Ont i magen när jag kissar
UVI???
Det känns liksom som "kramp" i magen direkt när jag kissat.. kan inte resa på mig ordentligt, får gå böjd ett tag..
UVI???
Det känns liksom som "kramp" i magen direkt när jag kissat.. kan inte resa på mig ordentligt, får gå böjd ett tag..
Det känns samma för mig, fråga min mor om det och hon påstod att det kan bli så eftersom urinblåsan ligger under. Och när man är jätte kissnödig så töms blåsan så mkt att det känns som om barnet "ramlar ner" och man får kramper. Hm, kunde inte förklara så bra men tänk logiskt så kanske du förstår vad jag menar. Om du har UVI så ska det brännas, svida när du kissar. Jag ska ringa min Bm idag för att dubbelkolla! :)
*Kram*
Hej!
Jag har inte detta problemet men däremot gör det ont ibland på sidorna på ryggen när jag gör "nr 2". Nån annan som kännt så? Vilket jäkla skitsnack va !!
Sandy79, jag får inte ont i ryggen men jag får småkrämpor ungefär där höftbenen sitter när jag ska göra nr 2. Det är väl troligen så att när man är bajsnödig så trycker det på, det är ju redan trångt inne i magen med bebis och allt o så kommer det ännu mer som ska ha plats. Då kan det ju göra lite ont. =p Men som tur är så går det ju över direkt efter, iaf för mig!
*kramiis*
Hej odie! Har själv haft uvi flera, flera gånger och då svider och bränns det som f*n. Så det låter inte som uvi ialla fall. det kanske är som troxii säger?
Jag har haft uvi utan sveda, till slut gick den upp i njurarna och gjorde så ont att det var helt otroligt. Jag fick feber också.
Men jag har också haft ont i magen under och efter toabesök. Blir det bättre om du lägger dig ner så du kan slappna av?
man kan ha uvi utan sveda eller andra symtom...men det låter ju som om du har uvi....gå till mvc och kolla vet ja!
Var till bm idag o lämnade urinprov för hon tycke också att det lät som uvi, men stickan visade ingenting.. Hon skulle skicka iväg det på odling o ringa mig på fredag så får se vad det visar då...
Tack för alla era svar iaf
Hej!
Jag får ont av både det ena och det andra när det gäller toa-besöken.
Jag har haft ont nu ett tag.Men jag tar det som det kommer.
Min mor säger det att det är vanligt vid den hr perioden eller vad man nu ska kalla den för.
Mvh:Anne
Satana.. om du har ont när du kissar kanske du ska gå å lämna ett urinprov för säkerhets skull.. Min bm ville ju att jag skulle komma på en gång eftersom uvi inte är bra att gå med.. Behöver ju inte vara det men kan vara bra att kolla upp..
Hej Odie!
De har tagit alla sådanna prover men det är ej det.
Min mor som har födt 8barn har sagt att hon har haft samma problem.
Det är som Troxii säger det är trångt innuti magen barnet ligger och skaver mot allt så det är en anledning till att man får ont.
Jag har gått med det sedan jag vart gravid..
Mvh:Anne
Satana.. ja, så länge du har kollat upp att det inte är uvi så är det ju inget att oroa sig för då
Kan mycket väl tänka mig att det stämmer så som du säger...
Hej!
Jo,jag ska till BM nu den 4/6 för att prata med henne.
Hon vet om alla "problem" jag har.
:)