• beami

Carl Larsson klänning

Jag undrar om nån vet vart man kan få tag på ett mönster till en Carl Larsson / Madicken klänning. Har letat högt och lågt men det verkar va svårt att få tag på!

• Svar på tråden Carl Larsson klänning
  • never die

Bra tråd...undrar också..

• beami

Jag fattar inte att de ska va så svårt att få tag på, har tom gått igenom morsans "sömnad & handarbete" från 1970 och framåt men har inte lyckats än...

• Rödklint

Sök på Karin Larsson så kanske ni får fram något? Det var ju hon som tog fram mönstret när hon var gravid. Eller kontakta Sundborn www.carllarsson.se/start.aspx och fråga. Jag vet att de sålde klänningar där i shopen nu i sommar och det kan ev funnits mönster också, är inte säker. Men på Sundborn borde de kunna hjälpa er.

• beami
    Rödklint skrev 2009-08-22 19:13:32 följande:
    Sök på Karin Larsson så kanske ni får fram något? Det var ju hon som tog fram mönstret när hon var gravid. Eller kontakta Sundborn www.carllarsson.se/start.aspx och fråga. Jag vet att de sålde klänningar där i shopen nu i sommar och det kan ev funnits mönster också, är inte säker. Men på Sundborn borde de kunna hjälpa er.
    Tack för tipset - ska genast in och kolla på det! =)
  • lövet

I boken Sy till småbarnen av Anita gunnars (ICA bokförlag) finns massa mönster bl.a. på Carl Larsson förkläde/klänning www.bokus.com/cgi-bin/more_book_info.cgi
    Vet dock inte om den går att köpa längre.
    Bra bok i alla fall med massor av mönster - finns säkert på biblioteket.

• beami
    lövet skrev 2009-08-22 19:26:40 följande:
    I boken Sy till småbarnen av Anita gunnars (ICA bokförlag) finns massa mönster bl.a. på Carl Larsson förkläde/klänning www.bokus.com/cgi-bin/more_book_info.cgi... Vet dock inte om den går att köpa längre. Bra bok i alla fall med massor av mönster - finns säkert på biblioteket.
    Ska kolla det här oxå - bra tips!
Svar på tråden Carl Larsson klänning