Ramadhan
Amiras mamma skrev 2009-09-05 10:56:56 följande:
Sanningens väg skrev 2009-09-04 16:06:36 följande:
Naj alhamdulillah jag mår super under denna graviditet tack vare min dotter som håller igång mig.Skulle jag blir trött och må dåligt fysiskt eller psykiskt under felra dagar skulle jag inte utsätta mitt barn för någon risk,men Allah har inte gett gravid en anledning att slopa fastan för ingenting..man måste ha en anledning eller känna sog orolig för att får skippa fastan.Men Allah vet att jag fastar för han har beodrat det och skulle något hända mig eller barnet pga så är det Guds vilja.Fastan är obligatorisk för alla som kan fasta och Allah bestämmer hur allt ska gå för oss.Man kan inte gå runt och säga att Allah har makten att avgöra vad som ska hända med oss,men sen inte våga lägga sitt liv i Guds händer..
Fast slopa fastan gör man väl ändå inte? Utan man tar väl igen den sedan? Jag tycker att du säger emot dig själv i dessa två meningar;Naj alhamdulillah jag mår super under denna graviditet tack vare min dotter som håller igång mig.Skulle jag blir trött och må dåligt fysiskt eller psykiskt under felra dagar skulle jag inte utsätta mitt barn för någon risk,men Allah har inte gett gravid en anledning att slopa fastan för ingenting..man måste ha en anledning eller känna sog orolig för att får skippa fastan.Men Allah vet att jag fastar för han har beodrat det och skulle något hända mig eller barnet pga så är det Guds vilja.Fastan är obligatorisk för alla som kan fasta och Allah bestämmer hur allt ska gå för oss.Man kan inte gå runt och säga att Allah har makten att avgöra vad som ska hända med oss,men sen inte våga lägga sitt liv i Guds händer..
Först skriver du:
"men Allah har inte gett gravid en anledning att slopa fastan för ingenting..man måste ha en anledning eller känna sog orolig för att får skippa fastan."
Sedan skriver du:
"Men Allah vet att jag fastar för han har beodrat det och skulle något hända mig eller barnet pga så är det Guds vilja".