• Emma Camilla

Lufthjul = Punktering?

Ni som har lufthjul på era vagnar, har ni ofta punktering?

• Svar på tråden Lufthjul = Punktering?
  • Lapplandspärlan

Har en vagn med luft däck.
    Trots att jag drar den upp för trappen varje dag och kör på grusiga vägar ofta så jag jag bara fått punka på ena en gång. Å då var det för att jag fastnade i rulltrappan inne i stan!

• Mars2007

Fast jag har gått massor i skogen utan att få punka..

• JBack

Punka på barnvagnsdäck? Hur gör ni? Troligtvis alldeles för dåligt pumpade iaf. Ser många som går med otroligt svampiga däck. Köp en riktig pump med tryckmätare och pumpa upp däcket så mycket som det står på däcket att det klarar. Samma sak gäller med cykeldäck! Stötigt? Javisst men man vänjer sig.

Vi hade en Briovagn i 3 år som rullade ofantligt många mil på alla olika underlag utan en enda punktering.

Ett lufthjul rullar lättare och med mer komfort än de andra varianterna. Det är skönt när vagnen börjar bli tung.......

• Emma Camilla

Verkar vara lite olika bud. Men man kanske inte sk avstå från att köpa en viss vagn bara för att den har luft däck.

• PrettyinPink

Inte haft några problem med vår UJ som vi haft i ett år, sen fick vi tre punkteringar på 2 veckor... Ett av de nya däcken exploderade dessutom mitt i natten... en j-a smäll!

• lilla lot

Mina däck var ordentligt pumpade så där var då inte problemet....

Om du verkligen känner för en vagn så låt inte hjulen bli problemet.

• Mars2007

Har dock en väninna som hade en brio med punkteringsfria hjul och hon var inte nöjd - hon har nu med lufthjul.. men smaken är som baken!

• sarsparis

4 punkteringar under 2 mån, det slutade med att jag köpte punkteringsfria däck, och nej, däcken har inte varit för hård eller för lite pumpat. i vår lokala babyaffär säger de att punkteringar inte är ovanligt och han upplevde att det oftast går troll i punkteringar. har man väl fått en så fortsätter det.....jag säger att punkterigsfria däck är supersköna att köra, men de hamnar aldrig mer på min vagn....sista punkteringen fick jag på stan, det var kämpigt att ta sig hem.....

• sarsparis

kan tillägga att jag alltid först försökt laga punkteringen med sån fix som finns att köpa i cykelaffären men det höll inte riktigt bra. ny slang kostar 79:- till min brio. men det är inte särksilt svårt att laga eller byta själv, men väldigt irriterande när man får punka och inte är på hemmaplan.

• Mars2007

Kan tänka mig att man blir less när man hela tiden får punktering.. då hade man säkerligen haft en annan åsikt!

• Äntligen mamma

Äntligen mamma skrev 2009-08-21 18:26:30 följande:

Har aldrig haft punktering på vagnen som jag använt ca 1,5 år nu.
    Fast nu har jag fått punktering på 2 däck.... Har väl kört i nåt olämpligt....
Svar på tråden Lufthjul = Punktering?