• Emma Camilla

Lufthjul = Punktering?

Ni som har lufthjul på era vagnar, har ni ofta punktering?

• Svar på tråden Lufthjul = Punktering?
  • Äntligen mamma

Har aldrig haft punktering på vagnen som jag använt ca 1,5 år nu.

• MammaPappaBarn

Japp, har fått det ett par gånger! Har haft vagnen i 2 år. Rekommenderar att köpa andra hjul (jag har vagnar utan lufthjul också).

• Ms J

Hade en EL med lufthjul som första vagn, fick punktering på 2 av hjulen och vid andra punkteringen bytte jag de kvarvarande två hjulen på samma gång. Köpte den begagnad så jag tycker inte det var så farligt.

• DunderFrida

Köpte en gammal vagn så jag har fått punka på tre däck. Kostar en hundralapp att fixa hos min cykelaffär. Har inget att jämföra med men jag trivs med min vagn.

• Mars2007

Haft en Emmaljunga i 2,5 år och aldrig haft punktering, har nu UJ, en singel och en dubbel som jag haft i 5 mån resp 9 mån och inge punktering på dem heller. Har ändå kört över en hel del glas.. säljarna i butiken sade att man inte fick punktering om man har rätt mängd luft i hjulen...

• lilla lot

Första sommaren fick jag 4 punkteringar. =( lagade själv eller köpte ny slang på Barnens hus och satte in den.

Varför vi fick så mkt punktering beror på att många i detta samhälle inkl,. oss har häck med va 5 cm taggar =/

Så jag ska aldrig mer köpa lufthjul...

• Asereht

Har aldrig fått punka på någon av alla de vagnar jag haft med lufthjul. Däremot pajade ett hjul som var punkteringsfritt för oss en gång. Blev till att köpa ett helt nytt hjul. En punka hade ju inneburit en lagningssats eller en ny slang bara vilet är betydligt billigare.

Bor på landet och går mkt i terräng.

♥ Grabbarna Bus, Syrran & Bulans Mamma ♥      Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • Prinsessan Leia

punka en ggn och då haft ett antal vagnar med lufthjul, gillade de hjulen bättre lite mer gung i vagnen tyckte jag det blev. Fixade det själv så det kosta inget..laga som ett cykeldäck alt köpa ny innerslang för ett par tior
    vet du att du ska gå mkt i skogen och bland vassa stenar bör du tänka om

Svar på tråden Lufthjul = Punktering?