Inlägg från: mowgli |Visa alla inlägg
  • mowgli

Ramadhan

oOHalalOo skrev 2009-08-24 21:05:35 följande:
    Nej det är inte vad jag skrev, utan jag skrev hade din fråga om sexualitet varit i samband med Ramandan, så hade det varit mer nära att kanske att ta upp att heterosexuella inte har sex under dagtid då vi fastar. Sen får du som sagt vända dig till de som känner till det du undrar över. Du skrev du skulle fråga nytillkomna i tråden om det, jag har hängt med hela tiden. Så du får spana efter nya nick att vända dig till med din fråga och homosexualitet och stening.
    Vad händer då om homosexuella har sex på dagtid under fastan? Blir det dubbelt så fler stenar då, eller?
  • mowgli

Flygande Mattan skrev 2009-08-24 21:09:38 följande:

Är det normalt menar du att två människor av samma kön älskar varandra? Vill du att mänskligheten ska dö ut?
    Man räknar med att ca 7-8 procent av alla människor föds med en entydig sexuell orientering till männislor av samma kön, och så har det alltid varit. Resten av mänskligheten kan sägas befinna sig på ett bisexuellt spektrum, där ett eventuellt homsexuellt beteende eller orientering kan vara tillfälligt och övergående, men också permanent, särskillt i kulturer där homosexualtet uppmuntras och utgör fundamentet för samhället i fråga. Ett klassiskt exempel är det antika Grekland, där homosexuella förbindelser mellan äldre män och deras yngre skyddslingar utgjorde samhällets viktigaste kitt, i synnnerhet under perioder av krig, då dessa soldater höll samman in till döden. I vår samtid kan bla Nya Guinea anföras som ett paradexempel på samma institution.

Så svaret på din fråga är, ja, homosexualitet är HELT normalt. Dessutom så togs läggningen bort som "sjukdom" av socialstyrelsen 1979.
  • mowgli

Flygande Mattan skrev 2009-08-24 21:36:08 följande:

Nu svamlar du. Nya Guinea? Vad har det med vår livsstil att göra?
    Jag anförde Nya Guinea och antikens Grekland som exempel på kulturer där homosexualitet är regel och inte undantag. Det finns massor med kulturer där det har varit så här människans historia igenom, vilket visar att i princip alla människor föds med den möjligheten eftersom vi gentiskt sätt är i princip lika folkgrupper emellan.

Tror du att jag är en färgad människa från djungeln?
    Ingen aning, jag anförde både Greker och Mellanesier, just för att visa att homosexuellt baserade kulturer inte är uttryck för specifika etniciteter, eller folkgrupper.

"Resten av mänskligheten kan sägas befinna sig på ett bisexuellt spektrum" Jag är inte bisexuell så det du säger är lögn.
    Det har jag inte påstått heller. Det jag påstod var att alla människor mer eller mindre föds med den möjligheten. Egenskapen kan aktiveras av enskilda skäl/händelser, eller, som i fallet Grekland, av kulturella förväntningar.

Men jag förlåter dig, du verkar inte vara riktigt i balans ikväll.
    Varför verkar jag inte det menar du...."Flygande Mattan"?

Själv känner jag mig oerhört stärkt efter ett par dagar av fasta. Fler människor borde prova, det är mycket välgörande!
    Grattis, Flygande Mattan, frivillig fasta är alltid trevligt. Har du prövat ofrivillig svält någon gång
  • mowgli
    Melike skrev 2009-08-24 22:02:40 följande:
    Flygande mattan jag skulle rekommendera dig att inte svara på mowglis provocerande frågor, kom ihåg att man denna månaden skall vara extra tålmodig och be för allas förlåtelse även mowglis :) Ramadan Karim till er alla! :))) Jag är så glad över denna månaden, vi har verkligen försökt få barnen med i vår glädje så vi köper presenter varje Eid eller ger de pengar :) så nu är hon 5 och när jag sa att det va ramadan blev hon överlycklig :D Stämmningen är ju inte som i hemlandet tyvärr men vi försöker göra det bästa av den lilla släkt vi har här :)) Nyfiken hur firar ni Eid ni svenska tjejer som är gifta med muslimska män? gör ni nån slags fest ni oxå?
    Ska man be även för de homosexuella muslimer som blir stenade till döds av fromma heterosexuella muslimer, också?
  • mowgli

The straight way skrev 2009-09-13 18:36:33 följande:

Sanningens väg skrev 2009-09-13 07:54:17 följande:
    Män rekommenderas bära parfym ja. Är du muslim förresten?
    Är inte det lite bögigt...?
  • mowgli

The straight way skrev 2009-09-21 10:26:06 följande:

Är det bögigt för män att använda parfym ute?
    Liite bögigt är det väl ändå?
  • mowgli

Sanningens väg skrev 2009-09-21 11:20:45 följande:

Nej, jag tycker att det är attraherande. Testa, eller du kanske drar till dig kvinnorna i alla fall?
    lol
  • mowgli

The straight way skrev 2009-09-21 11:30:31 följande:

Liite? Du använder inte parfym för att inte uppfattas som bög eller?
    Liite bögigt uppfattas det nog som, ja.
  • mowgli

Sanningens väg skrev 2009-09-21 11:51:09 följande:

The straight way skrev 2009-09-21 11:44:39 följande:
    Du irriterar mig. Jag skrev ju - JA, men likförbannat skapar väldoftande män otillåtna tankar.
    Vilka otillåtna tankar då? Bögsex?
  • mowgli

The straight way skrev 2009-09-21 13:20:30 följande:

Sanningens väg skrev 2009-09-21 11:51:09 följande:
    Enligt de lärda går det emot kvinnans fitrah (natur) att bli attraherad av fler män än sin egen. Det var kort om parfym i fiqh.
    Vad vet gamla "lärda" gubbar om vad som ingår i kvinnors natur? Har dom varit kvinnor i ett tidigare liv?
  • mowgli

The straight way skrev 2009-09-21 13:51:20 följande:

Finns unga lärda också. De resonerar utifrån islam, något du inte tror på.
    Så män i olika åldrar förstår bättre vad det innebär att vara kvinna, än kvinnor i olika åldrar? Spännande. Kan du utveckla, TSW?
  • mowgli

The straight way skrev 2009-09-21 15:11:52 följande:

Jag har redan utvecklat det i mitt inlägg till Jmia. Deras svar om detta har det grund i islam.
    Du upprepar bara att män i olika åldrar vet mer om vad det innebär att vara kvinna, än kvinnor i olika åldrar. Hur i hela friden går det till?
Svar på tråden Ramadhan