som gått över till andra marijah också.Det är lite komiskt att läsa..
  • Amiras mamma
    Jmia skrev 2009-09-02 15:34:59 följande:
    Amiras mamma, talar du inte arabiska?
    Nej jag är konvertit.
  • Amiras mamma

The straight way skrev 2009-09-02 15:47:07 följande:

Amiras mamma skrev 2009-09-02 15:41:26 följande:
    Jodå fatworna och citaten från din hadithbok citerade jag från era källor. Jag har översatt så att läsarna förstår vad som finns där och hade för mig att du kunde arabiska. Du skrev i en annan tråd att du kunde det.Lyssna människa, wahabism existerar bara i er fantasi. Ni talar om salafiterna, de är sunnimuslimer. Varför kallas de inte sekt som din lära är är för att de inte kom med något som strider mot islam. De följer de sunnitiska fiqhskolorna, inte några ayatommor eller hijatollor eller mullor som ni gör. De följer koranen och sunnah. För att göra det enklare för dig att fatta bör du läsa på, om du hittar att de kom med en ny lära, olik den sunnitiska är de en sekt men om du inte hittar får du nöja dig med att du accepterar att följa den shitiska sekten och inte gör abort dig igen.
    Nej jag pluggar arabiska och ja jag kan läsa arabiska men jag förstår inte vad jag läser direkt då förståelsen inte är på samma nivå som min läskunnighet. Du borde läsa på lite mer själv.Du tycker wikipedia är en sann källa att hänvisa till har nog alla märkt och en mening därifrån är följande: Wahhabiterna benämner sig själva hellre salafiter..

sv.wikipedia.org/wiki/Wahabism

Så säg vad du vill men dom är inte sunnimuslimer.
  • Amiras mamma
    Jmia skrev 2009-09-02 15:43:13 följande:
    Sa du inte att du är Ummamira?
    Vad menar du?det var mitt förra nicknamn,jag var tvungen att avbryta det kontot,men såg nu att lögner sprids här inne om shiamuslimer så jag gör det jag förväntas göra som en rättrogen muslim och försvarar min religion mot förnedrare och smutskastning.
  • Amiras mamma
    Jmia skrev 2009-09-03 00:14:14 följande:
    Ja precis, då är du "ummamira" som i en annan tråd sagt att hon lärt sig arabiska på 12 v om jag inte missminner mig. Jag bara reagerar över sanningshalten i inläggen, that´s all. Är inte din religion Islam?
    Japp,12 veckor på en privar kurs för 2000 kr.Då lärde jag mig läsa och skriva vad har jag ljugit om det?Jag har aldrig sagt att jag har förståelse för det jag läser eller kan läsa och förstå allt jag läser så du har läst helt rätt,läsa och skriva är no problemo,vad är ditt problem med det?
  • Amiras mamma

The straight way skrev 2009-09-03 08:38:25 följande:

Amiras mamma skrev 2009-09-02 23:10:33 följande:
    Borde jag läsa på mer tycker du? Vad är det jag ska läsa? Att shiism tillåter prostitution, extremism, sexuella övergrepp mot bebisar, hasch, heroin, rökning etc? Allt dessa är jag bekant med. Du som ny inom den sekten borde ägna din tid åt att studera den läran istället för att sitta här och käbbla.Wikipedia är inte alltid en pålitlig källa då vem som helst kan editera innehållen och jag frågar dig Umm Amira, vem skrev den meningen du citerade? Det som står om dina ayatollor om att de är ayatollor är sant. Alla vet att Khoi är en ayatolla, Khamenai, Khomaini, Madjlisi etc. Menar du att dessa ayatollor inte har den utbildning för att vara ayatollor? I så fall skall du lägga fram bevis på det.Ok enligt dig salafi muslimer är inte muslimer, du har med andra ord gjort takfir på dem, men i flera inlägg skriver du att du inte dömer andra. Vad gör du just nu om inte att döma? Att döma de vara kuffar betyder att du delar dem biljetter till helvetet, det var väl inte din avsikt?
    Du borde läsa på om shiaislam som du hela tiden namnger som avgudadyrkare och Allah säger klart och tydligt att avgudadyrkare kommer till helvetet så passa din egen tunga istället.

Allt du skriver om hasch och sexuella övergrepp mot barn och etc är inget som är halal inom shia,det är personer som al-sadr som röker hasch..och han är ingen ayatollah.Heroin är inte heller halal men om du får heroin på köäderna behöver det inte tvättas på samma sätt som om du får alkohol på kläderna-det är skillnaden..renheten.Sen att du får det till halal att bruka det kan endast komma från en okunnig människa som bara vill sprida osanning för det är exakt vad det är.

Jag har sagt att Khoi inte har studerat rättsvetenskap lika högt som sistani och khomeini har inte heller gjorde det.Varför har inte dessa falska fatwor du citerad gått över till sistanis fatwor då?Du kanske inte visste det att det som har blivit en tillåten fatwa gäller då automatiskt alla marijah oberoende vilken man följer.
  • Amiras mamma
    Jmia skrev 2009-09-03 11:03:09 följande:
    Ja du, det är inte helt lätt att bli klok på dina inlägg ska du veta, så mycket ilska och fula ord. Du skriver att du lärde dig läsa och skriva arabiska på 12 v och sen säger du att du inte kan arabiska, vad ska man tro tycker du?Mitt problem med det hela är din GRÄSLIGA attityd, trodde inte du tillhörde den typen av människa som sysslar med sånt fult beteende men du har sannerligen visat ditt rätta jag. Trodde du bara hade svårt att uttrycka dig i text men det här är ju bara för mycket. Kommer göra vad jag anser rätt just nu och jag hoppas vi slipper ditt förbannade tjafs hädanefter!
    Ja du får gärna citera mig där jag använder fula ord..

Nej om du nu minns mig så bra som ummAmira kommer du kanske ihåg att jag till och med skrev på min pres att jag försöker koncentrera mig på att prata och förstå arabiska och på så sätt kunna lyssna på Koranen.Du kunde ju ha frågat mig respektfullt istället för detta fula inläggJmia skrev 2009-09-03 00:14:14 följande:
    Ja precis, då är du "ummamira" som i en annan tråd sagt att hon lärt sig arabiska på 12 v om jag inte missminner mig. Jag bara reagerar över sanningshalten i inläggen, that´s all. Är inte din religion Islam?
    Håller du inte med..ful ton får bara en ful ton tillbaka så spela inte martyr.
Svar på tråden Ramadhan