Skulle jag vara detaljerad hade det tagit slut på tecken i cybervärlden så jag kan nämna i korta drag:
Jag gillar inte min sambos barn sedan innan.
Han är så långt ifrån det jag skulle skapat själv, dessutom verkar det blivit något fel i genetiken med kraftiga ADHD-drag vilket naturligtvis föräldrarna slår helt ifrån sig (i svaga stunder är de helt inne på mitt spår men sedan vänder det tvärt då barnet kommer till sans igen, då är problemen som bortblåsta, suck...)
Han "kan" inte göra något själv för han är van att föräldrarna gör det åt honom (fattar väl jag med att det är föräldrarna sfel till en början men grabben är tillräckligt gammal att förstå det och spelar på det så tro mig han är medskyldig)
Han lyssnar inte, han HÖR, men han lyssnar inte (manligt fenomen?
Han "glömmer" saker (tråkiga saker då naturligtvis, sånt som är jobbigt och han VET att hans föräldrar gör åt honom istället, självklart tar det dagar, veckor, MÅNADER innan det görs såvida inte jag får ett utbrott
)
Han tar sig friheten att väcka alla andra för att han inte "kan" sova (det kaninte vuxna heller göra ifall man går upp varje gång man får en kort vakenperiod på natten)
Han har inte uppfostrats till att förstå att hans åsikter är värda lika mycket som föräldrarnas utan tycker PRECIIIIIIIIIIIIIIIS som de, talar deras språk, använder exakt deras meningsuppbyggnader, lyssnar på exakt samma musik, är en copycat rakt av.
Är kräsen i maten, klagar ALLTID och äter aldrig upp det han tar till sig även ifall jag säger till honom att inte lägga mer på tallriken än han tror sig äta upp, ligger det en pytteportion äter han inte upp det heller
Tappar bort allt, hade inte huvudet suttit fast hade det liggat i ett dike någonstans)
Han är klängig och närgången, anser isg ha rätten att ha all uppmärkasamhet riktad mot sig, vare sig det är negativ eller positiv, bara all aser HONOM och inget annat
Han kallar andras saker för sina, det stör IHJÄL mig.
Det är min och sambons hund, det är mitt hus, det är min gamla mobiltelefon han får låna, TV:n är min som han får låna, så även videon och spelen, DVD-filmerna och CD-skivorna, det är sambons bil den ena och den andra är min, bägge cyklarna är mina som han får använda. Han får låna hur mycket han vill men SNÄLLA, det är inte "DINA" för det, hur svårt kan det VARA???!!!
Han söker ALLTID bekräftelser på saker jag vet att han vet, som han dessutom VET att jag vet att han vet (hängde ni med;-?)) eftersom det är jag som lärt honom. Han ställer en bekräftande fråga, typ "loomis är väl ett fristående företag, det tillhör inte Securitas längre va?" fast jag EN TIMME innan berättade att loomis numera är ett fristående företag ochinte längre tillhör securitas, precis som jag GÖMT det då eller?
Och jag svarar, som vanligt, "varför frågar du saker som du redan vet svaret på, varför känner du att du behöver den bekräftelsen?"
Han har en tävling med sig själv på något sätt, han tror att han är mer värd ifall han har "koll" istället för att bara vara barn och ha skoj vilket vi talat om mååååååååånga gånger...
...japp, det är en del av de saker som jag stör mig på hos det barnet.
Detta var en del av de "rumsrena" exemplena, det finns en hel del diagnosexempel jag skulle kunna dra upp men det är isf mer försvarbart.
Mestadels beror hans sätt att vara på på uppfostran och personligheten kan man dessvärre inte göra så mycket åt.
Är glad för andras skull ifall de fått "bonus"barn som iten bara går dem på nerverna utan faktiskt tillför något gott också, här är det dessvärre inte så.
Och jag har hållt mig relativt rumsren som jag skrev innan, jag känner flera barn i hans ålder (snart10) och han skiljer sig från mängden, tro mig.