Robin, tjejnamn, killnamn, hundnamn?!
Jag har fastnat för namnet Robin, men tänker ni på en kille eller tjej när ni hör det?
Min farmors gamla hund hetter Robin, så jag tänker ju onekligen på det också..
Jag har fastnat för namnet Robin, men tänker ni på en kille eller tjej när ni hör det?
Min farmors gamla hund hetter Robin, så jag tänker ju onekligen på det också..
Jag har en tjejkompis som heter Robine, men det uttalas Robin så jag tycker att det är både ett tjej och killnamn.
Min son heter Robin Fantaaaastiskt fint namn =) Skulle jag ha en tjej med liknande namn skulle det kännas bättre med Robyn =)
Pojke
Robin är ett unisex namn och för övrigt ett jättefint namn säger jag helt opartiskt sonen heter Robin och hade det vart en dotter hade det ändå blivit Robin,,
i Sverige tänker jag spontant kille, i engelskspråkiga länder tänker jag tjej.
Hund namn i mina öron... eller killnamn....
Killnamn, både på svenska och engelska.
men oftast är det väl att man förknippar det med de man känner sen tidigare -kommer du kunna koppla bort att Robin är en hund?
Jag hade en kanin som hette det
Robin är ett unisex namn
Men när jag hör namnet så tänker jag på att det är en kille som heter det.
Ett mkt fint namn
Robin är fint namn men jag tänker på en kille när någon säger robin men som någon annan skrev då är det bättre men robyn eller robine det var faktiskt lite häftigt namn om man vill ha nått liknande namn på en tjej..
killnamn tycker jag
Min saambo heter det och HATAR sitt namn. Ett typiskt trendigt 80-tals namn. Nu tycker jag ju om namnet för att det är just min sambos namn, men det är kanske inte det mest "vuxna" namnet.
Robin är ett killnamn.